Prijs voor stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel betalen jullie voor je stal?

Niks
18 (7%)
0-50 euro
3 (1%)
50-100 euro
17 (7%)
100-200
86 (35%)
200-300
73 (30%)
Meer dan 300 euro
43 (17%)

Totaal aantal stemmen: 240

MissNikkie

Prijs voor stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 18:21

Hallo iedereen,
Ik heb tot nu toe altijd een verzorgpony gehad. Nu ben ik op het punt dat ik een eigen paard krijg maar ik heb dus een vraag. Mijn verzorgpony staat bij de eigenaar in de tuin. Hun hebben een stal over en omdat ik echt een hele goede band met hun heb mag mijn eigen paard daar dus nu ook staan alleen zitten we nog een beetje over de prijs.
Wat ik krijg:
's ochtends hooi (word gedaan)
's avonds 2 keer hooi (word gedaan)
's avonds 1 keer voeren (word e.v.t gedaan)
's avonds binnengezet en 's ochtends ook weer buiten gezet
2 uur per dag op het land (de rest van de dag in de bak)
1 buitenbak
Biks, meusli, grasmix

Wat zouden jullie hiervoor betalen?

Anoniem

Re: Prijs voor stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:23

€150-€175 denk ik zo

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:25

De kostprijs van een paard houden kwa voer en strooisel zit al rond de 100-120 euro. Lijkt me fair dat je in ieder geval dát betaald. Een paar tientjes meer ter vergoeding van gebruik en onderhoud van bak en stal maakt 150 euro. Dan betaal je niets teveel maar vergoed je wel netjes (een groot deel van) de kosten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:25

Tussen de €150 en €190, ook een beetje afhankelijk van de kwaliteit van het voer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:27

Ik zou niet tevreden zijn met de weide uren, krijgen ze in de bak onbeperkt hooi?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:28

Ligt eraan waar. In de randstad liggen de prijzen veel hoger bijvoorbeeld.

Zit strooisel er ook bij?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:29

Ligt er ook aan waar dit is word de stal gemest of doe je dat zelf. Is het een pony of een paard. Voor een paard betaal.je hier al in 200 euro

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:30

Ik heb ze aan huis staan, dus ik hoef geen stalgeld te betalen.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:33

noah14 schreef:
Ik heb ze aan huis staan, dus ik hoef geen stalgeld te betalen.

De vraag is niet wat je nu betaalt voor jouw situatie, de vraag is wat je zou betalen in de situatie van de TS.

MissNikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 20:48

KimD schreef:
Ik zou niet tevreden zijn met de weide uren, krijgen ze in de bak onbeperkt hooi?

De weide uren liggen er wel aan. Mijn verzorgpony mag bijvoorbeeld niet te veel op het land vanwege hoefbevangheid en die andere pony die er staat ook. Voor de rest staat er nog maar 1 paard. Er staan er nu in totaal 3. Dat ene paard wil toch niet alleen op het land. Maar inderdaad over het land zou er dan wel gepraat kunnen worden

MissNikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 20:49

Nies_ schreef:
Tussen de €150 en €190, ook een beetje afhankelijk van de kwaliteit van het voer.

Ze krijgen pavo biks en meusli. gewoon basis biks en meusli

MissNikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 20:49

safina schreef:
Ligt eraan waar. In de randstad liggen de prijzen veel hoger bijvoorbeeld.

Zit strooisel er ook bij?

Jaa strooisel zit er bij. In Den Helder

MissNikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 20:51

callum schreef:
Ligt er ook aan waar dit is word de stal gemest of doe je dat zelf. Is het een pony of een paard. Voor een paard betaal.je hier al in 200 euro

Het wordt of een E pony of een klein paard. We gaan volgende week twee paarden bezichtigen. De ene is e pony ander is klein paard. Mesten doe ik zelf als ik er tijd voor heb maar als ik is krap zit wordt dat gedaan

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:48

In principe krijg je volpension als ik het zo lees? Dan zou ik zo rond 180/200 een nette prijs vinden. Mits ze voldoende ruwvoer krijgen op de paddock.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:22

Het is een gunst dat je bij die particulier je paard mag stallen. Ze doen dat niet om geld aan TS te verdienen, maar omdat ze het gunnen.
Als TS kritisch is over de manier waarop die particulier hun eigen dier, het verzorgpaard van TS, behandelen, zou ze haar paard daar niet willen stallen, toch?
Het merk brok en ander soort geneuzel doet er niet toe.

