Hoeveel uur per dag komt jóuw paard buiten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel komt jou paard buiten?

24/7 zowel winter als in de zomer met schuilstal met soortgenoten
70 (32%)
24/7 in de zomer, winter meer dan 6 uur per dag buiten met soortgenoten en s nachts op stal
35 (16%)
24/7 in de zomer, winter meer dan 6 uur per dag buiten zonder soortgenoten en s nachts op stal
Geen stemmen
24/7 in de zomer, winter minder dan 6 uur per dag buiten met soortgenoten en s nachts op stal
9 (4%)
24/7 in de zomer, winter minder dan 6 uur per dag buiten zonder soortgenoten en s nachts op stal
1 (0%)
24/7 in de zomer, in de winter alleen op stal
1 (0%)
24/7 buiten zonder soortgenoten
Geen stemmen
24/7 buiten zonder soortgenoten maar ze kunnen elkaar wel zien
1 (0%)
2 tot 4 uur per dag buiten in de winter met soortgenoten, in de zomer minimaal 6 uur buiten
20 (9%)
2 tot 4 uur per dag buiten winter en zomer met soortgenoten
3 (1%)
2 tot 4 uur per dag buiten zonder soortgenoten
Geen stemmen
2 tot 4 uur per dag buiten zonder soortgenoten maar ze kunnen elkaar wel zien
Geen stemmen
6 tot 8 uur per dag buiten in de winter met soortgenoten, in de zomer de hele dag 'snachts op stal
23 (10%)
6 tot 8 uur per dag buiten winter en zomer met soortgenoten
19 (8%)
6 tot 8 uur per dag buiten zonder soortgenoten
Geen stemmen
6 tot 8 uur per dag buiten zonder soortgenoten maar ze kunnen elkaar wel zien
4 (1%)
Meer dan 8 uur per dag buiten met soortgenoten 'snachts op stal
15 (6%)
Paard komt in de winter minder dan 2 uur buiten, in de zomer volle dagen op de weide alleen
1 (0%)
Paard komt in de winter minder dan 2 uur buiten, in de zomer volle dagen weide met soortgenoten
13 (5%)
Paard komt in de winter helemaal niet buiten, in de zomer enkele uren op de weide alleen
Geen stemmen
Paard komt in de winter helemaal niet buiten, in de zomer enkele uren weide met soortgenoten
1 (0%)
Paard komt niet buiten
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 218

Celine_Famke

Hoeveel uur per dag komt jóuw paard buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 23:16

Hallo allemaal!

Na het lezen van dit topic: [VSW] komen paarden nou zo weinig buiten op pensionstallen
Leek het mij interessant om te horen hoe veel uur de paarden van de Bokkers minimaal buiten komen per dag (en nacht).

Dus de vraag luidt: Hoeveel uur per dag (en nacht) komt jóuw (verzorg)paard minimaal buiten?
En is dat dan een kleine verharde paddock van 3x3, een grote zandpaddock of weiland etc? En met of zonder andere paarden?

Laat ik dan maar beginnen..

Mijn paard staat in de winter elke dag buiten op een heel groot weiland met de hele kudde. Ze gaan zo rond 6 uur/ 7 uur 's ochtends naar buiten en tussen 17.00 uur en 20.00 uur worden ze weer binnen gehaald. Op het weiland wordt ook hooi gevoerd op een speciale voederplek.
's Nachts staat mijn paard op stal.

In de zomer staat mijn paard op het grote land met de hele kudde, maar dan 's nachts ook.

Brand los!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 02-12-15 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Poll toegevoegd aan de beginpost

NatalieLot

Re: Hoeveel uur per dag komt jóuw paard buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:18

Mijn paard staat zowel zomer als winter van 9 uur tot in de zomer 9 uur buiten en in de winter tot uur of 5. Momenteel staat ze op boxrust. En mag maar 10 min stappen per dag. En voordat heel bokt over me heen valt. We hebben ook gewoon op de wei geprobeerd maar dit werkt veel beter. Verder vragen kan ik altijd via pb beantwoorden

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:19

24/7 !
schuilstal, verharde uitloop met paddock. zomers vrije uitloop de weide in.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:19

Mijn twee verzorgpony's staan samen in een weiland, beschikken over een schuilstal en de gewone stal. Ik ga de eigenaar vragen om ze ook weer elke dag hooi te geven, omdat het toch erg koud is en het gras blubber..

