Hoe overtuig ik mijn ouders dat ik een andere stalling wil

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Hoe overtuig ik mijn ouders dat ik een andere stalling wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 22:50

Zo'n 3 jaar geleden kreeg ik bij deze mensen een verzorgpony. Slecht verzorgde pony.. 24/7 op stal zonder uitmesten etc. 2 jaar geleden hebben mijn ouders haar gekocht als verassing, maar met de eigenaren afgesproken dat ze bij hun blijft staan. Nou is het elke winter opnieuw gezeik.. Ze staat in de zomer 24/7 buiten, maar in de winter 24/7 op stal.. Als ik vraag of ze overdag naar buiten mag, is het antwoord nee, omdat zijn land dan stuk gaat. Ik moet elke dag zelf erheen om uit te mesten omdat hij het zelf niet doet.. en dan zegt hij ook nog dat ik teveel stro gebruik. Biks etc geeft hij ze zelf ook niet, alleen hooi.
Nou is mijn pony laatst uitgebroken omdat het zo'n slechte omheining was. Nou is het gemaakt, maar zit het zo strak dat ik hem zelf niet open en dicht krijg. Als ik vraag om zijn hulp komt er een diepe zucht. Als hij zelf niet thuis is kan ik mijn pony simpelweg niet pakken, omdat ik het niet dicht krijg.
Ik wou nooit aan mijn ouders vragen of ze ergens anders heen mocht, omdat ik al blij genoeg was met een eigen pony. Nu heb ik gevraagd of ik naar een andere stalling mocht, waar al mijn vriendinnen waarmee ik samen kan rijden staan, waar ze 's nachts op stal en overdag buiten staat. Antwoord was nee. We moeten maar eens met de eigenaar praten en die moet het maar verbeteren. Maar ik weet zeker dat ik na een tijdje weer tegen nieuwe problemen aan ga lopen..

Ik heb hier gewoon niks.. Slechte stallen, geen andere mensen waarmee ik kan rijden, geen klik met de eigenaar, en ik denk dat mijn pony het zoveel beter heeft op die andere stal.
Wou het even van me afschrijven..
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 16-11-15 13:03, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel veranderd en topic weer open gezet.

troi

Re: Ik wil een andere stalling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:51

Ik gok zo dat deze stal een heel stuk goedkoper is dan een andere stal. Misschien helpt het als je mee gaat betalen? Dan zullen je ouders er misschien meer voor open staan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:52

24/7 op stal is gewoon rotslecht voor een pony. Op bokt vind je hier veel topics oer. Misschien die eens opzoeken en aan je ouders tonen?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 22:55

We betalen 150 per maand hiervoor. (Hebben mijn ouders dus afgesproken) De andere stalling is 210 per maand. Ik heb een bijbaantje en heb al aangeboden de rest mee te betalen, maar gaan ze niet mee akkoord.
Ik kan idd wel wat topics opzoeken, maar dan gaan we om de tafel met de eigenaar, die haar dan in een klein stukje land zet vol met modder. Zo voorspelbaar..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:57

pien_2010

Re: hoe overtuig ik mijn ouders dat ik een andere stalling wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:03

In overleg met TS hebben we de titel veranderd en het topic weer open gezet.

Sarah_Fons

Re: Hoe overtuig ik mijn ouders dat ik een andere stalling wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:10

Spijtig dat je ouders niet open staan voor je vraag, zeker als het beter zou zijn voor je pony. Ik zou vooral hierop focussen en bewijzen voorleggen dat 24/7 op stal staan écht slecht is! Als je dan zelf het overige geld wil betalen zie ik niet zo goed in waarom ze er nog steeds tegen zouden zijn.
Veel succes ermee alvast!

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:14

Neem je ouders eens mee op winterdag en laat ze zien wat er allemaal mis mee is ..Of neem ze mee naar andere stal ..probeer dat verschil te laten zien ..Misschien overtuig je ze dan ...

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:17

Weet je de reden waarom ze er tegen zijn?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:27

Eerst en vooral moet je blij zijn dat je een eigen pony hebt. Je hebt niet niets. Er zijn heel veel mensen die zelfs geen eigen pony hebben.

