Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bigone schreef:Geef het eten buiten, dan kunnen ze alles zien terwijl ze eten. Juist binnen staan maakt onrustig want ze horen geluid en moeten elke keer de schuilstal uit om te kijken of er gevaar dreigt of niet. Zou je toch een zenuwinzinking van krijgen. Dus probeer het gewoon, minst kleine ingreep en misschien wel de oplossing.
Eline_S_S schreef:Ik ga mee met de mensen boven mij. Langer de tijd geven. Pony van mijn vriendin heeft ook een half jaar moeten wennen. Die deed echt precies hetzelfde als jou paard. Maar het verschild ook per paard. Mijn pony was met kamp etc na een dag al gewend, omdat ze het heel goed kon vinden met de andere paarden. Klikt het goed tussen de paarden?
Rex_Rolfo schreef:Geesten [ Afbeelding ][ Afbeelding ][ Afbeelding ]
Of een nest stalkabouters (net wat minder enge neef van de bakkabouter), dat kan natuurlijk ook
Sarah_Fons schreef:Hmmm, oké ik zal me dan toch te snel druk gemaakt hebbenBen ook zo snel ongerust als het over de paarden gaat
![]()
Het is gewoon heel raar, omdat ze zich soms te pletter schrikken wanneer er echt niets te zien of te horen is...
De reden waarom we in de stal eten geven is omdat ze daar anders ook echt niet komen. Momenteel is het niet zo'n probleem dat ze enkel op de wei staan, maar als het binnenkort slecht weer wordt wil ik toch wel dat ze rustig binnen durven te gaan schuilen... Maar het is mischien wel beter om ze eerst buiten eten te geven en dan altijd een stukje dichter bij de stal tot ze op hun gemak zijn?
Tigra_ schreef:Sarah_Fons schreef:Hmmm, oké ik zal me dan toch te snel druk gemaakt hebbenBen ook zo snel ongerust als het over de paarden gaat
![]()
Het is gewoon heel raar, omdat ze zich soms te pletter schrikken wanneer er echt niets te zien of te horen is...
De reden waarom we in de stal eten geven is omdat ze daar anders ook echt niet komen. Momenteel is het niet zo'n probleem dat ze enkel op de wei staan, maar als het binnenkort slecht weer wordt wil ik toch wel dat ze rustig binnen durven te gaan schuilen... Maar het is mischien wel beter om ze eerst buiten eten te geven en dan altijd een stukje dichter bij de stal tot ze op hun gemak zijn?
Ik zou eerst wachten tot ze meer op gemak zijn. Door het nu te forceren kun je het juist moeilijker voor ze maken. Ze geven al aan dat het voor nu nog geen veilige plek is dat komt straks wel als ze meer thuis zijn.
Tigra_ schreef:Sarah_Fons schreef:Hmmm, oké ik zal me dan toch te snel druk gemaakt hebbenBen ook zo snel ongerust als het over de paarden gaat
![]()
Ik zou eerst wachten tot ze meer op gemak zijn. Door het nu te forceren kun je het juist moeilijker voor ze maken. Ze geven al aan dat het voor nu nog geen veilige plek is dat komt straks wel als ze meer thuis zijn.