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:20

In de zomer 24/7, nu in de paddock (op zand, nu nog alleen, als de Welsh van 't land af gaat komt ze bij mijn paard erin) gaan ze rond 10.00 uur naar buiten en rond 17.00 uur naar binnen.
Op de paddock krijgen ze hooi en er staat nog wat gras.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:20

24/7 buiten op een gedraineerde wei met onbeperkt ruwvoer in een kudde van 15 paarden.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:21

24/7, onbeperkt hooi uit slowfeeders, met 6 andere paarden erbij, het grootste deel overdekt en ook nog een deel echt buiten, dus niet overdekt. En in de zomer een paar uurtjes weiland per dag.

mrie

Re: Hoeveel uur per dag komt jóuw paard buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:22

Als het licht is staat hij buiten...

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:24

In de zomer 24/7 buiten, overdag op de wei in de avond en nacht in een paddock met schuilstal.
In de winter 20/7 in de paddock met schuilstal en overdag dan 4 uurtjes op stal omdat de paddock ook door andere paarden word gebruikt.
Helaas wel alleen in de paddock, maar in de zomer wel met andere paarden op de wei.
Volgend jaar zomer gaan we verhuizen en dan komt ze aan huis te staan in onze PP en dan komen er nog 2 paardjes bij
Laatst bijgewerkt door cam op 22-11-15 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:24

Mijn 2 shetje staan 24/7 samen buiten op een grote zandpaddock, en 'Somers af en toe op het gras. Mijn 2 trainingspaardjes gaan van 's morgens 6 uur tot 'S avonds 8 uur naar buiten op een weide van 2 hectare. En staan 's nachts op stal. Voor de paardjes vind ik het ideaal. Ik moet wel zeggen dat ik voor de shetjes wel af en toe mis dat ze lekker op een warm stalletje staan, als het bijvoorbeeld heel glad is als het gevroren heeft. Maar ze hebben een ruime schuilstal en redden zich prima :)
Laatst bijgewerkt door kaylee op 22-11-15 23:26, in het totaal 3 keer bewerkt

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:25

hij kan 24/7 naar buiten of ie dat ook doet moet ie zelf weten :+ (stal met eigen paddock er aan vast)

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:25

24/7 op de wei. Klein stuk verhard. Onbeperkt hooi en gras.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:26

In de zomer bij heel goed weer 24/7 buiten en bij ietsje kouder rond de 10 uur.
In de winter ongeveer 7-8 uur :j

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:27

Mijn mini's hebben een stal van 3x4 waar ze zelf in en uit kunnen lopen. De verharde paddock waar ze dan op kunnen is 3x6m. de paddock heeft 2 aangrenzende stukken land. Op dit moment komen ze 2 uur per dag op 1 van deze stukken, de rest staan ze met overjarig hooi op de paddock met stal, aangezien ze een beetje te dik zijn geworden in de afgelopen maanden (24/7 op het gras.....).
Mijn maxi's staan zolang het land het toelaat 24/7 op het land. In de praktijk is dat van mei t/m september. April, oktober en november staan ze (als het land het toelaat, zit hier op klei/veengrond) van 10 tot 18 uur op het land en verder op stal. December t/m maart staan ze op stal en een aantal uur per dag op de bak, maar nu het zo nat is, staan ze gewoon tot hun kogels in de blubber...
Als het echt regent, sneeuwt of haelt, krijg ik 2 van de paarden nieteens naar buiten... die draaien gewoon weer om om op stal te gaan staan, ondanks hun waterdichte warme jas :+

lianne125

Zo ik ga nu waarschijnlijk heel bokt over mij heen krijgen dat mijn paard zielig is en ik een mishandelaar, maar mijn paard loopt 2 uurtjes in de paddock van 20 x 20 alleen! Staat wel naast anderen. En in de zomer staat hij "slechts" 5 uurtjes op de wei. Zielig? Echt niet. Dit dier maak je doodongelukkig om hem langer buiten te laten. Langer op het gras kan gezondheidsproblemen veroorzaken. En alleen, hij is lang hengst geweest en kan je niet zomaar bij het eerste beste paard zetten zonder dat hij hem op eet! Ik voel mij totaal niet schuldig voor dit beleid! Ik zie dat hij superblij is en super in zijn vel zit!

flettie

Wij hebben de paarden in de winter aan huis staan dus ik kan zelf bepalen wanneer en hoe lang ze naar buiten gaan. Op doordeweekse dagen komen ze om half 7 naar buiten op de rijbak/zandpaddock tot een uur of 5 en dan mogen ze 2-3 uurtjes op de wei om daarna weer op stak te komen.

