Mijn eigen 'paddock paradise', the making of......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Mijn eigen 'paddock paradise', the making of......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 12:32

Hoi,

Allereerst: sorry als het hier verkeerd staat O:)

Ik vind zelf de volg topics van 'The making of' van een weide/stal altijd erg leuk om te volgen, dus nu ik er zelf een kan maken, leek me dat een leuk idee!

Mijn idee was om een pad aan te leggen met op verschillende plaatsen de mogelijkheid om ruwvoer aan te bieden. Ik kijk dit dan een jaartje aan om te zien waar er nog iets aan het pad gedaan moet worden en wát ik daar dan aan wil, kan en ga doen..

Nou hier de foto's van hoe het eerst was:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn grote hulp de eerste dag:

Afbeelding

Na het maaien zag het er gelijk een stuk beter uit!
Omdat we de paarden snel wilden verhuizen hebben we eerst een paddockje gemaakt, zodat ze de stallen, het betegelde stuk en de paddock hadden, dit was al een helse klus, maar de paarden konden hierna lekker mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het betegelde stuk lag een beetje scheef en dit werd er natuurlijk niet beter op toen mijn lieftallige haflinger er met haar paar honderd kilo overheen denderde.... Mijn broer en mijn 'stiefvader' Koos hebben de tegels weer recht gelegd, gelukkig hadden ze daarbij goede hulp......

Afbeelding

Omdat ik op het pad geen gras wilde hebben we een frees gehuurd en heeft koos het hele pad voor mij gefreesd, in de stromende regen!

Afbeelding

Afbeelding

Ook de palen heeft Koos gezet, super fijn!
Daarna konden we aan de slag met het draad en nu is het pad zo goed als af!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze lopen er al op en vinden het geweldig!

Volgende plannen zijn:
-de stallen schilderen
-het hek recht maken
-stukje betegelen als voerplaats
-terrasje betegelen voor onszelf
-nog wat dingen die ik nu even vergeten ben
En de belangrijkste: genieten!!

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mee te genieten van mijn 'making of..'

Groetjes Jacyntha!

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:36

Heel interessant! Ziet er prima uit , heb je misschien ook nog een plattegrondje voor ons hoe de PP er uit ziet en wat waar komt ?
Wat is het voordeel van geen gras op het pad ? Ik veronderstel dat ze dan meer lopen maar is dat gras ook niet zowiezo snel op?

ssssuus

Re: Mijn eigen 'paddock paradise', the making of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:48

heel leuk om te volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:50

Leuk dat je een topic hebt aangemaakt! :D Waar krijgen ze gras/wanneer? Of helemaal niet?

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:50

Ik vind dit altijd leuk om te volgen. Je heb wel een erfenis van onkruid gekregen. :(
kun jij en je paardjes er extra van genieten als het klaar is.
Succes met alles
Ik blijf volgen

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 12:55

Een erfenis van onkruid haha. Dat is een leuke :D

Mijn haf kan niet zo goed tegen gras, dus nu heb ik meer in de hand wat ze binnen krijgt en het gras zou inderdaad snel weg geweest zijn, dus nu hebben we het een handje geholpen.. Daarnaast ben ik nu ook gelijk van het onkruid op het pad af :)

Ik ga het middenstuk binnenkort spuiten tegen onkruid en dan kijk ik hoeveel gras er daadwerkelijk overblijft (ik gok niet zoveel haha), wellicht dat ik het dan dit najaar inzaai.. Dan moeten ze het dus voorlopig helemaal zonder gras doen :)
Ze krijgen onbeperkt hooi en zijn rond genoeg, dus dat overleven ze vast wel O:)

Ik zal thuis even een plattegrondje uploaden :)

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:57

Ik volg ook mee :# vind het leuk om al die PP's te zien :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:58

Echt geweldig Jacyntha! :~ Is dit een gehuurd stukje grond? Superfijn dat je dit zo mag bewerken! Ik sta nu erg naar mijn zin maar heb me echt suf gezocht naar zoiets (eigen weitje dat bewerkt mag worden) bij ons in de regio, niks gevonden natuurlijk :') Ik volg, ben heel benieuwd!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 13:11

Wat leuk, ik volg ook! Ben heel benieuwd naar je eindresultaat. :)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 13:26

Leuk dat jullie volgen!

Klopt, VogeltjeM, Ik mag het indelen zoals ik wil, echt gaaf!!

Inmiddels is de loswerkbak/extra paddock ook zo goed als af.. Ik wilde eerst drie lagen band doen, maar dat wordt te veel denk ik.. Nu twijfel ik om misschien een laagje stroomdraad erboven te doen... Wat vinden jullie?
Ik ga er alleen in loswerken met mijn mini's, dus het zou puur voor het zicht zijn :)

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:10

Het ziet er een stuk beter uit als het was, maar met het frezen vraag ik me af of ze toch niet de kleine stukjes gras nu tussen het zand uit gaan frummelen en dus nogal wat zand binnen krijgen ??

