Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dennis schreef:Gras is zeker niet perce nodig. Voor veel paarden is juist geen gras beter omdat ze makkelijk te dik worden. Mijn eigen pony's staan maar een uurtje of 4 op het land omdat ze anders uit elkaar ploffen, maar staan wel 24/7 in de zelfde groep (zomers ong 20 uur paddock, 's winters 24/7 paddock).
Maar niet los buiten met vriendjes vind ik niet kunnen. Contact onderling, sprintje kunnen trekken, kriebelen, beetje rondscharrelen is wel heel belangrijk.
Dus bij geen weiland moet er wel voldoende paddock tijd zijn.
En voldoende paddocktijd versta ik niet onder op postzegeltjes alleen of met z'n 2en, maar gewoon lekker hele dagen met een groep los met voldoende hooi er bij.
MarlindeRooz schreef:Nee dat is het smeren van een chemisch goedje op de benen van dravers.
rox_en_wilvy schreef:MarlindeRooz schreef:Nee dat is het smeren van een chemisch goedje op de benen van dravers.
Even een kleine kanttekening, blisteren werd vroeger gedaan als paarden een peesblesurre hadden, het zorgt voor extra 'weefsel' op de pees zodat dit steviger zou zijn, dit gebeurd steeds minder/bijna niet meer.
Mijn paard staat veel buiten op de wei, en staat vaak zat ff lekker te dutten, denkt dat als een paard weet dat ie lekker de tijd heeft op een wei zich er ook op aanpast ( uitzondering daargelaten ) dat niet al het gras in een keer opmoet.