Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maximuss schreef:Hier een 15-jarig "veulen" die geen respect heeft voor schrikdraad: hij kent de frequentie van de stroomstootjes zo goed dat hij er tussen de stootjes doorkruipt. Enige oplossing was houten omheining (2 dwarslatten) met schrikdraad.
BaBritFre schreef:Het zijn mijn verzorgpaarden dus het is niet aan mij om te beslissen wanneer te spenenanders was het gebeurd denk ik
pipo schreef:A niet iedereen heeft een poetsplaats.
B is het misschien niet gewend
C als het t niet gewend is is het onverantwoord als er niemand anders bij is.
D een veulen is stapje voor stapje werken. Soms stapjes terug.
E met verzorgsters ben je er vaak niet bij. Niet ten nadele van de meiden/ jongens die hun best doen hoor. Maar zijn te gast en doen hun ding en komen dus dit soort dingen tegen. Kan uiteraard ook bij een eigenaar gebeuren, maar die is zelf verantwoordelijk.... iets wat in mijn ogen wel heel veel uitmaakt.
BaBritFre schreef:Veulen staat samen met nog een ander paarddus hij is niet alleen
![]()
Toen hij een keer mee mocht bij het werken glipte hij zelf onder de draad door om weg te kunnen :p
Dus de meeste mensen denken dat het met afspenen betert?Normaal gaan het veulen en de ruin samen naar een andere weide een paar km verderop en blijft de merrie thuis. Maar ik weet nog niet wanneer de eigenaars dit gepland hebben.
Echt bedankt iedereen! Ik kan alle ideetjes proberen