Gisteren is de mestafvoer voor de eerste keer langsgeweest om onze 6 kuub mest op te halen uit de door hun geleverde mestbak. Nu ben ik niet zo'n pietje superschoon maar was wel geergerd toen ze weg waren want er lag rondom overal mest. Ben vandaag een uur beziggeweest om alle drollen links en rechts bij elkaar te schrapen en die in de bak te gooien. De bak was ook niet volledig leeg, er zat ongeveer nog een kruiwagen aan mest in.
In de manege waar mijn paard vroeger stond werd de bak helemaal leeggehaald en er viel al wel een keertje een drol naast maar een bijna volle kruiwagen heb ik nooit gezien.
Is dit normaal of heb ik gewoon een slechte ophaler gehad?
Suzanne F.
Geplaatst: 15-01-16 17:52
Ander bedrijf nemen. Er zijn er genoeg en een goede kan gewoon vrij schoon laden. Natuurlijk vallen er altijd wat strootjes en drollen af maar een complete puinhoop hoeft het niet worden. Tenzij er windkracht 10 staat en alles gewoon wegwaait. Daar kunnen ze ook niks aan doen. Wie had je?
kunnen ze er goed bij of is het en moeilijke hoek met weinig ruimte er om heen? Hier een moeilijke hoek en dan wordt het al een stuk lastiger om echt alles weg te krijgen. Kijk dus ook goed naar je mestbak en de ligging daarvan. Z gaan voor die prijzen niet een uur staan vegen en scheppen om het weer netjes achter te laten. Helaas.
Wow, dit is niet normaal, ik zou zeker veranderen van bedrijf !!
Veel succes !!
Daniquebyoux
Geplaatst: 16-01-16 16:23
Eirikur schreef:
Tjemig zeg, wel één hele kruiwagen gemorst bij het opladen van 6 m³? Heb je ook nog echte problemen?
Wat aardiger mag ook wel zou ik me denken...
Ander bedrijf vragen? En anders je er toch bij neer leggen en vegen denk ik
LukieBradley
Geplaatst: 16-01-16 16:23
Is dit serieus?
Eirikur schreef:
Tjemig zeg, wel één hele kruiwagen gemorst bij het opladen van 6 m³? Heb je ook nog echte problemen?
Deze dus
luckyfarm
Geplaatst: 16-01-16 16:24
Als je een probleem hebt, zou je toch ook het desbetreffende bedrijf kunnen bellen en het uitleggen dat je niet totaal tevreden bent. Een bedrijf kan zich dan verbeteren. Misschien dat het dan de volgende keer gewoon wel netjes gebeurt. Geef ze een tweede kans zou ik zeggen. Als het dan weer gebeurt, dan kan je toch altijd een ander bedrijf proberen?
Ik weet niet beter dan dat het altijd een zooitje is, als de mestwagen is geweest. Maar ik denk dat je een beetje teveel verwacht als je denkt dat ze het terrein ook nog schoon voor je vegen...Het lijkt me vrij onmogelijk om met zo'n grote grijper niets te knoeien rondom de mestput.
DatBenIkNou
Geplaatst: 16-01-16 16:29
FancyMug schreef:
Veel succes !!
Want? Bij jullie is het terrein wél helemaal schoon als de mestwagen is geweest???
Dat is vrij logisch. Wij doen het alle jaren zelf en als je dat met een shovel of grijper er in gooit, valt er echt wel wat naast. En als de wagen van je erf af rijdt valt er ondertussen ook nog het e.e.a. af. Als je nou de hoofdprijs betaalt zou ik het wat anders vinden, maar bij een gemiddeld bedrijf zul je toch echt zelf je erf schoon moeten vegen.
KimD
Geplaatst: 16-01-16 16:38
LukieBradley schreef:
Is dit serieus?
Eirikur schreef:
Hier is t ook meestal een zooitje als ze zijn geweest en er ligt ook wel wat naast. En er blijft ook inderdaad altijd wel wat achter in de hoeken en langs de randen. Is volgens mij wel normaal
FancyMug
Geplaatst: 16-01-16 18:40
DatBenIkNou schreef:
FancyMug schreef:
Veel succes !!
