Even situatie schets;
Meerdere paarden op een doe het zelf stal. Alles in eigen beheer, zelf alle stallen mesten, 2 x daags voeren, binnen en buiten zetten.
Daarnaast heb ik altijd 1 handels paardje staan.
Nu twijfel ik enorm, vooral in de wintermaanden, weinig tijd, hoop paarden die toch de dagelijkse verzorging nodig hebben. Ik werk daarnaast gewoon en het een gezin. Geen partner die paarden leuk vind dus helpt niet mee. Daarbij geen luxe dat ze aan huis staan. En voor de rijbak moet ik 5 minuten verderop stappen.
Jaren lang 1 pony gehad, maar sinds een jaar of 5 is de hobby uit de hand gelopen, ik merk dat ik geen tijd meer heb naast de dagelijks mest en voer rondes geen zin meer heb in te rijden of poetsen. Nu zullen ze het ongetwijfeld niet erg vinden want ze tonen gelukkig.
Ik merk dat het meer een dagelijkse taak is geworden dan ik er wellicht zin in heb? Ik ben al jaren een fanatiek wedstrijd ruiter geweest, maar merk dat ik nu niet meer toe kom aan trainen. Ze staan eigenlijk al maanden stil terwijl het wedstrijd seizoen straks weer gaat beginnen.
Je zal zeggen " dan verkoop je er een aantal" maar dan de vraag welke? Je oude pony'tje? Die je al 17 jaar in bezit heb en niet meer gereden kan worden? Die ene die je aankocht voor de wedstrijden, je nieuwe toekomstige topper? Of toch die ene die emotionele waarde heeft? Of dat ene pony'tje die zo moeilijk in gedrag is dat je bang bent dat hij verkeerd terecht komt?
Ik merk dat ik elke beslissing lastig vind, maar ook dat is zo misschien geen zin meer in mijn hobby hebt. En stiekem verlang ik naar een stal waar ik niet eerst de weg over moet naar een rijbak, niet eerst 2 u bezig ben met mesten.
Is dit een tijdelijke winter dip of ligt dit echt aan mij? Ik zoek ervaringen