Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eline91 schreef:Het is inderdaad tijdelijk, de weide is ingezaaid dus over een maand of 2 kunnen ze er wel weer op![]()
VogeltjeM schreef:Ik vind het absoluut not done, dit zou niet passen bij mijn eigen normen en waarden, dus mijn mening: ik vind het niet kunnen om een dier een aantal van zijn basisbehoeften (vrije beweging en sociaal contact) te ontnemen, omdat je hem wil gebruiken voor iets (dressuur en wedstrijden). Nog niet voor een week. Gaat hij over 2 maanden weer hele dagen het land op? Dan zou ik hem tijdelijk naar huis halen en samen zetten met 1 rustige pony zodat hij gewoon kan eten. Als hij over 2 maanden nog steeds maar een paar uur buiten zou komen, zou ik toch verder zoeken. Je hebt het hier over een dier met behoeften en gevoelens. Een dier waar je van houdt. Doe hem het leven in een cel niet aan. Zou je zelf ook niet willen.
Dorien66 schreef:Ik begrijp dit soort topics nooit. TS stelt een vraag maar wijst bij voorbaat alle ideeën al van de hand. Dit is geen optie, dat is geen optie, ik heb alles al geprobeerd, er is niks anders voorhanden... Waarom dan een topic aanmaken?