Hooinetten slowfeeder EJ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Hooinetten slowfeeder EJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 10:21

Ongeveer een dik jaar geleden heb ik 4 van die grote EJ hooinetten aangekocht. (105cm)
Steeds super tevreden van geweest.
Dit weekend wees iemand me op de actie die er nu op loopt.
Met een aantal mensen samen opnieuw besteld; nu gekozen voor de 85cm hooinetten.
Nu zijn ze sinds gisteren aangekomen en het lijken andere hooinetten.

Belachelijk klein. Als je heel veel moeite doet dan kom je wel aan 85cm. Bovenaan gaan alle koordjes al los (aangezien het losse knopen zijn waar het uiteinde door zit, maar het is materiaal dat zich niet vast trekt). Ook dit is heel anders dan bij mijn oude netten.
Ik weet dat de vorige netten nog wel serieus uitgerokken zijn. Maar heb er weinig vertrouwen in dat met deze ook gaat zijn. 2 letten hooi van een klein pak kunnen er zelfs niet in.

Iemand dezelfde ervaring of toevallig nog een foto heeft van de eerste keer dat men de grote netten gebruikt heeft?

Afbeelding
Hier zie je dus ook de losse lusjes.. als je het hooinet nog maar aanraakt gaan ze al los.

Afbeelding

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:23

Wat een kleine frut netten. Is niet eens genoeg voor een shetlandpony...

3timesmom

Re: Hooinetten slowfeeder EJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:29

heb ook die grote en ben daar zeer tevreden van. Heb ooit een gewone gehad in die kleine maat maar die was ook zo stuk. En bijlange niet zo stevig als die grote.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:32

Dit zijn de verkeerde, ik heb die van 85cm van EJ en die zijn zoals die er achter ligt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:32

ik heb ook die oudere netten en die zijn prima inderdaad, mijn oog was ook gevallen op de aanbieding omdat ik wat kapotte netten heb maar ik heb nog niks aangeschaft...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 10:36

Silly, heb jij dit dan ook recent gekocht?
Misschien zijn de netten recent aangepast ofzo...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:40

Nee vorig jaar.

Nieuw of niet 85 cm is toch 85 cm?

Je mag er 2 van mij over nemen ;)
Gebruik ze inmiddels niet meer

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 10:43

Ja klopt.. maar als je echt veel moeite doet dan krijg je ze wel ongeveer uitgerokken tot 85cm. Maar ze lijken in de breedte ook veel smaller.
En de oude gaan eerder naar 130... weet natuurlijk niet hoe lang ze waren toen ik ze net kocht.

Ik heb er 15 nodig.. dus dan stuur ik deze gewoon terug en koop er 15 grote.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:49

ja precies, want dit is niks!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:23

Ik heb vorig jaar nieuwe netten gekocht, en als ze nieuw zijn zijn ze idd nog wat 'klein' maar hier zijn ze snel genoeg uitgerekt hoor na een paar keer flink vol vullen en stouwen :) Geen last van slechtere kwaliteit verder. Je hebt 2 varianten toch? 85 & 105?

De nieuwe zien er inmiddels net zo als de oude uit :)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:35

Wat raar zeg! Wij hebben in juni de grote netten van 105 cm gekocht (stuk of 10 in 1 kleur). Waren toen al erg ruim en inmiddels prop ik er met gemak 30 kilo in (alleen dat optillen daarna is een punt). Touwtjes rondom het 'ophangtouw' zaten destijds niet allemaal (strak) vast. Maar dat konden we makkelijk strak trekken.

Nu ik er over nadenk. Wij hebben ook een 85 cm net. Deze tweedehands gekregen en daar past ook vrij weinig in (met goed proppen een kilo of 10 aan hooi). Dus blijkbaar zit er een enorm verschil in deze netten.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:49

Ik heb voor mijn welsh de 105. Die is groot genoeg. Ook de 85 in mijn hand gehad en die vond ik zelfs voor mijn welshje te klein. Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:51

Die van 105 hebben wij ook. Een klein hooibaaltje past daar in z'n geheel in als je de touwtjes pas open snijdt als je het hooinet dicht hebt geknoopt.
Dat de uiteindjes makkelijk uit de lusjes schieten hebben we bij de grote netten ook. Knoopjes stevig aantrekken of een extra knoopje leggen helpt meestal wel. Ik denk dat de knoopjes beter zetten als je de netten ophangt ipv neerlegt in een bak zoals wij doen.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:54