Geef de eigenaar van de stal en je ouders de kans om de situatie voor je pony beter te maken. Vraag ook waarom ze de pony niet willen verplaatsen.
Goed van je dat je het verschil in prijs wil bijpassen. Misschien kan je nog iets extra aanbieden om te doen zodat het echt duidelijk wordt voor ze dat je er echt iets voor over hebt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:37

Riel schreef:
Eerst en vooral moet je blij zijn dat je een eigen pony hebt. Je hebt niet niets. Er zijn heel veel mensen die zelfs geen eigen pony hebben.

Geef de eigenaar van de stal en je ouders de kans om de situatie voor je pony beter te maken. Vraag ook waarom ze de pony niet willen verplaatsen.
Goed van je dat je het verschil in prijs wil bijpassen. Misschien kan je nog iets extra aanbieden om te doen zodat het echt duidelijk wordt voor ze dat je er echt iets voor over hebt.

Dat TS blij is met haar paard is wel duidelijk maar dat betekent niet dat je het daar dan bij moet laten.
Zowel TS als de pony zijn daar niet op hun plek daarbij staat ze er al lang genoeg en ziet ze zelf in dat het voor beide een ongezonde situatie is.

Ik zou je ouders eens uitnodigen voor een rondleiding op de stal en vragen of ze een keertje mee willen naar de stal waar je vriendinnen staan. Zorg dan ook dat hun er zijn...wie weet helpt dat.

Zijn er misschien nog andere stallen in de buurt die tussen de 2 stalprijzen inzitten en ook voldoen.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:43

Erg vervelend....misschien kan hij in de winter een klein stukje wei afzetten, zodat de pony echt niet heel zn land stuk loopt. Dat is altijd nog beter dan hele dag binnen! Succes
Hopelijk krijg je je ouders zo ver om eens bij een ander te gaan kijken

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:53

heel erg vervelend voor jou en zeker voor je pony.
Staat ze ook alleen? zo ja dan kan je dit punt ook nog aankaarten om je ouders te overhalen.

Een paard dat alleen staat en ook nog een 24/7 op stal vind ik echt niet paar waardig.

Hebben je ouders ook een duidelijke reden gegeven waarom je niet mag verhuizen?
Heb je wel een goede bak? of kan je in de winter ook helemaal niet rijden? Dan is € 150,- per maand helemaal een hoop geld om alleen te mogen mesten en poetsen.

Veel succes!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:58

Hebben je ouders verstand van paarden? Begrijpen zij waarom het voor een pony zo slecht is 24/7 op stal te staan? Misschien is het anders een idee dat er een wat ouder iemand, met veel verstand van paarden, eens met je ouders praat over wat de basisbehoeften zijn van een paard.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:51

Arm beest dag in dag uit op stal! Goed dat je oplossingen zoekt hiervoor, ik kan me voorstellen dat je het graag anders zou zien. Heb je je ouders al eens uitgelegd in een rustig gesprek waarom paarden 24/7 op stal heel naar vinden, en dat daar ook gezondheidsproblemen van kunnen komen?

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:17

SanneJas schreef:
heel erg vervelend voor jou en zeker voor je pony.
Staat ze ook alleen? zo ja dan kan je dit punt ook nog aankaarten om je ouders te overhalen.

Een paard dat alleen staat en ook nog een 24/7 op stal vind ik echt niet paar waardig.

Hebben je ouders ook een duidelijke reden gegeven waarom je niet mag verhuizen?
Heb je wel een goede bak? of kan je in de winter ook helemaal niet rijden? Dan is € 150,- per maand helemaal een hoop geld om alleen te mogen mesten en poetsen.

Veel succes!

Mee eens,

Je kan inderdaad het gesprek aan gaan met de boer en je ouders. En een termijn afspreken bijvoorbeeld. Mocht het tegen die tijd nog niet verbeterd zijn, dan kan je naar je ouders toe gaan. Zo heb je misschien een beetje een stok achter de deur, omdat je ouders akkoord zijn gegaan met de periode tot eventuele verbetering.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 18:41