Een paard voeren en stallen kost aan voer en strooisel letterlijk 100-120 euro per maand. Een slimmerik kan goedkoper, een onhandige houder is duurder uit. Het maakt daarbij echt niet uit of je nu bovenin Groningen zit of midden in Amsterdam. De grondprijs is wat betreft voer en strooisel geen factor. (ook niet voor hooi! een slimme Randstedeling laat dat gewoon uit de provincies komen)

Mijn mening: 150 euro is een nette prijs, op basis van een vriendendienst verleent door de stalhouder en gegund aan TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:25

Dees schreef:
Het is een gunst dat je bij die particulier je paard mag stallen. Ze doen dat niet om geld aan TS te verdienen, maar omdat ze het gunnen.
Als TS kritisch is over de manier waarop die particulier hun eigen dier, het verzorgpaard van TS, behandelen, zou ze haar paard daar niet willen stallen, toch?
Het merk brok en ander soort geneuzel doet er niet toe.

Een paard voeren en stallen kost aan voer en strooisel letterlijk 100-120 euro per maand. Een slimmerik kan goedkoper, een onhandige houder is duurder uit. Het maakt daarbij echt niet uit of je nu bovenin Groningen zit of midden in Amsterdam. De grondprijs is wat betreft voer en strooisel geen factor. (ook niet voor hooi! een slimme Randstedeling laat dat gewoon uit de provincies komen)

Mijn mening: 150 euro is een nette prijs, op basis van een vriendendienst verleent door de stalhouder en gegund aan TS.

Vind ik wel heel snel gezegd. Ik betaal minder hoor.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:28

Ligt er voor mij wel aan of dat je verder ook gaat helpen. Met bijvoorbeeld voeren en stallen uitmesten.
Ik sta ook particulier en ook een beetje op de manier gegaan zoals het nu bij jouw gaat. Ooit begonnen met een pony verzorgen daar. Dus verschil maakt wel of het echt volpension is of dat je dagelijks helpt. Dat was een van de afspraken die ik toen gemaakt heb. Dat bedrag en elke dag helpen ook met haar paarden. Dus ik zou zeggen tussen de 100 en 150 euro.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:31

Belle2000 schreef:
Citaat:

Vind ik wel heel snel gezegd. Ik betaal minder hoor.

Hoe ik aan het bedrag kom, heb ik in een eerdere reactie al aangegeven.
En zoals gezegd: een slimmerik zou goedkoper kunnen. Geen idee wat jij betaalt, maar als het echt lager is dan de genoemde 150 euro betaal jij wel mooi onder kostprijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:43

@Dees maar in jou vorige bericht maak ik op dat jij alleen voer en strooisel bedoelt? En niet de stalling. Ik betaal echt veel minder voor voer en strooisel, en voor stalling niks.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:57

Ik vind het niet helemaal kloppen wat Dees zegt.

De kosten van een paard hoeft echt niet 100/120 euro per maand te zijn. Ik gebruik vlas met een kleine strolaag, voer basisbrok en onbeperkt hooi. Ik ben 80,- per maand kwijt aan paard + shetlander en dus twee stallen. Ik sta op een doe het zelf stal en betaal kale stalling, 50,- bij goede vrienden, wat dus voor het huren is van de stallen en de weides. Ze doen dus niets en verdienen dus 50,- per maand. Het is een vriendendienst dat ik ze er voor die prijs mag hebben.