Hier kortgeleden ook de 85cm gekocht. We hadden de 105cm al voor de nacht, nu de 85cm voor de dag. Dat zijn alleen niet degenen die jij laat zien. Wij hebben ze 3 maand terug gekocht.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:58

Hier het zelfde! Wij hadden de zwart met blauwe 105 altijd in de paddocks hangen. Tijdje geleden nieuwe gehaald en precies bovenstaande, klein en binnen twee weken zaten de gaten erin.
Ik heb nu andere besteld van Horka, die zijn groot en vierkant wat makkelijk is met plakken van kleine hooibaaltjes. Kunnen 4 plakken per net in en een net iets kleine maas nog.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:05

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:07

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:09

oh daar heb ik overheen gelezen :p Ik heb die netten en het ook zo 1 die op die van ts lijkt en ik vind het verschil in maasgrote amper merkbaar.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:10

Die hebben wij ook, Tamary. Kan geen 30 kg in, maar een kilo of 12 a 13 lukt meestal wel. Ik vind de lengte van het touwtje ook fijn; het net past mooi om ons vulrekje en hij is goed dicht te knopen met vier lussen :j

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:11

Wij hebben zowel de 105 als 85 in meerdere kleuren. Het zwarte touw is veel sterker dan het gekleurde. Lijkt inderdaad heel anders. Ik zou dus een zwarte kopen, onze zwarte 85 voelt precies hetzelfde als onze 105 in zwart. Terwijl de 85 in blauw zwart (en dan het blauwe touw) heel anders voelt.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:16

Dat van de kapotte lusjes, dat mag natuurlijk niet en lijkt me een fabricagefout.
Ik denk wel dat de mazen nog gaan oprekken. Ik heb ook een paar van zulke netten, maar dan grijs/zwart, die ook lang klein blijven. Maar ze gaan oprekken met de tijd.
De touwtjes om ze dicht te trekken zijn ook veel dunner dan ik gewend was, ik ben benieuwd hoe lang die mee gaan.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:18

Ik heb hier hetzelfde. Ik had de pech dat er in een tas van 105 eentje van 85 gestopt zat. Was iets te lui om ermee terug te gaan, dus maar gewoon gaan gebruiken. Had er nu toch al hooi inzitten en gaat uiteindelijk om een paar euro wat ik anders ook kwijt was aan vervoer. Maar idd, erg klein en de lusjes trekken snel stuk. Het zwarte koord is inmiddels aan het uiteinde, waar je de grote knoop maakt ook al 4 keer losgeschoten. En dat terwijl ik m echt met een schapenknoop vast maak. Mijn andere netten van vorig jaar in maatje 105 waren idd aanzienlijk beter van kwaliteit.

Zo was de mijne de eerste dag
Afbeelding

Inmiddels passen er met veel proppen 3 plakken in.
Ben er ook niet helemaal blij mee.
Wilde ook gebruik maken van de actie maar ga ze morgen eerst maar eens opnieuw in het echt bekijken en het probleem dan voorleggen bij de EJ.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:20

De lusjes zijn niet kapot, ze schieten uit de knoopjes. Er zit een knoopje in het gekleurde touw, deze slaat dan als lus om het zwarte (dichtbind) touw heen en gaat dan door het eerdere knoopje. Aan het einde van het gekleurde touw zit ook een knoopje, zodat het eerste knoopje het tweede knoopje vasthoud (heb je 'm nog? {:)-:( ). Maar het eerste knoopje zit te los, waardoor het uiteindeknoopje eruit schiet. Knoopjes aantrekken dus, of aan het uiteinde een extra lusje leggen. Als iemand een handleiding wil met foto's, maak ik die morgen wel ff :+

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:41

Ik snap wat je bedoeld Hilary, dat had ik eerst, voordat ze doormidden knapten. Inmiddels zijn het er twee. Dat erdoorheen schieten is ook erg vervelend, gebeurde bij mij iig met de oude versies niet. Zo kost een hooinet vullen nog aardig wat tijd :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:40

Dat zijn andere, ik heb de kleine en grote uitvoering wel al zeker jaar geleden gekocht maar was toen ook alleen in blauw en zwart blauw te krijgen, niet in die felle kleuren die ik nu zie. Die grote wat ik heb is echt wel stuk groter dan die wat jij laat zien. ook lijken de knoopjes dikker te zijn bij die fel blauwe van jou