De enige reden dat mijn ouders het niet willen is omdat ze bij de koop hebben gezegd dat het paard daar blijft staan. Ik heb ooit foto's gemaakt van de slechte stal en vertel steeds wat er allemaal wel niet mis is. Maar mijn ouders vinden het niet kunnen om haar weg te halen ivm die afspraak. Ze willen met de eigenaar praten om dingen te verbeteren. Maar dat gaat elk jaar zo. Hij ziet dieren niet als levende wezens om het maar zo te zeggen, dus hij vind 1x per week uitmesten wel best en stro onzin. Ik wil ook niet elke maand zeuren over wat fout is, want als hij het verbeterd, is het nog niet goed genoeg of houdt hij het even vol, en houdt er dan mee op.
Wij hebben geen bak bij de stal. Geen binnen en buiten. Enkel een weiland en stal. Geen fatsoenlijke poetsplek etc. Gelukkig mag ik voor 5,- per keer in de bak van de buren rijden.

Edit: de stal waar ik heen wou heeft mijn moeder ooit heen gebelt. Ze kreeg een hele onvriendelijke vrouw aan de lijn die alleen uit was op geld in haar ogen. Vriendinnen van mij zeggen ook dat je de zaken met haar man moet doen, niet met de vrouw zelf. Maar hierdoor denkt mijn moeder dat er alleen maar onvriendelijke geldwolven etc. zijn..
Laatst bijgewerkt door Eline_S_S op 16-11-15 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:43

Vind de eigenaar het erg als het paard weg gaat dan? En hebben jullie dat op papier gezet?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:44

Misschien is het een optie voor je om tegen je ouders te zeggen dat je de pony wilt verkopen. Je hebt er immers heel weinig aan, en het frustreert je enorm dat je pony te kort wordt gedaan en dat je het op deze manier niet meer wilt.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 18:45

liekec schreef:
Vind de eigenaar het erg als het paard weg gaat dan? En hebben jullie dat op papier gezet?

Nee vast niet, heeft hij alleen maar minder werk te doen. Staat ook niks op papier oid. Maar wij zijn zo van afspraak is afspraak.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:45

Nou weet ik niet wat voor bodem jullie daar hebben maar hier in de klei is het bij zelf service stallen heel normaal dat je beest er alleen uitkomt als je er zelf bij bent en verder in zn hok staat....
Zegt overigens niet dat ík dat normaal vind maar dat hoor ik bij veel stallen hier in de buurt.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 18:46

Desiree schreef:
Misschien is het een optie voor je om tegen je ouders te zeggen dat je de pony wilt verkopen. Je hebt er immers heel weinig aan, en het frustreert je enorm dat je pony te kort wordt gedaan en dat je het op deze manier niet meer wilt.

Als ik haar niet meer wil, gaat ze terug naar haar oude eigenaren. Ook afgesproken.. Dat is dus de staleigenaar, en dat schiet niet echt op..

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 18:46

Polly schreef:
Nou weet ik niet wat voor bodem jullie daar hebben maar hier in de klei is het bij zelf service stallen heel normaal dat je beest er alleen uitkomt als je er zelf bij bent en verder in zn hok staat....
Zegt overigens niet dat ík dat normaal vind maar dat hoor ik bij veel stallen hier in de buurt.

Pony staat op steen en haar eigen laagje keutels zegmaar

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:50

Eline_S_S schreef:
Desiree schreef:

Als ik haar niet meer wil, gaat ze terug naar haar oude eigenaren. Ook afgesproken.. Dat is dus de staleigenaar, en dat schiet niet echt op..

Gatverdamme wat ellendig is dat zeg!
Het is allemaal leuk en aardig als je een afspraak maakt met iemand, maar dan moet die persoon wel zijn aandeel nakomen in die afspraak, en dat is tenminste behoorlijke verzorging. En hij voldoet daar niet aan.

Ik begrijp je frustratie heel goed. Misschien moet je eens een gesprek aan gaan met een dierenarts die je kan helpen met het overtuigen van je ouders in het belang van je pony.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:53

Eline_S_S schreef:
liekec schreef:

Nee vast niet, heeft hij alleen maar minder werk te doen. Staat ook niks op papier oid. Maar wij zijn zo van afspraak is afspraak.

Wat triest dat je ouders dan zelfs zo kortzichtig zijn als het in dit geval gewoon paard onterend is.
Laat ze maar wat topics lezen over hoe slecht het is voor je pony, misschien dat dat ze nog kan overhalen.