Het lijkt me wel duidelijk dat het door het zadel komt, het zit aan beide kanten precies op de plek van de kussens. Echter heeft hij nooit een drukplek oid gehad. Hij heeft ook geen pijn, ik heb gister flink op de plekken staan duwen, maar hij kijkt alleen een beetje schaapachtig achterom wat ik in vredesnaam aan het doen ben…

Mijn zadel wordt elk jaar gecontroleerd en is nog geen half jaar geleden nagekeken door Edwin Ligtvoet van saddlematch, opgevuld en de boom is ietsje versteld, omdat hij wat breder was geworden. Ik ben altijd heel tevreden over het werk en het zadel ligt mijns inziens echt gewoon goed. Hij schuift niet, zakt niet scheef etc. etc. Nu ga ik uiteraard als nog de zadelmaker er bij halen, want dit is geen goed teken natuurlijk. Zadel zal voorlopig ook niet op mijn pony komen.
Ik vroeg me echter af of iemand hier bekend mee is en mij meer informatie kan geven. Ik heb al in oudere topics gevonden dat het door verminderde doorbloeding op die plekken komt, maar betekent dat dan per definitie dat een zadel niet past? Alle informatie is welkom.
Even een foto van de plek:

Volgens mij ben ik er in ieder geval redelijk op tijd bij, je moet wel goed kijken. Het is me eerder dan ook niet opgevallen, buiten staat hij met deken en in kunstlicht zie je het gewoon niet...