Paard trapt tegen deur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes131

Paard trapt tegen deur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 16:39

Hey medebokkers!

we hebben een klein probleem en zelf weten we op moment even geen oplossing.
de paarden staan weer thuis,
heel gezellig.
overdag is het allemaal rustig maar 's avond begint hij tegen de deur te trappen...
vannacht ging het van half 3 tot 7 uur door...
het herhaalt zich steeds weer :(

wat zouden jullie doen?
tips zijn welkom :o

sorry als het verkeerd staat !

Eske_B

Re: Paard trapt tegen deur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:02

Heeft hij ruwvoer 's nachts of stro als bodembedekking?
Is er geen mogelijkheid om hem 's nachts buiten te zetten?

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:03

Bovenluik dichtdoen werkt vaak het beste. Een wilgenstam in de box gooien als knaagstok helpt soms uurtje.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:05

Paard meer beweging geven en anders voldoende ruwvoer (hooi) geven. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:07

Krijgt hij helemaal geen weidegang nu? Kan me voorstellen dat hij zich verveeld.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:12

VVDD—>VSW

paardjes131

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 17:27

EskeGirl schreef:
Heeft hij ruwvoer 's nachts of stro als bodembedekking?
Is er geen mogelijkheid om hem 's nachts buiten te zetten?

om 10 uur krijgen ze hun laatste eten, en staan altijd tot de knieen in het stro. om hem 's avonds te laten is geen optie, het is te nat en dan word het een grote modderpoel....
InekeN schreef:
Bovenluik dichtdoen werkt vaak het beste. Een wilgenstam in de box gooien als knaagstok helpt soms uurtje.

het bovenluik is al dicht, het is hem al een paar keer gelukt om eruit te komen en probeert het nu steeds weer dus.
LauLauu schreef:
Paard meer beweging geven en anders voldoende ruwvoer (hooi) geven. :)

ze lopen dagelijks minimaal 1,5 uur buiten
Jessix schreef:
Krijgt hij helemaal geen weidegang nu? Kan me voorstellen dat hij zich verveeld.

als het land weer wat droog is mogen ze weer lekker het land in en 's avonds op stal. maar daar is het nu te nat voor. ze komen overdag wel in de bak.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:36

1,5 uur per dag naar buiten is natuurlijk niet zo veel. Om 10 uur geef je nog een keer hooi? Zit dat in een slowfeeder?

Tja het is gewoon verveling... En dat is ook logisch als ze zo lang op stal staan. Kun je ze niet de hele dag in de bak laten?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:39

Minimaal 1,5 uur per dag buiten? En verder op stal? Meen je dit nou? Dat is absurd.
Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 23-10-15 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

paardjes131

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 17:40

Jessix schreef:
1,5 uur per dag naar buiten is natuurlijk niet zo veel. Om 10 uur geef je nog een keer hooi? Zit dat in een slowfeeder?

Tja het is gewoon verveling... En dat is ook logisch als ze zo lang op stal staan. Kun je ze niet de hele dag in de bak laten?

we hebben zelf geen bak dus het hangt echt af of die vrij is of niet,
maar slowfeeder gaan we vanavond even proberen !

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:43

1,5 uur per dag buiten en dan durf je nog te vragen wat je aan het deurtrappen moet doen? De weide is hier ook nat, maar liever een omgeploegd weiland dan een paard wat de buurt wakker houdt (in het gunstige geval) of zichzelf verwondt. Het is jouw keuze, dus jouw probleem terwijl de vraagstelling is alsof het probleem bij het dier ligt terwijl hij GEEN keuze heeft.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:45

Dus 22,5 uur op stal.
Denk dat je dan zelf wel kan verzinnen wat de oplossing is.

paardjes131

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 17:51

cam schreef:
Dus 22,5 uur op stal.
Denk dat je dan zelf wel kan verzinnen wat de oplossing is.

Michellette schreef:
1,5 uur per dag buiten en dan durf je nog te vragen wat je aan het deurtrappen moet doen? De weide is hier ook nat, maar liever een omgeploegd weiland dan een paard wat de buurt wakker houdt (in het gunstige geval) of zichzelf verwondt. Het is jouw keuze, dus jouw probleem terwijl de vraagstelling is alsof het probleem bij het dier ligt terwijl hij GEEN keuze heeft.

