Alleeen, ze zit altijd onder de poep vlekken,
Je krijgt het alleen bijna niet schoon...
Is er misschien speciale zeep die je kan gebruiken daar voor?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ik krijg altijd veel complimenten over mijn knalwitte paard, maar ik hou dan ook echt van poetsen en poets hem dagelijks min een half uur. Staart was ik eens per 1-2 weken, als ik dat niet doe is ie lastig echt nog schoon te krijgen. Voor mestvlekken gebruik ik altijd nog extra een poets blokje
Als je niet van poetsen houdt, kan je wit beter mijden 

Lois0804 schreef:Die van mij heeft echt spier witte vlekken![]()
Ik poets ook minimaal een half uur alleen die poepvlekken krijg je er gewoon niet van af:( t zit vooral op der achter benen en haar kont
Ik ga de tips hier boven eens proberen
Verder blijven schimmels en bonte/witte paarden een continue uitdaging op dit gebied. Wat ik nog toe kan voegen aan wat er al gezegd is, is dat je bij sommige paarden zelfs met herhaaldelijk wassen en uren poetsen geen witte achterbenen zal zien. Het werkt in dat geval zelfs averechts om de vacht van je verzorgpony te vaak te wassen. Ze raakt dan de natuurlijke, vettige beschermlaag van haar huid kwijt en zal als gevolg daarvan dingen doen die juist niet bijdragen aan een mooie, witte vacht. Denk hierbij aan rollen door zand en/of modder en zelfs schuren. Houd het dus zoveel mogelijk bij poetsen en gebruik wasbeurten alleen als het weer echt de hoogste tijd wordt daarvoor.
Staat haar goed zo, die ingevlochten manen op de foto!
Wel gebruik ik dat alleen voor de staart; het lijkt me niet goed voor de vacht. En cowboy magic shampoo werkt ook goed. De cowboy magic detangler helpt de staart langer wit te houden.
Mijn schimmelpaard staat nu 24/7 op de wei en als ik hem wit wil houden moet ik hem elke dag wassen
Ze verzamelt de sahara aan zand in haar staart.