Mijn vriend en ik kunnen eindelijk onze droom waarmaken. De paarden aan huis. Het is al super lang mijn droom om een eigen pensionstal te hebben (ik zit niet te wachten op reactie's: waarom, laat het bij je eigen etc) dit is mijn droom.
We hebben ons oog laten vallen op een geweldige plek, 3 ha grasland. Het huis is echt helemaal onze smaak en de omgeving is bosrijk. Er zit een ruiterroute langs ons huis.
Wat wij wouden is dit:
- kleinschalige, mijn 2 paarden en dan 10 pensionklanten.
- zomer 24/7 in 2 kudde's van 5 met schuil van bomen en overkapping.
- winter overdag in de paddocks in groepjes van 2 á 3 met onbeperkt hooi.
- de stallen zijn 3 x 4 met een luik naar buiten.
- 1 bak van 20 x 40 en een longeerbak van 20 x 30 (wij zitten er aan te denken om nog een bak aan te leggen of is 1 bak van 20 x 40 genoeg voor 10 klanten?)
- Wij zorgen voor het voer, maar je kan ook zelf voer meenemen.
- we willen graag hooi van goede kwaliteit, niet stoffig en gezond. (Onbeperkt in de paddocks en als ze 's nachts op stal staan krijgen ze in de ochtend avond en vlak voor dat wij gaan slapen)
- Eigen zadelkast meenemen.
- elke dag poep en plas eruit, opstrooien en 1 x per week alles eruit. We doen stro, maar voor een kleine prijs vlas of zaagsel. Dit lijkt mij het handigst.
- we stellen een contract met een maandopzegtermijn, ik weet hoe het is zonder contract en ik wil graag zekerheid.
- wc is in de stal.
- we willen camera's ophangen, maar er zijn waakhonden.
- Er is een klein keukentje in de stal, daar zorg ik voor thee, koffie, frisdrank, koekjes en kan je eten klaarmaken.
Alles is er al, weilanden met hekwerk, de paddocks, de bakken, stallen, hooi + stro zolder.
Ik ben helemaak enthousiast, maar mijn vraag is of ik iets over het hoofd zie. Iemand opmerkingen?
sorry als er al een topic over is, ik plaats niet zo vaak iets