Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
testes76 schreef:Ik had precies hetzelfde probleem! Buurman ruin verhuisd en aartsvijand merrie kwam naast mijn merrie te staan....dat heeft mijn staleigenaar drie weken volgehouden; slaan tegen de tussenmuur, bijten in de tralies en de drinkbak eraf slaan ( dat werd een flinke lekkage)! De staleigenaar heeft zelf gipsen tussenschotten ervoor gemaakt en de drinkbak aan de andere kant gehangen. Maar mijn merrie en de boze buurvrouw bleven bezig! Hij werd er regelmatig s' nachts wakker van! Dus toch uiteindelijk mijn merrie een ander plekje gegeven ; met aan 1 kant de muur en de andere kant haar vriendin. Probleem opgelost! Soms klikt t echt niet tussen beiden...de rust is weder gekeerd in de stal. Ik zat ook niet op verwondingen te wachten .
SG1985 schreef:Ik heb dus overlegd met de staleigenaar.
Ik heb dus mijn mening gegeven, verder lossen zij het dus nu op.
Veel mensen lezen hier niet goed:
1) De staleigenaar heeft mij de optie gegeven te beslissen.
2) Ik heb mijn mening dus terug gekoppeld aan hen, met verzoek hen een andere stal te laten kiezen.
Hilary schreef:Ik zou hetzelfde gedaan hebben als jij hoor! Het is al overlegd met de staleigenaar, het was op uitprobeer-basis en er zijn nog zat andere boxen vrij. Tegenover andere paarden of met minimaal 1 box tussen die merrie en jouw paard lijkt me een veel betere optie. Soms is het voor niet-sociale paarden beter om toch enigszins afgezonderd te staan; dat levert soms veel minder stress op voor zo'n dier. Wij hadden er op de vorige pensionstal ook een; een merrie die als flessenveulen veel te veel tussen mensen was opgegroeid en nu alles aanviel dat langsliep. Ze werd een stuk rustiger toen ze in een box stond die niet tussen andere paarden was, maar wel zicht had op andere paarden.
SG1985 schreef:Dat die mensen nu pissig zijn omdat ik terug heb gekoppeld het niet te willen (aan de staleigenaar)![]()
Ik ben de spelbreker...