Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duke schreef:Is het draad overal heel? Geen breuken? Hang het draad ergens tegenaan? Bijvoorbeeld tegen een paal. Of staat er veel hoog gras dat er tegenaan komt? Is de afstand niet te lang? Zit er roest op de aansluiting van het apparaat op het draad?
8nnemiek schreef:Heb je zware schoenen met dikke zolen aan misschien, die te goed isoleren?
Maar het kan ook door de droogte komen natuurlijk..
Als je nu met blote voeten in een plasje water gaat staan en dan even aanraakt dan weet je het zeker![]()
jorika1986 schreef:Knopen zijn echt funest voor de stroomgeleiding. Grote kans dat daarin je probleem zit.
dhanagel schreef:martichr schreef:Heb je toevallig nog ergens grondkabels onder een hek oid lopen?
Voedingskabel komt boven op ongeveer 3 meter van de afrastering. Dat is voor zover ik weet het enige. Kunnen kabels invloed hebben dan? Want ik ben nog aan het denken over waterpunten in mijn weilanden.
martichr schreef:Als er veel overheen gereden wordt wil je wel eens breuk krijgen in grondkabels, waardoor de geleiding minder wordt, maar dat zal hier niet het geval zijn. Ik zit hier ook op zandgrond en een aardpen van 2 meter is hier genoeg. Als echter normaal ook maar 3000 tot 5000 op je raster staat is dat wel weinig.. ik heb hier 7 .. is de klok wel zwaar genoeg?
jorika1986 schreef:Knopen zijn echt funest voor de stroomgeleiding. Grote kans dat daarin je probleem zit.
ikke schreef:jorika1986 schreef:Knopen zijn echt funest voor de stroomgeleiding. Grote kans dat daarin je probleem zit.
Knopen is het niveau puk-en-muk-en-de-elektriciteitsleer. Sorry, beroepsdeformatie![]()
Ik weet wel dat die plaatjes waarmee je draad weer aan elkaar kunt zetten niet goedkoop zijn maar het heeft een reden dat ze er zijn EN dat ze van RVS zijn gemaakt. Datzelfde geldt voor de draadspanners.
Ik zie het op onze stal ook hoor; wel lint willen, maar dan niet de moeite nemen om alle accessoires voor elkaar te hebben.
Sla eens een pen van 5 of 10 meter, gooi er twee emmers water bij en kijk dan even wat er gebeurt.
dhanagel schreef:Net even gesproeid rondom de aardpen, en de omheining geeft weer een schok als vanouds. Weet nu in ieder geval dat daar het probleem zit. Nu maar eens nadenken wat hier een goede oplossing voor is. Misschien maar een twee en langere aardpen erbij plaatsen