Ook zo dol op poetsen/wassen van je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Ook zo dol op poetsen/wassen van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 18:28

Hoi Bokkers!

Af en toe heb je dan zulke mensen; ze houden absoluut niet van poetsen.
Verschillende redenen zijn dan bijvoorbeeld dat hun kleding vies wordt, ze het saai vinden of dat ze het gewoon niet leuk vinden.
Niks aan te doen natuurlijk, je vindt iets leuk, of niet!

Maar wie is hier nog meer zo dol op poetsen?

Het liefst ga ik elke dag naar stal om Raymond ene volledige poetsbeurt te geven, zijn staart en manen uit te pluizen en zijn benen te wassen.

:Y) Wie nog meer?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:31

ik :D

Heb vandaag Harley heerlijk uitgebreid geborsteld. Kwam enorm veel haar vanaf.
Daarna een manegepaard (wit en zat onder mestplekken) ook uitgebreid geborsteld tot die weer wit zag. Zelfs de hardnekkige plekken op de knietjes en de hakken heb ik bijna volledig weg gekregen. Ziet nu nog wat geel maar dat zal niet weg te krijgen zijn zonder hem nat te maken of een speciale spuitbus te gebruiken.

Poetsen vind ik trouwens erg belangrijk voor je gaat rijden. Vind het sneu om met een vies paard te rijden aangezien zand gaat schuren op de huid.

Die van mijn kennissen is vliegenschimmel en laat zich ook steeds makkelijker borstelen nu :) Maar haar wassen in de zomer is nutteloos. Als ze terug de wei op mag gaat ze meteen in zand rollen :')
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 28-03-16 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

AlwaysH

Re: Ook zo dol op poetsen/wassen van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 18:33

Haha, wit en schimmel zijn natuurlijk al helemaal lekker om te poetsen, of juist niet _O-

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:33

haha idd je ziet er snel niks meer van en dan doe je nog zoveel moeite :P
Ben blij met mijn bruintje.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:36

Ik houd enorm van poetsen, ik heb dan ook zo'n grote Ikea bak gevuld met oude borstels die ik niet meer gebruik :x

Ik heb net een nieuwe poetstas en dat maakt het nog leuker :')
Zaterdag 3 eigen paarden gedaan en toen naar de manege gegaan voor Indoor Tolbert,
kon het niet laten om nog 5 paarden te doen :')

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:39

Ja, ik vind paarden poetsen echt heerlijk rustgevend :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:40

Ik vind poetsen ook erg leuk en vind het heerlijk om lekker te tutten met mijn pony's. Ik kan echt uuuuren bezig zijn met poetsen en vlechten. Hier heb ik een vos en een vos-bonte pony staan, maar ze zijn eigenlijk altijd wel aardig schoon. Toch poetsen we er lekker op los. :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:46

Jep, ik vind het zalig :D

Helaas heb ik 24/7 buitenpaarden, dus kan zeker in de winter niet al te enthousiast poetsen. Vroeger leefde 'k me dan helemaal uit op mijn favoriete manegepaard, ik stond langer te poetsen dan te rijden :P ondertussen heb 'k dat paard overgekocht dus helaas, poetsen in beperkte mate.

Maar staarten uitpluizen mag gelukkig in de winter wel :D en ik groom voor een wedstrijdruiter en daar kan 'k me ook helemaal laten gaan <<)

margaret18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:52

Hier nog een was/poets verslaafde. Gelukkig heb ik twee Haflingers, en die staarten en benen moeten schoon......voordat ze 's avonds naar binnen gaan, voor de rest mogen ze heerlijk vies worden.

