Ik heb gisteren mijn pony's naar een vol pensionstal verhuisd. In de afgelopen 19 jaar heb ik al een aantal plaatsen voor ze gehad (zelf ook vaak verhuisd). Nu voor het eerst met een 'binnenbak' (overdekte buitenbak) Verder weidegang, s nachts op stal, trailer binnen. Afgelopen jaar huurde ik een stuk land voor 750 euro. Nu ga ik voor twee shetlanders 150 euro per pony per maand betalen. Dat is nogal een overgang. Ik ben ook prijzen uit Friesland gewent en woon nu in Brabant. Daarom vraag ik me af....wat betalen jullie voor jullie pony in vol pension?
170 voor een c-pony bij een oude boer; er is een binnen longeercirkel, een buitenbak, een springbak (buiten) en een buiten longeercirkel, Op maandag tm zaterdag worden ze binnen en buiten gezet en gevoerd, op zondag alleen gevoerd en moet je ze zelf binnen en buiten zetten. Je betaalt hier meer naarmate je pony groter is.
Trailer kun je er ook stallen, maar wel buiten.
Saaams
Geplaatst: 11-09-16 18:00
325 euro, midden van het land. Krijg €25 korting ivm onder de 1,50 Wei, bos, binnenbak, overdekte buitenbak, waslplaatsen,solarium, stapmolen, paddocks, longeerkraal in bouw.
Ghostattack
Geplaatst: 11-09-16 18:04
185 euro voor een D-pony, alles wordt gedaan. Faciliteiten zijn all weather buitenbak (super drainage!), 1.5 hectare weiland (zomer 24/7), 2 paddocks met vernieuwde drainage (voor de winter). Ruime fijne stallen voor 's nachts in de winter of als het echt slecht weer is. Veel ruimte, super rustige omgeving en je kunt er prima buiten rijden. Manege / vereniging zit er ook vlakbij.
Ik vind je prijs niet gek voor een shet hoor, hebben ze ieder een eigen box of samen in 1? Ook in het laatste geval is 300 niet raar voor volpension, dat zal de box ook opleveren als er een groot paard in staat.
Ik betaalde hier 250 all in toen ik mijn rijpaard nog had en dat was de goedkoopste volpension in de buurt toen.
225 euro voor een Ijslander. Met een buitenbak met heel goede bodem en drainage. Aparte longeer cirkel en paddock met drainage. Zomers dag en nacht weidegang. S'nachts op stal is ook mogelijk. Wel zelf mesten en mijn Ijslander mag s'winters overdag in de wei met de shetlanders buiten staan. S'nachts wel op stal.
Het enige dat ik soms mis is soms een binnenbak, maarja dat is maar een handvol keren per jaar
Setteli
Geplaatst: 11-09-16 21:50
ik betaal 50 euro voor mijn shet. Zomers 24/7 buiten, winter overdag buiten en nacht op stal. Staan dan met z'n tweeen in 1 stal. Incl hooi. Buitenbak en bos aan de overkant van de weg. Stal wordt gemest en er wordt gevoerd en binnen en buiten gezet.
Mijn paarden staan hier ook. Daar betaal ik 155 voor, overdag buiten (ook in de winter) en nacht op stal. Wordt gemest en binnen en buiten gezet. Incl hooi. Brokken/muesli koop ik zelf en zet ik klaar. In de avond voer ik zelf, voor de ochtend zet ik klaar en wordt gevoerd.
De stal is in Twente
Eliana
Geplaatst: 11-09-16 21:51
125 voor mijn shet, staat met paar andere ponys op een buitenstuj, betegeld met schuilstal. Sta op een manege dus binnen en buitenbak maar zijn vaak.lessen, mag met de kar niet in de bak dus ga meestal van het terrein af.
€250 in Brabant voor een paard. Ook volpension, met twee binnenbakken, een buitenbak en een springwei.