Het is een schatting, natuurlijk verschilt het. het was niet bedoelt om zo over te komen en het was alleen maar een vraag.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:55

Al zou jouw paard het dubbele van je eerste schatting buiten komen is het nog maar 3 uur.................. De vraag is dus niet wat je tegen het trappen tegen de deur moet doen, de vraag is hoe jij je paard meer vrijheid kunt geven.

paardjes131

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 17:59

Dankjewel voor de tips.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:03

Is het niet mogelijk ergens een paddockje te realiseren, misschien van een stuk van de wei maken? En dat hij dan daar lekker kan staan met ruwvoer en een vriendje? Denk dat dat al veel zal schelen met de onrust op stal.

paardjes131

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 18:05

flappie28 schreef:
Is het niet mogelijk ergens een paddockje te realiseren, misschien van een stuk van de wei maken? En dat hij dan daar lekker kan staan met ruwvoer en een vriendje? Denk dat dat al veel zal schelen met de onrust op stal.

dankjewel! we zullen even kijken.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:56

Of misschien een uitloopje maken aan de stal? Kan evt simpel met draad gedaan worden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:04

inderdaad kijken of hij veel meer naar buiten kan
en geen staldeur is dat een optie?
Dan hang je er wat voor.

bij mijn oude bijrijpaard die wel smorgens tot savonds buiten kwam hadden we matrassen tegen de staldeur vast gezet.
dan met haltertouwen vast knopen aan de spijlen anders gaat het matras de hele stal door.
als hij hem gesloopt had kreeg hij weer een nieuw matras.

Bij hem maakte hoeveelheid hooi of in een hooinet enz niks uut.
Hij had gewoon een eigen klokje.
Even zoeken wat voor jullie werkt.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 03:14

Of hang een zo'n speelbal in de stal. Wij hadden ook zo'n druktemaker kwam genoeg buiten kreeg genoeg beweging en nog gaf hij hele concerten weg.

Bal opgehangen en hooi in slowfeeder stro in de stal en we hadden een blij paard.

Ben het trouwens wel eens met de andere dat paardlief echt meer naar buiten moet. Maar dit is al genoeg gezegt.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:48

Oei, TS, half Bokt over je heen <<)

Wij hebben een paard dat 12 uur per dag buiten loopt en 's nachts nog tegen de deur aan staat te trappen wanneer we het bovenluik niet dichtdoen. TS, als hij wist te ontsnappen door een dichte deur dan is het materiaal ondeugdelijk. Wanneer je solide stallen hebt leert hij na een paar nachten (niet leuk, ik weet het...) vanzelf dat de deur echt dicht blijft.

paardjes131

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 12:57

InekeN schreef:
Oei, TS, half Bokt over je heen <<)

Wij hebben een paard dat 12 uur per dag buiten loopt en 's nachts nog tegen de deur aan staat te trappen wanneer we het bovenluik niet dichtdoen. TS, als hij wist te ontsnappen door een dichte deur dan is het materiaal ondeugdelijk. Wanneer je solide stallen hebt leert hij na een paar nachten (niet leuk, ik weet het...) vanzelf dat de deur echt dicht blijft.

Ja haha plaats niet zo vaak een topic op bokt maar jullie moeten weten dat we zoveel mogelijk wel proberen maar dat het niet altijd mogelijk is om hele dagen buiten te lopen...
hij heeft het dus een paar keer voor elkaar gekregen om de deur open te krijgen.
en nu probeert meneer het steeds weer... vannacht hebben we hem van stal om geruild met zn vriendin,
redelijk rustige nacht.

paardjes131

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 13:01

linnie050 schreef:
inderdaad kijken of hij veel meer naar buiten kan
en geen staldeur is dat een optie?
Dan hang je er wat voor.

bij mijn oude bijrijpaard die wel smorgens tot savonds buiten kwam hadden we matrassen tegen de staldeur vast gezet.
dan met haltertouwen vast knopen aan de spijlen anders gaat het matras de hele stal door.
als hij hem gesloopt had kreeg hij weer een nieuw matras.

Bij hem maakte hoeveelheid hooi of in een hooinet enz niks uut.
Hij had gewoon een eigen klokje.
Even zoeken wat voor jullie werkt.

hm matrassen, ik zal eens even kijken! dankjewel voor de tip!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:03

Als hij pas 's nachts gaat trappen lijkt het mij vooral een hongerprobleem. Je zegt dat hij stro krijgt, maar heeft hij ook voldoende hooi? Mijn oudere merrie krijgt steeds meer behoefte aan flink wat hooi 's nachts en trapt mij ook uit bed als het net niet genoeg is (varieert ook wel de ene of andere nacht).

Maar voor een ander paard op stal heb ik ook eens zo'n matras opgehangen, hier mijn verslag:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... ssing.html

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:10

Mijn haf staat heel de dag buiten en schopt ook tegen de staldeur (wand )
Ik heb al van alles geprobeerd maar de enigste oplossing is een matras voor zijn deur te hangen, dit dempt het geluid dus de lol is erg snel vanaf.
Ik kijk tweedehands naar een topdekmatras van 90 x 200 en hang die met strotouwen aan zijn stal vast, dit werkt super en na 16 jaar is dit de beste oplossing voor ons