Ze zitten onder de veeroosters van mn geit en varken hun stalletje en onder de roosters van de paarden hun stal en de dubbele wand van de stalmuren. Een erg moeilijke plek vind ik.
Heb al van alles geprobeerd, eerst de levende vallen waarmee ik niets gevangen heb, dan de simpele klapvallen waarmee er 2 gevangen zijn geraakt maar dat was het dan ook. Ook mn geit heeft er eentje een kopje kleiner gemaakt.

Dit weekend ben ik het kotsbeu geworden toen ik mn varken hoorde piepen en ik er eentje van bij haar etensbak zag wegrennen. Toen had ik die lijm genomen die ik gekocht had voor die simpele dazenvallen maar eigenlijk ook om muizen en ratten te vangen is, en had ik zo een paar vallen gezet. Iets wat ik eigenlijk nooit wou doen omdat ik het zo onvriendelijk vond, maarja daar vang ik dus ook niets mee.
Ze kunnen in het voederhok en in de stal niets te eten vinden. Enkel bij mn geit, die durft nogal eens wat laten liggen maar nooit veel.
Het laatste wat ik volgens mij nog niet geprobeerd heb is vergif, maar ik heb er wat schrik voor.
Heb schrik dat de ratten er mee gaan verhuizen naar hun hol en onderweg iets laten liggen wat de paarden enzo kunnen gaan opeten. Of dat er een rat doodvalt bij mn varken en zij er wat aan doet, want tis toch een alleseter? Nuja niet dat ze iets tekort komt.
Handige zou zijn een soort vergif wat ze ter plaatste moeten opeten maarja dan heb je ze niet allemaal mee dacht ik?
Iemand een ideetje voor mij? Wil ze echt weg hebben voor de bodem van mn stal doorzakt door al hun holen.