Want? Bij jullie is het terrein wél helemaal schoon als de mestwagen is geweest???
Niet 100% natuurlijk, maar niet zo erg als vermeld staat
Otte001
Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-16 23:57
We betalen 150 euro voor 6 kuub .... en een beetje mest vind ik normaal maar voor die prijs had ik wat anders verwacht. Maar begrijp nu dat dit normaal blijkt te zijn.
We hebben de bak in overleg met hun geplaatst (fourage.nl) en het was geen enkel probleem om van daaruit te scheppen zeiden ze.
Sorry hoor dat ik sommige stoor: het was enkel een vraag!
Van sommige kinderachtige reacties, TS vraagt iets, beetje normaler reageren mag wel
Zoals hier al gezegt is verschild het! De ene keer nemen ze alles netjes mee, de andere keer weer niet, als je zelf vind dat het beter kan dan zou ik even contact opnemen met het bedrijf.
Persoonlijk zou ik ze nog een 2e kans geven
pillow
Geplaatst: 17-01-16 00:20
Ik vind een kruiwagen mest nou niet bepaald een probleem of een schrikbarende hoeveelheid. . Dat jij daar een uur mee aan opruimen bent geweest doet me wel schrikken , heb je het met stoffer en blik gedaan. En ik vind niet dat je van zo'n chauffeur kunt verwachten dat ze even alles gaan opvegen, daar hebben ze de tijd niet voor en hoort ook niet bij hun taak.
palousa_boy
Geplaatst: 17-01-16 00:23
De ene chauffeur is de andere ook niet. De ene is nou eenmaal handiger met de grijper dan de andere.
Dat de bak niet helemaal leeg is kan ook liggen aan dat ze nog een klein beetje ruimte hadden en dit gevuld hebben met jouw mest. Ze gaan niet voor 1 lading van 6 kuub een vrachtwagen laten rijden.
Wat kan helpen is als je er zelf bij bent. Dan kan je direct het meeste bij elkaar vegen/harken/duwen en kan die man dat met de grijper nog oppakken en in de bak gooien. Vaak zijn ze niet te beroerd om even 5 min te wachten, wat uiteraard nog aangenamer is met een bak koffie
Otte001
Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-16 00:29
Ik was in de buurt (was aan het regenen) en ik was de stallen aan het opruimen en had op dat ogenblik alleen de zijkant van de bak gezien. Toen hij wegreed zag ik pas dat er rondom de hele vrachtwagen en de bak mest lag. In 5 minuten had ik dat helaas niet opgeruimd, ben een uur bezig geweest om alles bij elkaar te schrapen. Zijn bak was leeg denk ik, ze hadden mij verteld dat hij smiddags ging komen, maar hij stond er om 9 uur smorgens .... vooraleer ik aan koffie kon denken was hij al weer weg.
Dat het zo lang duurde is omdat de bak niet op stenen maar op grond staat. Er lagen hier twee mestballen, daar drie tussen wat kleine takjes, dan weer 4 scheppen met de mestboy, dan weer tussen de bak en de schuurrand (kom je bijna niet tussen), dan voor de struik, op het pad ............ ik zeg een uur, misschien was het 50 minuten...
Maar vermoed dat dit dus normaal kan zijn, volgende keer beter opletten en anders van ophaler wisselen. Dank jullie allen
150,- is niet een spotprijs. Zou het gewoon even melden of ze erop willen letten. Wat iemand niet weet..kunnen ze niet veranderen.
Brainless
Geplaatst: 17-01-16 10:58
Anke schreef:
150,- is niet een spotprijs. Zou het gewoon even melden of ze erop willen letten. Wat iemand niet weet..kunnen ze niet veranderen.
Het ligt er wel aan waar je woont en wie het ophaalt.
Hier kost een loonwerker 60-75E voor een bak van 6-8 kuub, en dan is je erf ook niet altijd schoon. Ligt er aan waar hij geweest is en op welk land hij de vorige vracht heeft geleegd. Ze komen dan ook met een grote trekker en die verspreiden ook meer modder/mest.
Op de Veluwe lagen de prijzen voor de loonwerken zeker 2x zo hoog. En een vrachtwagen kost gewoon (veel) meer.