Afgelopen zomer ben ik samen met mijn ouders verhuisd en staat mijn Franse Draver in de 'achtertuin'. Als vriendinnetje heeft zij een Welsh merrie van 2, die ik kocht zodat ze niet alleen zou zijn. Nu lopen we tegen meerdere 'problemen' aan en ik ben benieuwd hoe en wat jullie er over denken en of jullie misschien oplossingen weten?
Ten eerste: Wat begon als een mooi (enigszins klein) groen weiland, is ondertussen een grote modderboel waar ik (en de paarden dus ook) in weg zak tot minimaal mijn enkels. We zijn een tijdje op zoek geweest naar een stuk land waar ze kunnen overwinteren (of volgend jaar juist de zomer door kunnen brengen), zodat dit land ook rust krijgt en tijd om te herstellen. Dit is niet gelukt, maar voor komende zomer zetten we uiteraard de zoektocht verder. Feit blijft dat dit de huidige status is, en we de winter met/in dit weiland door moeten komen.

Wij dachten er zelf aan om misschien een aantal tegels in het weiland te leggen, bij de hooinetten en waterbakken, zodat ze in ieder geval met drogen voeten kunnen eten en drinken.. Ik heb alleen geen idee of dit zal gaan werken, wat voor tegels we zouden kunnen gebruiken en of er misschien nog andere opties zijn?
Volgend probleem: Voeren. Op dit moment krijgen ze 's ochtends rond half 8/8 uur een flinke portie hooi en 's avonds een bak slobber en een portie hooi. Ik merk vooral aan mijn draver dat dit te weinig voerbeurten zijn. Ze eet takken, halve bomen en zelfs de palen van de hooinetten moeten er aan geloven.. Ook ben ik een voorstander van natuurlijk paarden houden, dus 2× voeren gaat best wel tegen mijn principes in. Maar ja, als je per dag 4 uur reist, je moeder durft niet bij de paarden in het weiland (de Welsh is niet altijd even lief

https://www.facebook.com/theo.hogervorst.77

Zoiets zou ideaal zijn, maar de Facebook pagina zelf reageert niet en is ook in april 2014 voor het laatst actief geweest.. Wij hebben best een handige familie, dus ik zou het graag zelf maken, maar vraag me af of dit haalbaar is en we een systeem zouden kunnen maken dat buiten kan staan (mijn paarden staan namelijk niet op stal). Denken jullie dat zo'n systeem (welliswaar aangepast?) zal werken? En zijn er nog andere mogelijke oplossingen voor het 'voerprobleem'?
Nou dat was het eigenlijk wel. Er zijn nog plannen om de schuur te verbouwen, waardoor ze een uitloopstal krijgen. Maar dit gaat zeker niet voor volgend voorjaar gebeuren i.v.m. de verbouwing van het huis en het feit dat het geld ook een keer op is.. Het is voorlopig nog een beetje beholpen dus, maar hopelijk hebben jullie wat ideeën waardoor we er het beste van kunnen maken!
Liefs,
Annebeth
Zafira & Puck