Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik zit te denken om zo'n ijzeren weidehek aan de ijzeren balken of de bielzen te maken. Het tussenstuk , wat dus muur was, is 3 meter.. maar of zo'n hek stevig genoeg is :-( geen idee, kan eventueel nog een tussenbalk zetten. voordeel van zo'n hek is dat hij open zou kunnen met leeghalen. 

. het zijn GEEN gipsblokjes hoor maar zware betonblokken..
wyoming schreef:Sorry, begon spontaan te lachen bij het zien van de foto, maar het is een zeer vervelend probleem.
Maar als ik het zo zie vraag ik mij wel af of de (onderste) blokken wel goed vast hebben gezeten?
Verder kom ik ook niet veel verder dan de hierboven al genoemde oplossingen.
maar ik moet het zelf oplossen nu en dat is gewoon rot... als je stal net een jaar oud is, vorig jaar november klaar... gigantisch veel geld in een huurhuis / erf gestoken en dan ene tegenslag na de ander... is gewoon even de druppel dit... vooral omdat ik met dit weer toch afhankelijk ben van stal. Buiten is het natuurlijk ook weer lekkere blubber maar ja, ze hebben toch een nacht buiten moeten bivakeren. MarliesV schreef:Kan je niet van bovenaf die ijzeren balk gebruiken die je daar hebt?
Dan palen slaan achter je muur langs en met grondankers goed vastmaken. Zo te zien heb je een betonvloer?
Muurtje dus weer opmetselen en dan 'stutten' met stalen balken.
Schuren van de exceem blijven ze doen tot we de eerste echte nachtvorst hebben gehad.
Minder jeuk met kouder weer is inderdaad zo maar jeukvrij zijn ze nog niet voor de nachtvorst omdat de mugjes nog leven. Deken dus ophouden tot de eerste vorst. Als het te fris wordt dan er een regendeken/winterdeken overheen gooien. Maar niet de exceemdeken af.
Morganlefay schreef:En niet goed gemetseld(whatever). Geen raamwerk eromheen/ertegen
Verticale balken in beton gieten daartussen stenen metselen en horizontale balken ertegen gekruist en vastgedraaid met lange bouten.
Sorry jouw bouwvakkers zijn een stelletje klunzen.
Ben blijkbaar niet de enige.
liekensancho schreef:Morganlefay schreef:En niet goed gemetseld(whatever). Geen raamwerk eromheen/ertegen
Verticale balken in beton gieten daartussen stenen metselen en horizontale balken ertegen gekruist en vastgedraaid met lange bouten.
Sorry jouw bouwvakkers zijn een stelletje klunzen.
Ben blijkbaar niet de enige.
Ja, zo'n advies hebben ze niet gegeven, immo, zo'n muur van bijna 1000 kg werd gewoon om gelachen toen ik vroeg of dat stevig genoeg zou zijn :-( , dat kreeg hij in zijn levensdagen niet omver... huh...