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:54

Ik vind het heerlijk om mijn paard te borstelen en ondertussen lekker tegen haar aan te praten. <3
Ik heb ook het idee dat het onze band versterkt want elke keer mag ik meer (in het begin mocht ik haar hals niet borstelen en nu wel) (paard heeft traumatisch verleden).
Is gewoon fijn. Paard wordt er heel rustig van.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:55

Jullie mogen gerust eens langskomen hoor! :')

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:56

Vind het echt heerlijk om te doen! Nu vooral omdat ze een zomervacht krijgen, altijd leuk om te zien hoe ze veranderen!
Gelukkig vind mijn paard het ook erg lekker :+

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:00

Ik vind poetsen tot ze blinken geweldig *D
Wou dat ik dat over verzorgpony #1 ook kon zeggen, die is het na vijf minuten spuugzat :=
Gelukkig kan #2 er wel enorm van genieten en kun je ons uren lang lekker laten tutten O:)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 19:01

Die rui vind ik wel erg vervelend trouwens. Heerlijk dat poetsen. Maar als hij verhaart lijkt er oneindig veel stof van Ray af te komen. Nog sta ik een half uur te rossen, op te poetsen en het haar weer glad te strijken. Het blijft naar komen. Slecht zijn borstels nou ook niet.

Maar over het algemeen :D

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:04

poetsen over algemeen mwa nee niet mijn ding gewoon waar het nodig is . maar tutten met de manen en staart van mijn verzorg tinker vind ik geweldig :)

afgelopen zaterdag heb ik der ook lekker gewassen heerlijk was dat
Laatst bijgewerkt door biggirl op 28-03-16 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:05

Niet echt nee, maar dat heeft puur te maken met mijn allergie.
Nou staan die van mij ook 24/7 buiten dus vaak alleen het hoognodige. Ik vind poetsen op zich niet erg en zie ze er ook echt van genieten maar die wintervachten die nu loslaten is voor mij een ramp.

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:07

Poetsen vind ik wel leuk, maar niet de overgang van winter naar zomervacht :') . Op de een of andere manier krijg ik het altijd voor elkaar om de haren in mijn mond te krijgen, vreselijk -O- . Maar als ze eenmaal in haar zomervacht zit vind ik het wel leuk.

Het wassen van de benen (Bij Jonkvrouw) vind ik wel erg leuk, zie je eindelijk eens dat ze toch echt wit zijn }:).
Laatst bijgewerkt door xjessiesl op 28-03-16 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Felicxa

De rui idd, de fjord waar ik een tijdje voor gezorgd heb die had zo'n dikke berenvacht in de winter en dan stond je rond deze tijd gewoon letterlijk de plukken haar eruit te trekken. :P

Madje1992

ik vind poetsen heerlijk, maar ik moet er wel de tijd voor hebben. Nou maak ik deze eigenlijk altijd wel. Ik kan er zo van genieten om mijn paard schoon te maken, aan de grond wat contact te hebben met het paard en mijn paard te zien genieten.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:08

AlwaysH schreef:
Die rui vind ik wel erg vervelend trouwens. Heerlijk dat poetsen. Maar als hij verhaart lijkt er oneindig veel stof van Ray af te komen. Nog sta ik een half uur te rossen, op te poetsen en het haar weer glad te strijken. Het blijft naar komen. Slecht zijn borstels nou ook niet.

Maar over het algemeen :D

Ik hou van mijn poetsblok <3

Wassen vind ik minder leuk. Vlechten en gewoon de staart borstelen vind ik geweldig, maar dat vinden de paardjes minder leuk :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 19:12

Mijn Tuigpaard heeft sokken, (ja echt) waardeloos is dat met poetsen, naar wel leuk }>

Saskia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:14

Jajajaaaa *\o/*
Gisteren zelfs nog me paard ongeveer 2 uur zitten poetsen, daarna glom die weer super en er kwam geen stofje meer vanaf :')
Toen het poetsen klaar was moest ik wat anders bedenken dus maar de manen en sokken geknipt en de staart gewassen. Word ik helemaal gelukkig van :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 19:15

Wauw, had ik die tijd maar om mijn paardje schoon te maken.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:18

AlwaysH schreef:
Mijn Tuigpaard heeft sokken, (ja echt) waardeloos is dat met poetsen, naar wel leuk }>

Bij mij alle drie :')
Vreselijk, die van mij blijven niet stil staan :')

7249787

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:19

Jaa ik vind het ook heel leuk :D Mijn verzorgpaard gelukkig ook :D
Verharen vind ik ook wel vervelend, er blijven maar haren vanaf komen, er komt gewoon geen einde aan :')