Verkeer dat je bijna van de sokken rijd, verkeer dat onvoldoende afstand aanhoud of gewoon vol gas langs je heen rijdt, automobilisten die leuk denken te zijn en flink gaan claxoneren, fietsers met hun "leuke opmerkingen '', loslopende honden etc.
Zo kwam ik gisteren tijdens een rit 4 scholieren tegen, waarvan de een zei:"Laten we flink gaan schreeuwen, kijken of dat paard op hol slaat".
Belachelijk en gevaarlijk toch? Paard en ruiter kunnen zo zelfs dodelijk verongelukken. Het paard zal maar op hol slaan en dan het drukke verkeer in rennen... paard verongelukt en dan heb ik het nog niet eens over de automobilisten die tegen het paard of ander verkeer aanbotsen met gewonden als resultaat of zelfs met een dodelijk afloop.
Ook heb ik al eens meegemaakt dat ik over een ruiterpad reed en 2 jack russels achter ons aan kreeg. Gelukkig had ik een dressuurzweepje bij me om die bijtende honden van mn paard af te houden. En de eigenaar ach.....die kwam er later rustig aansjokken om de honden aan te lijnen. En dan worden ze zeker ook nog kwaad als het paard wel na de loslopende honden trapt.
Heb ook al vroeger mee gemaakt tijdens een manege les dat we in colonne een weg overstaken. Een fietser reed gewoon door en ging gewoon tussen de paarden door rijden ( sla - om fietsen
).En heel vaak krijg je ook geen voorrang waar je dus wel voorrang hebt. Ik neem ook nooit voorrang, wacht ook tot ik voorrang krijg.Men zal maar gewoon doorrijden....
Mijn vraag is dan ook waar erger jullie aan?
Licht evt. je antwoord toe.

.
) achter de hond aan. Geeft erg leuke situaties......
.