Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maflinger_S schreef:Na het rijden op adem stappen, zodat paard niet meer zweet. Het zweet dat zich nog op de paardenhuid bevindt wordt door de capillaire werking van de haren naar buiten afgevoerd, waardoor je paard aan de buitenkant nat is, maar op de huid droog. Als dat het geval is (even met je vingers voelen op de huid) kan je paard gewoon naar buiten, zonder deken. Hij heeft namelijk een prima deken, die heet (winter)haar. Is misschien even wennen maar het werkt prima.
Arabesk schreef:Ik heb nooit problemen. Gewoon na het rijden terug op de wei, met zweet. Wel op adem stappen, droog hoeft niet. Wintervacht kan dat zelf oplossen
Lynn_Nikita schreef:even paar antwoorden. Paard staat nu niet over dekens. Het idee van mij voor en wollen deken omdat ruiter aangaf dat fleece na 5 minuten zelf nat was en naar mijn idee wol beter en meer absorbeerd. Paard staat nu voor eerst 24/7 buiten.
Maflinger_S schreef:En dat helpt enkel als er een droge plek is om het vocht aan af te geven. Nu is gras, aarde en zand buiten allemaal nat en drogen ze van rollen niet op.@mirgino: daar is het rollen voor uitgevonden ....
Lotus83 schreef:In je OP staat: Ze heeft nu sinds kort een eigen paard en rijdt aantal keren per week.
Het is dus haar paard?
In dat geval, haar paard, haar keuzes/beslissingen en niets om dus ergens niet mee eens te zijn![]()
Is het jullie paard? Dan zou ik niet weten waarom je niet meer met dekens kan beginnen aangezien ze nog niet zo dik in haar vacht staat.
Daarnaast ben ik wel een voorstander van een uitrijdeken, ik gebruik die ook, soms met rijden, soms enkel met in- en uitstappen