Vanaf mei t/m half oktober staan ze 24/7 buiten op onze zomerweide. Hier hebben ze de beschikking over een grote gras/zandpaddock met (koele) inloopstal en komen ze 4-6 uur per dag op de weide. Helaas niet langer om dat ze dan moddervet worden wat niet bevorderlijk is voor de exceem van de een en de hoefbevangenheid van de ander. Als ze op de paddock staan krijgen ze hooi bijgevoerd.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:28

24/7, stallen staan altijd open en krijgen daar ook eten.
Stal grenst aan paddock, en daar achter hebben we weilanden.

Ze kunnen dus altijd naar buiten, hoelang ze buiten staan weet ik niet :+

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:29

Hier staan ze met zn tweeen in een wei. Er zijn 3 weide die afgewisseld worden. Zomers staan ze 24u buiten, maar gaan ze met bv onweer of storm, of heel erg slecht weer even naar binnen.

In de wintermaanden gaan ze s'ochtens naar buiten. In het weekend soms iets later omdat t baasje ook uurtje extra slaap nodig heeft...geef t eerlijk toe. In de avond, meestal als t al donker is, gaan ze naar binnen.

Ik zou ze in de winter wel een keer buiten kunnen laten staan als het weer prima is, maar ik denk dat ze vooral ook aan regelmaat behoefte hebben. Ze staat nu klaar als het donker is bij het hek en krijgen binnen eten, dus aan die regelmaat houden we nu vast.
Als het weer echt een keer heel slecht wordt, gaan ze wat later naar buiten, of misschien wat eerder naar binnen. Voor gewoon alleen regen haal ik ze niet naar binnen, maar als het al de hele dag hoost gaan ze wat eerder naar binnen met een groot net hooi. Ze zitten erg goed in de vacht en zolang ze tevreden staan te grazen blijven ze lekker buiten.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:30

24/7 buiten tot het te nat is (in kudde op ca 1ha) en als het te nat is 's nachts binnen (boxen met halve wanden).

xAnthea

8u in de winter en 10 tot 12u in de zomer.
In de zomer staan ze op het land, in de winter op paddocks. Mijn paard staat alleen maar naast en over hem staan allemaal paarden.

F_inley

Ja komt u maar....

In de zomer 24-7 in de winter 2-3 uur pd als ik er zelf bij ben. En heb ik een ongelukkig paard nee hoor hij heeft een grote box krijgt genoeg eten en aandacht en zo leuk vind hij het niet in de paddock samen met z'n vriendin.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:31

Minimaal 12 maximaal 16 uur staan ze los.
De stallen staan open en daar staan ze eigenlijk vanaf een uur of 7 altijd wel in (niet in de boxen maar gewoon in de gang waar ook een bak hooi staat.) Mijn shet staat met dagen als vandaag de hele dag binnen. Meneer heeft een hekel aan regen dus krijgt morgen een deken op. Hij is vandaag hooguit een uur buiten de stal geweest.
Binnen hebben ze ook nog 8 bij 10 meter en 2 boxen van 3,5 x 3 waar ze kunnen scharrelen.

Tigra_

voorjaar, zomer, herfst staan ze 24/7 buiten. En dan wintertijd alleen overdag. Minimaal 8 uur maar vaak langer dan dat. Gok dat ze ergens in december op stal komen en dan hopelijk maart weer buiten. We kijken altijd naar het weer. Probeer dat altijd zo lang mogelijk te rekken.

Zomer en winter op het weiland, met verharding en schuilstal. In de winter hebben ze doorgaans 2 weides en ze staan met z'n 4.

En de shetten die staan altijd in de wei met schuilstal en in de winter krijgen ze hooi bijgevoerd.

L_isanne

6/7 uur per dag en doen het er super op. In de zomer meestal iets langer. Gaan dan op een grote wei met andere paarden. In de winter bijgevoerd met hooi.

Jildau

Momenteel 24 uur per dag maar vind het niet ideaal. Maar vind 8-10 uur wel minimum!