Ik zit nu al een geruime tijd met de handen in het haar in verband met hooi voeren.
Even de situatie kort schetsen: 2 volwassen paarden en 1 veulen. 1 stal verbouwer en 1 met stof allergie.
Wat ik al geprobeerd heb zijn hooi netten. Mijn ene paard breekt dit af, kapt met haar benen erin en de rest kunnen jullie wel raden

Hooiruiven, ook geen oplossing wat paardje met stofallergie die is er te gevoelig aan. Ook bij voordroog of hooi nat maken.
Bakken buiten de stallen, zodat ze dus hun hoofd door het deurgat moeten steken en zo kunnen eten. Is ook geen oplossing want ze gooien er alles uit.
Hooi in de stal op de grond ook niet want ze doen er hun behoeften op en dan laten ze het liggen.
Bij elk paard een ander management gaat niet . De stallen liggen naast elkaar en de deuren staan open zodat ze altijd buiten kunnen. Met als gevolg dat ze in elkaars stallen kunnen. Dus bv bij de ene een hooinet en bij de andere een ruif, dit kan praktisch gezien niet. Ik wil ze namelijk helemaal niet opsluiten. Een ruif vind ik trouwens niet 'natuurlijk' qua eetpositie.
Hopelijk heeft iemand dé oplossing hoe ik hooi/voordroog kan voeren op een nette, veilige manier. Want ik weet het echt niet meer