Cassidy schreef:Als je paard 23 uur op stal staat, moet je hem even de kans geven zijn energie kwijt te raken, zonder dat jij erop zit. Dus gooi haar los, is daar geen mogelijkheid voor op jullie pensionstal, dan zou ik een andere stal zoeken. Maar praat erover met de eigenaar, misschien kan ze overdag wel los? Hebben jullie een paddock buiten, een stapmolen, een omheinde buitenbak waar ze in los kan? Praat met de eigenaar van de pensionstal, leg hem uit wat je probleem is. En als hij niet met zich laat praten of niet bereid is je tegenmoet te komen, zou ik gaan uitkijken naar een andere stal.
Voor de rest, is ze echt bang, of loopt ze te zieken? Als een paard de winter over binnen staat, zal ze altijd raar gaan kijken of fris gaan doen in ongewone situaties. Ook hier weer: ga het gevaar niet opzoeken met een buitenrit.
Zet haar hard aan het werk, longeer haar vooraf, ga aansluitend rijden en gallopeer door. En als het een keertje zo uitkomt dat je 2 uur op je paard zit, dan is dat alleen maar van voordeel voor je paard.
En als jij al problemen hebt met je paard, hoe zit het dan met je vader?
Het klopt wel wat je zegt, van mijn instructrice en van mijn ouders mag ik niet op mijn paard voordat ze minimaal een kwartier is gelongeerd, zodat ze haar ei kwijt kan, en als ik les heb moet ik veel meer doorrijden en echt oefeningen doen en idd gewoon 20 minuten in galop op een volte enzo.. maar het blijft moeilijk..
Ehmm we hebben een stapmolen deze gebruik ik ergg vaak, maar ze heeft hier een keer raar in staan doen en toen is ze gevallen maar nu durft ze volgens mij niet echt raar meer te doen in de moelen.
We hebben ook een losgooibakje momenteel bevroren maar normaal staat het bakje meestal vol met andere paarden, het grootste probleem is echter dat ze eruit springt (ook niet echt een optie dus)
ze is helemaal gek van springen, ik dacht wel eens in het longeerbakje met haar een keer een leuk spel te doen (las ik in een NH boek), maar ze sprong eruit!
Ook als ik haar in het losgooibakje heb staan van zeker anderhalve meter hoog springt ze eruit!, ook losgooien in de bak gaat niet.
Mijn vader rijd alleen na een uur longeren en hij rijd met elastiek (halsverlenger) en hij rijd altijd met les, zonder gaat het ook niet !!