De weide in de achtertuin

En eentje voor het huis

Van het PaddockParadijs was toen nog geen sprake, we gingen de paardjes hier op 3 kleinere weides houden. Er was een ruime schuilstal, veel schuilgelegenheid tussen on onder de bomen,… Toen was dat nog het idee voor nog Tinkertjes/Irish Cobs en een Engelse volbloed,… daarover later meer! We kwamen hier wonen eind 2015,… in de natte, zachte winter, de paardjes konden nog wat grazen, maar al snel werd het een grote modderpoel, De hoop aarde kwam in de weide te liggen, om de paarden toch te garanderen van een droge hoge plek. Al bij al sloegen ze zich heel goed door de winter…. ze bleven mooi in form, kregen een relatief goede wintervacht,…
Helaas, was Ros-Tu zijn eerste winter bij ons ook zijn laatste,… Rond de jaarwisseling kreeg hij gaskoliek, s’avonds bleek hij nog een darmtorsie te hebben en werd nog naar de kliniek gebracht, helaas konden we hem niet meer redden! Hij zal voor altijd een plaatsje hebben, in mijn hart, en binnenkort ook ergens rond de track,… Veel konden we nu niet doen op de weides, het was doenbaar, ondertussen konden we in huis aan de slag,.. helaas namen we deze winter ook afscheid van 2 van onze hondjes, en ons hangbuikvarkentje,....
Maxima en Ros-tu,.... op de koudste dagen kreeg hij met zijn volbloedvachtje toch een dekentje op.

En Micha,.. R.i.P my angels!

Het idee van een Paddock paradijs was ondertussen ook gevormd.

We begonnen met paaltjes en schrikdraad,… veel paaltjes, veel draad,…

Ondertussen zijn we weer al enkele stappen verder,… Binnenkort een update dus!

Tips zijn altijd welkom, heel graag zelf, stel gerust vragen ook, het is hier druk nu met het mooie weer proberen we zo snel mogelijk door te klussen, maar ik probeer jullie snel te beantwoorden,... hou het graag wel gezellig, dit is hoe ik vind dat mijn paardjes het best in hun vel zitten, iedereen heeft daar wellicht een andere mening over. Het is de bedoeling jullie met deze bijdrage te laten zien hoe het misschien ook kan, of hoe ik het doe. Ik wil niemand overtuigen om op dezelfde manier te gaan werken, als mensen er inspiratie in vinden zal ik dat fantastisch vinden, ikzelf vond mijn inspiratie ook via deze wegen!

Tot snel!
Tim