ik hoop dat jullie DÉ gouden tip hebben voor mij!
Ik rij een hele leuke palomino ruin King. Sinds eind vorig jaar rijden we samen wat wedstrijden, eerst onderling en sinds kort ook officieel.
King zijn manen zijn momenteel in een tussenstadium qua lengte, niet kort (dat wil de eigenaresse absoluut niet) en ook niet lang.
Het liefst wil ik met de wedstrijden een hengstenvlecht in doen want zijn manen zijn gewoon net wat te lang voor knotten, het lukt wel maar echt mooi vind ik het niet. Maar nu het probleem, die hengstenvlecht blijft gewoon NIET zitten.
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd: onderlangs vlechten, mousse door de manen doen, manen eerst nat maken, pektouw meevlechten, tussendoor elastieken.....en dan probeer ik het uiteraard zo bovenop de manen te leggen.....
Heeft iemand nog meer tips voor mij die ik kan proberen of die vlecht dan wel blijft zitten.
Het liefst laten we King zijn manen namelijk lekker groeien maar dat betekend dan dat ik daar geen knotten meer in kan zetten en anders blijft hij voor altijd in die halve lengte hangen.
Beetje knullige foto maar dit bedoel ik dus met zo'n tussenstadium qua lengte, zeker niet kort maar ook niet lang, zo is het nu dus ongeveer.

Hier had ik een gewone hengstenvlecht erin gedaan

Hier had ik het met elastieken tussendoor gedaan, in de hoop dat die dan wel bleef zitten

Zo zat het toen na het rijden, je snapt dat ik dan erg gefrustreerd raak

Wie heeft DÉ gouden tip voor ons??
Groetjes Linda