Binnen/buiten zetten doe ik zelf, net zoals onderhoud. Ik snap dat sommige pensionstal prijzen hoog liggen, afhangende van wat er word gedaan; mesten, voeren, binnen en buiten zetten, bakonderhoud, onderhoud van het draad (en dat is het duurste vind ik, omheining) etc. Maar ga niet zeggen dat pensionhoudsters er niets aan verdienen. Veel stallen hier in Drenthe vragen rond de 150,- en max 180 daar verdienen ze echt wel aan, anders zouden ze het niet doen. En met mijn eigen ervaring wat ik kwijt ben, en dan koop ik zelf ook nog hooi in. Als je zelf land hebt en maait ligt het nog lager.

Als ik dus maar 80,- per maand kostgeld hebt per paard (of eigenlijk nog niet eens, want 80,- is voor paard en shet) en 150,- vraag per paard per maand, dan verdien ik wel lekker met een aantal paarden en is het zeker geen gunst of vriendendienst, maar gewoon een dienst aanbieden en er geld aan verdienen.

Maar TS als hooi, biks, muesli, strooisel en binnen/buiten zetten er ook nog in zit, zou ik minimaal 150,- per maand aanbieden. Zeker niet lager dan dat. In principe is het dus volpension. Alleen dan zou ik wel willen dat ze in de bak hooi krijgen. Twee uur weide zou ik prima vinden voor een paard dat gevoelig is voor hoefbevangenheid. Het is niet ideaal, maar ook niet slecht.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 00:09

Hier betaal je voor hetzelfde 285€ ..
Maar ik vind idd 150€ voor jou situatie een nette prijs.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:59

Ik heb grote paarden, reken maar op dik 2kg krachtvoer per dag. 20 kg kost 12 euro, en dan heb ik het nog niet eens over hele dure brok. Welnu, dan zit je per maand al op 36 euro per maand alleen aan krachtvoer. (overigens: dit is het dieet van de kleinste: 1.63m. Die van 1.75m. krijgt meer, gauw 3kg puur voor onderhoud).
Hooi: de 3 van mij eten een grote vierkante baal voordroog op in 8 dagen. Een grote baal kost 50 euro. Per paard dus 1,25 baal per maand. Alweer ruim 60 euro dus.
Komt er vlas: reken op een pak per week. Pak kost 6-6,50 euro. Per maand is dat al gauw 30 euro.

Dan zit je al op 126 euro.
Ik ben overigens van mening dat een ieder die zijn paard minder voert, echt te weinig voert. Die van mij zijn niet dik terwijl ze amper wat doen.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:10

Ik woon in de randstad en betaal 305 euro Pm. Hiervoor staan de paarden overdag buiten en s avonds op stal. Stallen worden elke dag uitgemest. 3 x daags hooi/kuil en 2 x daags brok. De stal ligt bij Spaarnwoude waar we uren buiten kunnen rijden. Dichtbij een bos en strand. Zomers staan de paarden 24/7 op het land. Helaas is dit niet in de buurt van de stal dus zijn we aangewezen op buiten rijden. Ik sta hier al jaren en zou hier nier weg willen

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:16

Ik zou denken 175-200 euro.
Ik betaal nu voor onbeperkt hooi en stro, en 24/7 buiten in de zomer, in de winter overdag 175 euro.
Moet dus zelf extra voer kopen, en zelf mesten. Binnen/buiten zetten doen we allemaal een beetje samen.
Trouwens ook alleen buitenbak

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:23

80 Euro kostprijs vind ik knap voor 2 paarden..
ik ben dat geld alleen al kwijt aan hooi voor 1 paard per maand.. Dan komt er nog krachtvoer bij.. in geval van TS stal bedekking.. je zit ook nog met kosten van mestafvoer en weide onderhoud..
100 tot 120 kostprijs vind ik echt niet gek gerekend.. hoeveel gras je hebt is natuurlijk ook bepalend in de prijs en of je zelf kunt hooien etc..

Ik zou tussen de 150 en 175 gaan zitten.. Dan houdt de stalbaas ook nog iets over voor het werk wat die heeft en is het toch een vriendenprijsje/niet de hoofdprijs