Je beste aanschaf ooit op paardengebied

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DonCamillo

Je beste aanschaf ooit op paardengebied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 05:29

Wat is het beste paardenspul wat je ooit hebt gekocht / gekregen / gemaakt? Waar je achteraf van zegt: dat had ik jaren eerder moeten doen?

Voor mij zijn dat:
-de schuilstallen: heerlijk om te slapen (er ligt een flinke laag zand in), te schuilen voor de wind/regen/zon en perfect om droog te kunnen voeren.
-de dazenval (nou kocht ik een van de allereersten, dus eerder had niet gekund...). Na 5 jaar lijken de dazen hier aardig aan het uitsterven.
-een simpele rubber borstel (Blokker) voor het haarvrij maken van dekjes, singels en dekens.
-een gekarteld zweetmes voor het "haarvrij" maken van paard en pony's. Wat een gedoe met vollopende (ros)borstels ging daar aan vooraf.

Brand maar los. Ik ben benieuwd, misschien steek ik er nog wat van op ook.

Eileen_

Re: Je beste aanschaf ooit op paardengebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 05:40

Ticket naar Canada :P Zou in Nederland nooit zoveel hebben geleerd op paardengebied als wat ik nu doe.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 05:59

Haha, zoiets had ik natuurlijk niet verwacht! Telt een ticket naar Spanje (voor na mijn pensioen) ook?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 06:34

Mijn huidig paard! Dat is echt een lotje uit de loterij geweest!

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:06

Mijn zilco tuig. Nooit meer tuigen invetten.... na het mennen door de bossen het tuig afspoelen met water en klaar!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:13

Mijn Amber Barefoot Sidepull! Geweldig ding.

En een ijzeren honden borstel met kartels. Zelfde idee als hier boven denk ik het borstelt zoveel makkelijker :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:13

Ik heb ontzettend veel tijd en kleren bespaard na de aanschaf van m'n furminator!

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:17

Aanschaf van mn schuilcontainer en mest container. ..dat was echt noodzakelijk!En het leggen van mn betonplaten...daar ben ik ook erg blij mee!!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:18

Mijn Weatherbeeta Landa deken die dit jaar voor het 8ste seizoen mee gaat.Ondanks dat mijn paard in een grote onstuimige ruinengroep staat.

Helaas nergens meer te vinden dus als iemand er nog een weet houd ik me aanbevolen :D

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:19

Mijn paard zelf natuurlijk :j En daarnaast denk ik zijn slowfeeder en springzadel. Door de slowfeeder heeft ie vrijwel onbeperkt eten en m'n springzadel zit gewoon heerlijk en past heel goed.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:20

Mijn huidige merrie. Meest fantastische paard ooit voor mij.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:23

Mijn heerlijke Fautras Provan trailer! Zo vreselijk fijn! Moet hem alleen nog poetsen...maar kniesoor die daar op let ;)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:40

Mijn furminator, wat een uitvinding!
Mijn lederen outdoor laarzen van Horka, ik draag ze zomer, winter, herfst en lente, bij mijn paard nooit te warme of te koude voeten.
Ze worden nu wel lelijk door het schuren van modder en pekel etc, mag ook wel na 1,5 jaar iedere dag gebruik.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:52

De hoofdlamp voor in de stal.Kan ik goed zien of ze goed eten enz.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:56

taverno schreef:
Mijn Weatherbeeta Landa deken die dit jaar voor het 8ste seizoen mee gaat.Ondanks dat mijn paard in een grote onstuimige ruinengroep staat.

Helaas nergens meer te vinden dus als iemand er nog een weet houd ik me aanbevolen :D

Marktplaats bieden Ze soms zgan aan!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:59

Mijn weiland :P
Daarna volgen denk ik cursus natuurlijk bekappen en pakket voor wormeneitjes tellen.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:05

Mijn lieve paardje herself. Echt zo'n lieverd.

-micklem hoofdstel zit super, is simpel en mooi.
-magic brush borstel, super handig. Voor dekjes om te wassen en als zweetmes.
-ariat schoentjes, zitten zo lekker. Goede schoenen zijn heel belangrijk.
- Anky dekje, heb het 10 jr uitgesteld, maar vandezomer een aanbieding voor 35 euro, maar wat zitten die dingen fijn!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:08

Mijn paard, mijn beste maar ook slechtste aankoop ooit.

Daarnaast is het denk ik toch wel mijn trailer. Zoveel vrijheid dat die mij bied. Ik kan nu overal heen zonder eerst van alles te moeten regelen.
Hoewel, kon. Hij is nu tegen zijn einde. Opknappen kost meer dan hij in totaal gekost heeft in aanschaf. Het was al een oudje maar wat hou ik van die trailer.

Mijn petrie laarzen. Heb ze nu al bijna 6 jaar en ze zitten nog steeds heerlijk.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:00

Mijn shetje. Dat was de beste aankoop die ik heb gedaan voor mijn paard :) Een stabiele factor voor haar!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:03

Onze goosenecktrailer.
Paarden voelen zich veel beter, staan veel stabieler, hangt ook gewoon veel stabieler achter de auto, is veiliger.
Heerlijk om een grote zadelkamer te hebben achterin en om niet steeds op zoek te moeten naar een hotel maar gewoon in de leefruimte te kunnen slapen.

Ohja en ons huis met plek voor paarden!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:05

Safestyle stijgbeugels, geen zorgen om te blijven hangen en superfijn dat de ophanging gedraaid is zodat de riem altijd plat ligt.

En de Horseware dekens met liner systeem. (Wij knipten vroeger de singels al van de onderdekens af en maakten clips aan de achterkant, er waren dus meer met dat idee :)) )

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:15

M'n huidige Prestige springzadel. Ik had veel eerder voor dat zadel moeten gaan, hij zit heerlijk en m'n paard springt er beduidend beter onder. :j

Daarnaast rijden we sinds kort met een ander bit, wat een gok was, maar een ware verademing. En ik heb een hele fijne zachte houten borstel die ik al een eeuwigheid heb en waar ik nooit meer zonder kan. :o

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:16

Niet echt een aanschaf maar dan vind ik de trainer die ik heb toch echt het beste ik heb "gekocht" Het is best een rit iedere keer naar Destelbergen maar dat heb ik er graag voor over. Ook mijn zoontje leert heerlijk rijden van hem.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:20

roekes schreef:
Mijn zilco tuig. Nooit meer tuigen invetten.... na het mennen door de bossen het tuig afspoelen met water en klaar!

Die komt voor mij volgende week!!! Ga ervanuit dat dat voor mij ook een uitstekende aankoop zal zijn.. :)

Verder mijn pony.. Gekocht als 2.5 jarige om zelf naar mijn hand te kunnen zetten en te beleren voor de kar..

Toen ze een paar maanden bij me was, viel t op dat ze steeds dikker werd.. Bleek dat ik er 2 had voor de prijs van 1..

Heb er een enorm knap cremello merrieveulen uit gekregen en ze doet t supergoed voor de wagen..

Had niet trotser kunnen zijn..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:22

Natuurlijk bekappen cursus.... En ik wil ook wormtest onderzoek cursus doen, zal vast ook geval zijn "jaren eerder moeten doen". En ik ga voor mijn huidige paard een boomlooszadel kopen. Had ik voor mijn vorige haflinger ook moeten doen. Maar ach