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:35

Ziet er al goed uit!

Ik volg mee!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 15:49

DubbelDun: Tot nu toe doen ze dat eigenlijk niet.. Alleen Cheveyo was met een paar plukken gras aan het gooien/spelen, maar opeten doen ze niet. Bikkel en Anne zijn al heel de dag de kantjes aan het maaien en zo lopen ze de plukken gras die nog op het pad liggen weg, dus eer ze klaar zijn met de kantjes denk ik dat de plukken gras allemaal al verdwenen zijn...
Ze krijgen sowieso een aantal keer per jaar een sand clear kuur en het is er binnenkort weer tijd voor, dus ik denk dat het risico dan wel te verwaarlozen is?

Wat vinden jullie van de loswerkbak? Zo laten? Of een stroomdraadje erboven?

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:59

Ik volg ook gezellig mee, ziet er al een stuk beter uit. :D Wat betreft de loswerkbak zou ik die zo laten, tenzij je tijd/zin/draad overhebt of een van je mini's springkampioen wilt worden. :+

Of als de palen er dusdanig ver boven uit steken dat het met een extra draadje er gewoon mooier uitziet. Misschien ook handig als je er ooit een keer je haf in wilt zetten. :=

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 16:04

Mijn haf springt er ook niet overheen hoor, dus het zou puur voor het zicht zijn.. Draad heb ik wel over en isolatoren ook (had er 500 gekocht.. _O- ).
Ik denk dat ik het even zo laat en afwacht of ik me er aan ga irriteren of niet _O- (Of dat inderdaad mijn mini's eroverheen springen.. Al zal Bikkel dat niet doen, maar wie weet? Cheveyo.........? In dat geval gaat er een draadje boven en koop ik mini springhindernisjes voor meneer :D )

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:06

Ik vind het er ook goed uitzien :)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 16:07

Afbeelding

Dit is het plattegrondje van de weide.. Het pad en de loswerkbak zijn er dus al. De tegels bij de stallen lagen er al in (maar hebben we rechter gelegd) en de andere twee verharde stukken moeten nog gedaan worden. Voorlopig krijgen ze eten op het verharde stuk bij de stallen en drinken aan het einde van het pad, zodat ze toch gestimuleerd worden om zoveel mogelijk te lopen.

Het witte paadje aan de buitenkant daar staat het stroomdraad op een halve meter van het hek af, daar kunnen de paarden niet lopen. Dit is zodat andere mensen niet aan de paarden kunnen zitten :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:17

Mooi hoor! Je hebt een super plekje zo. Ik ben benieuwd hoe het wordt als het helemaal af is.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:19

Leuk! Ik volg ook gezellig mee :)

Is het misschien een idee om het lint verder naar boven te schuiven? En dan misschien het stroomdraadje in het midden? Dan is het visueel denk ik wel mooier, al hoeft het natuurlijk alleen maar functioneel te zijn :p

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:26

Leuk!
Ik vraag me af; is dat JKK op de foto met de grasmaaier? Dat moet je echt bij de wortels uit steken en niet maaien...
En ben je niet bang dat het een blubber bende wordt als er veel regen valt? Of ligt er drainage onder?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:59

@Jasia: heel goed om een stukje vrij van het hek te houden zodat men niet zo maar bij de paarden kunnen komen.

dravergekkieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:06

Ziet er al goed uit +:)+

Ben heel benieuwd hoe het verder word.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 10:45

Delaja: Ja we hebben het JKK ook gemaaid, dat was namelijk al zo hoog en de stronken zo dik, dat die er écht niet uit gehaald konden worden met de hand. Het stuk waar de JKK stond, staan de paarden nog niet op: Dat wil ik eerst spuiten tegen onkruid en wellicht opnieuw inzaaien.

Ik ben ook benieuwd hoe het verder gaat worden, haha.. :)) Gisteren heel de dag bij de paarden geweest, ze vinden het pad echt superleuk! Zijn heel de dag wat aan het rondscharrelen en geven af en toe een klein showtje weg :))

DubbelDun: Ja dat vond ik zelf gewoon een fijn idee, zeker omdat mijn mini's een ware attractie zijn.. Iedereen wil die natuurlijk aanraken, maar dat vind ik niet prettig :))

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:54

Ik heb pas nog JKK met de hand uitgetrokken inclusief wortels en die stonden een meter hoog. Als ze hoog staan gaat het juist makkelijker dan wanneer ze nog erg laag en in dikke rozetten staan.

Het ziet er wel een leuk concept uit :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:56

Wauw ziet er goed uit zeg! Leuk :D

Ben je niet bang dat je looppad heel erg drassig wordt met de regen van de herfst/winter?