Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brainless schreef:De mesthoop moet op minimaal 50 meter afliggen van de woning van de buren.
Zolang ze niet klagen is er niets aan de hand natuurlijk, maar als ze de gemeente gaan inschakelen moet deze handhaven en zal je hem moeten verplaatsen (mits de afstand minder is).
Wiesje schreef:Afdekken heeft voornamelijk als doel (wanneer het verplicht is in vergunningen) om inregenen/uitspoelen te voorkomen ... niet zozeer om reuk te verminderen.
Hoelang zit je mesthoop? begin je pas met stapelen vanaf 1 september of zit dit echt een heel jaar?
In dat laatste geval kan ik me inderdaad ook wel voorstellen dat er geuroverlast plaats gaat vinden.
En hoe heb je je mest nu opgeslagen? In een container maar wat moet ik me daarbij voorstellen? Is deze vloeistofdicht rondom (ook waar de wanden de bodem raken?)
Sleeper schreef:Waar klagen ze precies over?
mysa schreef:Apart wel, dat bij de meesten de mesthoop gaat stinken naarmate hij langer ligt. Hier juist niet. Ik ruik alleen de versgelegde hopen. En dan nog niet eens erg. Ligt op 20 m van ons slaapkamerraam en mijn reukvermogen is echt prima, maar ik ruik vrijwel nooit iets.
Polly schreef:Maar waarschijnlijk ruik je ook je jas niet als hij in de gang hangt en dat een normale geur is. Maar mensen zonder paarden ruiken dat wel degelijk en kunnen zich daar ook aan storen.