Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Britta31 schreef:Maar kan een staleigenaar het paard dan niet stiekem verkopen?
Tigra_ schreef:Wij moeten eigenlijk ook altijd ons ID bij hebben.
HorseTopShop schreef:Tigra_ schreef:Wij moeten eigenlijk ook altijd ons ID bij hebben.
Dat klopt niet hoor. Wij hebben identificatieplicht, geen draagplicht.
Dus als je je ID niet bij je hebt, zal de agent met je mee naar huis moeten zodat jij hem kan tonen.
Hier in de buurt zijn er controles geweest toen het net ingelast was.
Veel hadden de paspoorten thuis liggen en kregen 1 dag te tijd om ze alsnog te laten zien. Ze waren toen coulant, omdat het net ingelast was.
Bij veel stallen in de buurt hebben ze lockers waar de paspoorten in liggen.
Citaat:Als u geen geldig identiteitsbewijs laat zien wanneer de politie of toezichthouder daar om vraagt, kunt u meegenomen worden naar het politiebureau. Daar wordt uw identiteit onderzocht. U kunt ook een boete krijgen.
Zoe_97 schreef:weet iemand of dit een maatregel is die ook in België geldt? Ik heb namelijk al mijn papieren gewoon thuis.
beatje schreef:Zoe_97 schreef:weet iemand of dit een maatregel is die ook in België geldt? Ik heb namelijk al mijn papieren gewoon thuis.
Ja is in Belgie ook zo,alleen nemen ze genoegen met een copie of als de eigenaar alsnog binnen zoveel tijd het paspoort kan laten zien.
Maar ik heb hier eerlijk gezegd nog nergens gehoord dat er controlle is geweest.
Zo horen paarden ook gechipt te zijn en hier is door de rendac ook een oud niet geregistreerd paard opgehaald.Ik realiseerde me later pas dat er niemand naar ook maar iets gevraagd heeft.