Opslag bij weiland zonder stalgebouw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Opslag bij weiland zonder stalgebouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 01:04

Vandaag heb ik mijn paardje verhuisd naar een nieuw weitje. Op de oude stal hadden we onze zadels gewoon ik 1 van de gebouwen in een zadelkamer.

Op onze nieuwe stek hebben we dat niet, dus we gaan een metalen berging plaatsen. Zoals deze:
https://www.koop-een-tuinhuisje.nl/Tuin ... x131cmDEMO

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En gaat dat goed met (leren) zadels?
Hebben jullie nog tips voor de manier van dingen opslaan? Hebben ook een kist voor tuinstoelkussens voor BV de regendekens. Het voer zit in afgesloten tonnen onder het zeil van het hooi.

Ben erg benieuwd wat voor creatieve oplossingen jullie hebben en of jullie ook zon metalen tuinhuisje gebruiken. En zo ja, hoe hebben jullie dat ingericht?

En verzekerings technisch. Als we er een slot op doen, zou dat dan goed genoeg zijn voor de verzekering van de spullen?

malih

Re: Opslag bij weiland zonder stalgebouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 01:24

Ligt er aan. Een speciale buiten huis verzekeringen voor je spullen is wel een te raden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:29

Goede zadelkast er in zetten incl. vochtvreter is wel aan te raden vermoed ik. Alles aan elkaar vast maken ook (zadelkast aan huisje, etc.) en kies de plek goed uit, want dit gaat in de zon erg warm worden met makkelijk condensvocht tot gevolg. Fiets zal daar weinig last van hebben, maar een zadel is een heel ander verhaal.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 13:18

Het scheelt wel dat mijn zadel van kunststof is, maar die van mijn zus is wel van leer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:22

Kunststof kunnen muizen aan gaan knagen, ook zadelkast oid nodig dus.

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:25

Wij hebben zo een huisje hier om het hooi in op te slaan. Helaas gaat de wind er mee aan de haal, hoe goed je hem ook dicht doet. Hij stond zelfs met pennen in de grond verankerd maar hij is vorige week de lucht in gevlogen.. Stond er nog geen jaar..

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:27

Zo'n berging heeft mijn vriendin ook bij de wei, al meer dan twintig jaar. Gaat goed, geen muizen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:20

Een caravan op je land zetten en een goedkope wintec uit het zicht erin leggen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:33

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 17:58

Een groter huisje is helaas geen optie ivm gemeente en buren.
Een losse zadelkast erin is inderdaad wel een idee.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:07

ik zou mijn zadel hier niet in achter willen laten, volgens mij heel erg inbraakgevoelig. Daarbij wellicht heel vochtig. Dus nee voor mij een NO GO

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 20:31

Is wel zo inderdaad.

Ik ga vaak met de auto, dus kan evt mijn zadel zo meenemen, maar mijn zus heeft alleen een fiets (waar al een kar voor de hondachter hangt) dus dan is iedere keer meenemen niet erg handig.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:33

Wij hebben een zee container. Gedeelte stal en gedeelte opslag. Werkt prima

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 20:39

Qua inbraak: ik kan hem natuurlijk geïsoleerd neerzetten en gewoon aansluiten op de stroom van de omheining, haha!

Het is wel beschut (valt voor een voorbijganger niet op) en meerdere mensen kijken er vanuit hun huis op uit.

Landsknecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:17

Doe eerst de check of je iets mag bouwen met of zonder bouwvergunning. En voor weiden mag dit vaak niet. De enige optie is dan iets neer zetten op wielen. een oud carvan/ gesloten aanhanger/ trailer etc omdat er wielen onder zitten is het verplaatsbaar en mag het.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 11:54

De eigenaar van het weiland heeft dit huisje aangeschaft, dus ik ga er van uit dat het goed is.
Zo niet, dan moeten we inderdaad wat anders verzinnen, maar dat is aan de eigenaar van het la dje uiteraard.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:08

Ik sjouw mijn zadel + hoofdstel gewoon mee op en neer van huis naar de wei. Ik heb een grote opslagbak staan waar ik mijn halsters, dekjes en voer in opsla. Ik vind mijn zadel te kostbaar om die op de wei achter te laten. Ik weet niet hoe het s'nachts is maar bij ons is er geen toezicht. Ze hebben dus in principe de hele nacht om een slot open te breken.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:26

Is het niet mogelijk om bij de woningen die er in de buurt staan een plekje te krijgen voor je spullen? Eventueel tegen een kleine vergoeding. Dit lijkt mij veiliger voor de spullen.
En het huisje op het land gebruiken voor opslag voer etc.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:38

een ouwe trailer werkt ook altijd goed als opslag plaats. zadel zou ik idd niet graag achter laten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:17

Verzekering, onder welke wil jij dat laten meegaan? Een hok op een weiland krijg je echt niet zomaar verzekerd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:37

Wij hadden op de vorige wei zo'n pipowagen, zo'n oude bouwvakkerskeet op wielen, met meerdere kamertjes die met cilinderslot en hangslot vrij goed afgesloten waren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 07:54

Lynn_Nikita schreef:
Verzekering, onder welke wil jij dat laten meegaan? Een hok op een weiland krijg je echt niet zomaar verzekerd.

Tot op heden hadden wij onze spullen (zadels en marathon wagen) verzekerd bij de ANWB. Ze lagen in een van de stalgebouwen achter slot. Maar of dat bij zon huisje ook kan moet ik dan navragen.

Het huisje staat nog niet, dus ik wacht sowieso af hoe stevig deze is. En dan een kast, met een zadelsteun met een slot (dan moeten ze dus drie sloten openbreken), ze moeten door de wei van de hengst, die op slot zit (gaas met stroom waar je niet voor de lol overheen gaat worstelen, haha).
Maar ik kijk het nog even aan. Voorlopig neem ik mijn zadel wel los mee.
Zo duur is mijn zadel niet, maar het was nogal een uitdaging om er eentje te vinden die mijn paard past, dus voor het geld is het niet heel spannend als het gestolen wordt, haha!

Maar ik neem alle tips sowieso mee.
Het is jammer dat we niet iets groters en beters kunnen plaatsen, maar dan krijgen we gedoe met de gemeente.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:33

Een vriendin van mij had een oude pipowagen op wielen in haar weiland staan. Daar hoef je geen vergunning voor aan te vragen zolang het ding op wielen staat :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:38

Je zus kan misschien beter uitkijken naar een bakfiets. Daar kunnen hond en zadel in. Ook al is het te verzekeren. Het blijft super lastig als je je zadel kwijt bent. Voor je een nieuwe hebt en er met de verzekering uit bent. Een deken die je kwijt bent is makkelijker te vervangen. Daarbij komen er op bokt ook regelmatig topics langs van penny's die ongevraagd rijden. Dat is ook minder makkelijk zonder zadel.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:45

Jennyj01 schreef:
Je zus kan misschien beter uitkijken naar een bakfiets. Daar kunnen hond en zadel in. Ook al is het te verzekeren. Het blijft super lastig als je je zadel kwijt bent. Voor je een nieuwe hebt en er met de verzekering uit bent. Een deken die je kwijt bent is makkelijker te vervangen. Daarbij komen er op bokt ook regelmatig topics langs van penny's die ongevraagd rijden. Dat is ook minder makkelijk zonder zadel.

Penny's klimmen over hekken, maar deursloten openpeuteren is een heel ander iets. Deur op slot houd die wel bij je zadels, etc. weg. Hek op slot wat minder, maar gaas friemel je je een stuk moeilijker tussendoor dan 3 draden stroom.