Bont paard spierwit krijgen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iriswolf

Bont paard spierwit krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 19:24

Hallo!
Ik weet dat er al veel topics van zijn maar kan geen geschikte vinden voor een bont paard.
Ik heb zelf een bont paard met veel wit, hij houd zichzelf heel erg goed schoon behalve zijn benen en kont...
Ik was het met baby-shampoo en cowboy magic waar ik het goed mee schoon krijg maar op de plekken waar het vies was blijft een gele gloed.
Mijn vraag is weet iemand hoe je die het beste weg kunt krijgen en hoe je een bont paard heel wit krijgt?
Hoorde ook van zilvershampoo maar krijgen de andere kleuren daar geen andere gloed van?
Ik ben benieuwd wat jullie gebuiken!
Afbeelding

Anoniem

Re: Bont paard spierwit krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:26

Voor op een bruinbonte gebruik ik zilvershampoo van de Kruidvat. Werkt als een trein en ze is prachtig wit als ze gewassen is.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:30

Ik mocht voor de open dag een zwart-bonte pony wit proberen te krijgen. Niet gewassen, maar ik had een magic brush en die werkt echt geweldig!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:31

cooltight , witte koelingsklei er dunnetjes met extra water , op smeren , op laten drogen en uitborstelen :P
Ook ideaal in de winter als je niet wil wassen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:37

Mijn Haflinger is ook altijd groen/geen/bruin wat dan ook behalve wit en ik smeer gewoon overal zilvershampoo op. Vaak zelfs meerdere keren uitwassen en nogmaals shampoo erin als ik een tijdje niet gewassen heb en dan is hij weer blinkend wit! Zilvershampoo haalt de gele gloed uit het haar, dus als je dit op de zwarte vacht smeert zal het verder alleen als "shampoo" werken. Het bleekt namelijk niet :)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:39

Dan doe ik iets fout met de zilvershampoo want ik krijg mijn bonye zijn staart echt niet wit ermee. Minder bruin ja maar wit nee. Als ik het op zijn benen gebruik blijft er een blauwe gloed achter hoe goed ik ze ook afspoel. Binnenkort maar eens cowboy magic proberen want daaar hoor ik juist hele goede verhalen over. Heb dus geen tip voor je maar gluur wel even mee naar antwoorden als je het niet erg vind

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:41

spuitflacon van Leovet Milton spray voor schimmels, werkt perfect erop spuiten, washandje of met doek het vuil er af vegen, doekje wordt heel vies dus maar 1 x gebruiken dan schone nemen anders smeer je het vieze er weer op, maar wit wordt ie.

ook perfect voor ongelukjes op de trailer onderweg, poepen tegen de stang en dan alles onder smeren
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 22-06-16 19:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Equisync

Meisje2000: Je moet de shampoo niet te lang laten intrekken want dan laat hij inderdaad een blauwe of paarse gloed achter. Ik laat het meestal 3-4 minuten intrekken, uitspoelen en naar noodzakelijkheid nog herhalen.
Cowboy magic heb ik zelf nog nooit geprobeerd, mede omdat ik het nog nooit echt nodig heb gehad omdat ik het met andere middeltjes dus ook goed schoon en doorkambaar krijg :)

CastaMickey

Zilvershampoo haalt niks uit bij mijn pony. Ik was altijd zonder shampoo en dan met een magie brush, heel hard schrobben met een hele harde straal en dan meerdere malen per week. Manen heb ik opgegegeven.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:44

Ik volg ook en dankzij deze foto snappen jullie heel goed waarom... %)
Afbeelding
Ps ik gebruik cowboy magic na 2x gebruiken is z'n staart soort van wit :=

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:53

Anoniem schreef:
Voor op een bruinbonte gebruik ik zilvershampoo van de Kruidvat. Werkt als een trein en ze is prachtig wit als ze gewassen is.

jep en de benen tot de knieën doe ik met groene zeep evenals de staart, en dan die shampo er na dat is oogverblindend wit zelfs de vieste vlek! ;)

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:09

kwita schreef:
Anoniem schreef:

jep en de benen tot de knieën doe ik met groene zeep evenals de staart, en dan die shampo er na dat is oogverblindend wit zelfs de vieste vlek! ;)

Helpt die groene zeep nou echt? Ik gebruik op dit moment alleen zilvershampoo maar ben langzaamaan ook opzoek naar andere manieren.
Hoorde ook dat biotex helpt om een staart wit te krijgen, heeft iemand hier ervaring mee?

Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:12

Ik gebruik voor mijn zwart bonte groene zeep en zilvershampoo. Gebruik dit al jaren en het werkt als een trein :)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:22

Voor de vacht benen en kont gebruik ik de greenspot remover van cowboy magic! Even opspuiten en een borstel erover en tis schoon!

Staart doe ik met een mengsel van groene zeep en biotex. Even laten weken dan uitspoelen en dan zilvershampoo. Betadine shampoo wil ook nog wel eens helpen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:34

Betadine shampoo wil ook wel eens heel effectief zijn.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:51

Ik maak altijd een sopje van biotex, betadine en zilvershampoo. Werkt prima :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:56

gabyfedde schreef:
Betadine shampoo wil ook wel eens heel effectief zijn.

Ik gebruik ook vaak betaling shampoo. Is alleen niet de goedkoopste shampoo.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:58

Groene zeep, zilvershampoo en betadineshampoo. Desnoods wat talkpoeder erop en uitborstelen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:01

@Frensie, je kunt ook voor 10eu 100ml betadine kopen en elke wasbeurt gewoon een paar druppels door je sopje heen. Werkt ook prima geloof ik :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:11

Eline_S_S schreef:
@Frensie, je kunt ook voor 10eu 100ml betadine kopen en elke wasbeurt gewoon een paar druppels door je sopje heen. Werkt ook prima geloof ik :)

Ik gebruik altijd wat meer dan een paar druppels haha bedankt voor de tip!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:13

Hier ook zilvershampoo en cowboymagic yellow out :j Werkt prima op mijn bonte tinker, maar ik was er ook mijn belg mee. De kleuren worden dan gewoon wat mooier, wat feller.
Als een paard echt vies is dan moet je het meerdere keren herhalen. Moddervlekken niet, dat gaat er zo uit. Gras en urine is lastiger, daar moet je een paar keer voor wassen.
Goed nat maken, inzepen en inmasseren totdat je witte schuim hebt en dan laten intrekken. Zo voorkom je dat je de blauwe of paarse kleur blijft zien. 10 minuten laten intrekken en dan pas uitspoelen.
De staart doe ik altijd eerst in warm water met soda weken, goed uitspoelen en dan pas inzepen. Dat werkt érg goed!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:18

Kijk wel uit met zilvershampoo ik heb ooit mijn hond er 3x mee gewassen voor een fotoshoot maar de hond was ipv wit toch echt lila geworden.
8)7
Laatst bijgewerkt door yvje86 op 22-06-16 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:18

Vloeibare groene zeep van driehoek?? Gewoon in de supermarkt te koop. Kost niks werkt goed

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:19

Ben wel benieuwd, aanstaande zaterdag moet mijn bonte veulen naar een prijskamp en uiteraard moet hij ook netjes zijn daarvoor. Ik was van plan cavalor norplus te gebruiken, omdat ik zijn babyvelletje niet wil beschadigen met om het even welk product. Ik hoop maar dat'k hem proper krijg...
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:22

Na een wasbeurtje met zilvershampoo. De gele vlek op d'r knie kreeg ik helaas niet weg. Voor de rest was ze weer spic en span. Zelfs de staart volledig wit gekregen.
Afbeelding