Scamander
Geplaatst: 11-09-16 21:59
Uh, €480 euro per maand. Rotterdam 3 binnenbakken waarvan 1 20 x 60, springweide, buitenbak, stal met uitloop en weidegang, overdekte longeercirkel, stapmolen, warm en koud water, afspuitplaats en gelegen aan een klein bosje. Er is ook een kantine die vrijwel altijd (behalve zondag) open is en waar je even binnen kan zitten. En paddocks maar die zijn niet enorm groot. Je hebt vrij gebruik van de spullen zoals kegels en sprongen. Je hebt er ook 1 zadeljast.Is een paard.
Ik betaal €325 voor 2 D-pony's. Zo lang mogelijk buiten, 's nachts op stal, uitmesten, voeren, hooi en vlas zit er ook bij. Alleen een buutenbak, wel verlicht. Redelijk dichtbij de Veluwe .
LiesAnna
Geplaatst: 11-09-16 22:20
In Gelderland € 195 volpension, dwz uitmesten, voeren, binnen- en buitenzetten weide/gedraineerde paddock, gedraineerde longeercirkel, 40x60 gedraineerde buitenrijbak, poets/spuitplaats met warm/koud water en solarium. Onbeperkt hooi inclusief, exclusief brok. Wij hebben een d-pony, maar maken gebruik van een grotere stal, dus deze prijs zou ook kunnen gelden voor paard.
Susanne
Geplaatst: 12-09-16 07:06
Ik ben laatst ook bij een aantal stallen wezen kijken voor mijn Shetlander en de prijzen daarvan waren vanaf 280 tot 350. All in maar zonder binnenbak. Uiteindelijk onderstaande stal gekozen.
Daar betaal ik nu voor mijn Shetlander 150 euro omdat ik mijn box deel met de Shetlander van een vriendin (zeer ruime box). Verder wordt alles gedaan alleen in het weekend moet je zelf binnen en buiten zetten, maar dan doen we dus om de beurt en dan valt dat echt reuze mee.
Dit zijn normale prijzen hier in mijn omgeving. Een jaar of 10 geleden kon je je kleine pony nog wel ergens stallen voor een paar tientjes per maand all in, maar das echt verleden tijd. Misschien dat dat in andere gebieden nog wel zo is.
Mijn pensioenpony, ook Shetlander, staat ergens anders (24/7 buiten met diverse inloopstallen, meerdere malen per dag toezicht en verzorging) en daar betaal ik 50 euro per maand voor. Maar dan heb je verder ook geen faciliteiten, wat ook niet nodig is voor een pensioenpony. Hij staat gewoon lekker paard te zijn zolang hij nog 'goed' blijft.
Blij te horen dat ik toch wel een hele nette prijs betaal voor de faciliteiten die heb. Ik had nog nooit meer als 100 euro per pony betaald dus het was nogal een overgang. Wellicht gaat ooit de oudste ook met pension met enkel weidegang. Mijn pony's staanntrouwens samen in een hele ruime box
Ik betaal 325 voor mn paard, voor mn D-pony ga ik 285 per maand betalen. Vol pension, in de weekenden zelf buiten zetten. Door de week wordt dat voor me gedaan.
Mijn merrie heeft deze zomer een veulen gekregen. Het veulen blijft bij ons staan en mag voor 'pony' tarief blijven. Ik ga straks €100 betalen voor een kale stal, moet zelf dus nog hooi/stro/brok kopen en zelf mesten. Paard wordt dan buiten/binnen gezet en gevoerd (voer zet ik dus klaar).
We hebben hier een binnenbak, buitenbak, stapmolen, wasplaats warm koud en een grote kantine. Ook mijn trailer mag hier staan (binnen) en er mag gewoon in beide bakken gelongeerd worden.
Mijn merrie staat hier ook gewoon, maar dan voor vol tarief met volpension regeling.
Bij ons €200,- Privestal, buitenbaan, buiten longeercirkel, was plaats, heel jaar weidegang, super kwaliteit hooi van eigen land, word binnen/buiten gezet en word gemest
Volpension kost bij ons geloof ik iets van 170 euro per maand. paarden gaan dan de weide op en savonds naar binnen. wordt gemest etc. Verder beschikking over longeercirkel en buitenbak die altijd berijbaar is. Dit is in gelderland.