Kom je dit tegen in je hooi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silver_Fox

Kom je dit tegen in je hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 19:54

Netjes meegeperst en verstopt.. prikkeldraad! :n
Gelukkig dat ik het hooi uitelkaar haalde en dat ik het greep ipv mijn paardje.

Afbeelding

Dit is van baaltje nummer 2, daarvoor nog een mondkapje, plastic zakje en schrikdraad gevonden, kweenie wat er aan de hand is met de boer hoor := al 10 jaar lang nooit iets dat hooi geweest. Je kan het maar beter altijd checken denk ik.

Kabayo

Re: Kom je dit tegen in je hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:56

Is vast bermhooi
Zit altijd troep in

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:56

Gadsie... Ik had ook veel dingen in hooi gevonden.. Ik controleer iedere keer wanneer gevoerd wordt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:58

Wow....je zal het maar over het hoofd zien...

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 09:21

@Kabayo, hij heeft een eigen hooi land, maar misschien ook stukjes berm? :?

@NatasjavE ja die gedachte had ik ook, schrok me dood

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:34

Op een stal waar mijn paard ooit stond, waren dit soort dingen ook meer regel dan uitzondering. Frisdrankblikjes, shampoo-verpakkingen, shag-verpakkingen, stukken plastic... Wat was ik blij met de stal waar we daarna naar toe zijn verhuisd, waar het hooi nog echt zuiver was! Heerlijk kruidig en mooie kwaliteit. :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:48

Je hoeft niet bang te zijn dat je paard het opeet. Alleen als je je hooi van de grond voert is het gevaarlijk, want ze kunnen er dan in stappen. Maar zit het in het hooi en merk je het niet (wat met zo'n groot stuk niet snel gebeurt) en je voert je hooi in netten, dan vind je het de volgende morgen gewoon onderin het hooinet.

Is mij ook wel eens gebeurt. Komt door te dicht langs de omheining maaien, dan pakken ze wel eens draad mee. Is niet goed, maar ja, die loonwerkjongens hebben over het algemeen haast tijdens de oogst en dan is het scheuren. Ook nog opletten en een beetje sturen is optioneel :D

Grootste ellende van prikkeldraad in je hooi als dat in plastic zit is eigenlijk dat je pak lek kan raken en beschimmelt.

Plastic vind ik ook wel eens in mijn eigen hooi van eigen land. Ik zit 800 meter van de dichtsbijzijnde weg, en tóch waait er wel eens zooi in.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 10:07

@Shenavallie ook een manier om je afval kwijt te raken :P

Ibbel, ik was niet bang dat ze het zouden opeten, alhoewel ze meestal wel voorzichtig zijn hadden ze er best per ongeluk in kunnen happen en inderdaad in kunnen staan want ik voer vaak op de grond. Snap ook wel dat ze het niet express erbij gedaan hebben, maar toch vind ik het link! Wel goed om te horen dat die van jouw er gewoon omheen hadden gegeten.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:12

Tja kan gebeuren. Wij hebben daar ook last van omdat mensen gewoon hun afval uit het autoraampje op onze landerijen gooien en dan komt er ook weleens een stuk blik of plastic mee. Kan de boer in dit geval niks aan doen. Maar gelukkig dat je het prikkeldraad erop tijd uit had!

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:18

Toevallig gister nog een stuk krant gevonden in het hooi bij de paarden, ze zouden het maar opeten zeg. moet er niet aandenken... :(

Somboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:19

Het kan altijd gebeuren dat er rotzooi in het hooi zit en het is aan de eigenaar om dit te controleren. Ik zou het wel aan de boer doorgeven aangezien je er eerder nog nooit last van had.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:35

Heb het ook al eens voor gehad dat ik een groot stuk prikkeldraad in het hooi vond. Was het uit elkaar aan het schudden toen ik het ineens vastgreep. Gelukkig met genoeg hooi, schrok wel even maar was niet door men huid gegaan. Dan denk je ook wel gelukkig dat je het tijdig merkt

Glorieux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:17

Zo dat is schrikken zeg ! Hopelijk eenmalig ..

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:33

Als er gebaggerd is...De schouw 1 keer in de 7 jaar ,vind je ook zoveel troep in de wei! Glas,rubber ,blikjes,betonnen palen,ijzeren borden...wij lopen dan wekenlang met een kruiwagen door de wei om alles op te ruimen en zelfs als je denkt dat de wei aardig schoon is,kom je toch nog troep tegen in je hooi,onze wei grenst aan een watering en het verkeer wat er langs rijdt,ziet deze vaak als een soort afval container! Drama. Ik kijk dus altijd het hooi na voor ik het voer!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:40

Ik heb dit jaar alleen nog maar Duitse wens ballonnen gevonden, kan me voorstellen dat die overal kunnen landen en niet altijd gezien worden...

Loonwerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:04

Er komen wel eens vreemde objecten voor in de balen. Het is onmogelijk om alles te zien als je aan het persen bent. Wij hebben regelmatig hele schudderarmen of tanden in de pers die klanten verloren zijn. Ik heb wel eens tijdens het wikkelen een arm van meer dan 50cm uit een baal getrokken, maar had hij niet uitgestoken aan de bovenkant, dan was hij gewoon blijven zitten in het pak.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:22

Whaha, ik zie nu een arm van een mens uit een baal steken :D
Mijn laatste vondst was een waterpomptang. Reparatie uitgevoerd in de wei, en dan je gereedschap vergeten.
Verloren hoefijzers komen ook nog wel eens na jaren weer tevoorschijn uit een baal.
En ik ben een keer een ring van een sleep verloren, en jaren later weer terug gevonden. Zit weer terug in de sleep :D

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:52

osanta schreef:
Toevallig gister nog een stuk krant gevonden in het hooi bij de paarden, ze zouden het maar opeten zeg. moet er niet aandenken... :(

Ze zouden het maar lezen zeg. Moet er niet aan denken, vooral als het een stuk Telegraaf is ...

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:57

Rex_Rolfo schreef:
osanta schreef:

Ze zouden het maar lezen zeg. Moet er niet aan denken, vooral als het een stuk Telegraaf is ...

:D :')

Om een stukje krant hoef je je echt niet druk te maken, dat eten ze echt niet, net als dat ze het prikkeldraad niet zullen eten.
Gevaarlijker is idd als ze in het prikkeldraad gaan staan.

Wel vervelend als het in je hooi vind natuurlijk.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:06

Het is altijd opletten met hooi voeren. Stukken blik en andere rotzooi zou ook kunnen komen doordat er een stuk land langs een weg ligt. Bij ons achter hebben we ook vaak heel veel troep van het land gevist voordat er gekuild werd (wel voor de koeien). Ik heb een keer een ringslang gevonden in een baal hooi. Ook wel vaker hazelwormen. Die balen konden we dan direct weggooien i.v.m. kans op botulisme en andere infecties.

Er was laatst toch een topic van iemand die een vibrator/dildo in een pak hooi gevonden had?! :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:10

Het gekste dat ik ooit in een pak aangetroffen heb, was een kompleet gemummificeerd embryo van een kalfje.
Onbegrijpelijk dat dat gedurende het hele hooiproces nooit ontdekt is.
Best sneu -O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:15

Het kan altijd gebeuren ja. Als ik ook zie hoe druk de boeren zijn met het weer van de afgelopen dagen om alles op tijd klaar te krijgen vind ik het niet gek dat er wel eens dingen over het hoofd worden gezien. Ik blijf respect voor ze hebben. Ik lag lekker bruin te bakken in de zon :))
Altijd zelf oplettend zijn, en gelukkig zijn onze 4 voeters daarnaast ook best oplettend! :j

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:19

Ik heb van de week nog een condoom verpakking gevonden..

Regelmatig vinden we ook blikjes Energy in het hooi. Onze ponies eten het gelukkig niet op!

Heb jij trouwens wel geluk gehad dat je het ijzerdraad niet vast pakte in het prik gedeelte ( hoe noem je dat eigenlijk? :o )

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 10:38

Jullie komen echt de gekste dingen tegen!

@ElineGC daar pakte ik het wel vast daarom kwam ik er achter :') maar gelukkig zat er zoveel hooi omheen dat het niet echt pijn deed.

@Shirley dat is echt naar om dat terug te vinden.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:48

Bij ons op stal zit ook regelmatig plastic tussen. Allemaal afval wat mensen gewoon leuk in het weiland gooien of in de berm. Op het werk wel eens een konijn tegen gekomen.
Gelukkig nog geen blikjes tegen gekomen. Bij blikjes zou ik wel extra opletten ivm met splinters van het blik. Meestal bij hooi gaat het goed maar vooral oppassen met kuilvoer.
Voor zover ik weer nog niet bij paarden voor gekomen maar wel bij koeien.
Maar toch goed om er op te letten
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=240488&_ga=1.254186059.271836415.1472463991