Wat zou jij willen betalen voor deze stallingen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Wat zou jij willen betalen voor deze stallingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 13:11

Het maakt in principe niet uit waar je woont.
Maar ik was eigenlijk wel benieuwd, wat jij als paardenhouder er voor over zou hebben?

Ik maak voor nu even 3 verschillende vergelijkingen, om het maar even niet té veel te maken.

Stal 1.

3 x 3.5 m stallen, met buitenluik. Tralie aan de zijkant.
Weidegang in vorm van 50% paddock paradise en 50% weidegang.
Zowel zomer als winter, zo lang mogelijk naar buiten.
In groepsverband geselecteerd op karakter.
Wegens veiligheidsredenen staan ze in de nacht binnen.
Geen makkelijke uitrijmogelijkheden.
Een goede buitenbak.
Geen kantine, wel een wc.
All in: Mesten (elke dag), op het land zetten, voeren en onderhoud weiland.
Paarden krijgen de hele dag door mogelijkheid tot ruwvoer.
2 x per dag krachtvoer.

Stal 2.
3 x 3.5 m stallen. Stenen muur, enkel tralie aan de voorkant.
Alleen in de zomer weidegang, maar beperkt tot 4 uur per dag.
In de winter wordt er gebruik gemaakt van de stapmolen.
Paarden gaan in groepsverband naar buiten, geselecteerd op karakters.
Super uitrij mogelijkheden.
1 buitenbak en 1 binnenbak.
Een kantine + wc.
All in: Mesten(eens in de week, rest opstrooien), op het land zetten, voeren en onderhoud weiland.
Paarden krijgen 2 a 3 keer per dag ruwvoer aangeboden.
2 x per dag krachtvoer.

Stal 3.
3 x 3.5 m stallen. Met zijwanden van tralie.
Zomers en winters weidegang. De uren liggen aan het weer en de jaargetijden.
Paarden staan in groepen geselecteerde weides op karakter.
Redelijke uitrijmogelijkheden.
Een buitenbak.
Geen kantine, wel een mogelijkheid tot wc.
All in: Mesten (3 maal in de week uitmesten, 4 dagen opstrooien), op het land zetten. Voeren en onderhoud weiland.
Paarden krijgen de hele dag ruwvoer ter beschikking.
2 x per dag krachtvoer.

Brand los, wat zou jij daar als ruiter voor over hebben?
En welke keuze zou jij aan de hand van deze 3 stallingen maken?

Dank u wel alvast voor uw inzicht.

Eclare

Re: Wat zou jij willen betalen voor deze stallingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:15

het ligt denk ik ook nog wel een beetje aan de locatie.
maar ik denk

Stal 1
250 - 300,-

Stal 2 (zou ik zelf nooit doen ivm dichte zijmuren)
300-350

Stal 3
250 - 300,-

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:20

Ik vind alleen stalling 1 acceptabel qua buiten staan. (Als zo lang mogelijk buiten staan ook minstens 10 uur in de winter is) Daar zou ik hier 250-300 voor betalen, ik woon in noord Drenthe.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:22

Qua prijzen denk ik hetzelfde als Eclare. Stal 2 zou ik een paard echter nooit neer zetten omdat ze maar zo weinig buiten komen.

Ik zou zelf voor stal 3 kiezen omdat ik veel buitenrij en uitrijmogelijkheden dus wel belangrijk zijn voor mij, maar weidegang vind ik belangrijker, vandaar niet stal 2. Ervan uitgaande dat bij stal 3 in de zomer 24/7 weidegang is en in de winter voor zover het weer het toelaat

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:29

Stal 1 lijkt mij sowieso het meest paardvriendelijk. Daar zou ik €185 in de maand max voor willen betalen. Ik woon overigens in de kop van Noord-Holland.

Stal 2 zou voor mij nooit een optie zijn, aangezien de paarden amper buiten komen. Daarnaast vind ik 2 a 3 keer per dag ruwvoer erg weinig, zeker maar 2 keer vind ik echt onacceptabel.

Stal 3 vind ik ook niet aanlokkelijk klinken, 3 dagen per week mesten is echt te weinig. Daar zou ik ook niet meer dan €185 in de maand voor willen betalen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:43

Ik vind die prijzen lastig. Voor een stal als 2 maar dan helemaal zonder weidegang betaal je hier 400,- Maar ik heb er nog geen stuiver voor over ;(
Het pp van stal 1 klinkt goed, maar de uitrijmogelijkheden van stal 3 weer beter. Dus als ik op zoek was zou ik bij beide gaan kijken waar ze het meest en het beste buiten komen en hoe de uitrijmogelijkheden zijn. Daarnaast zou ik zelf willen uitmesten, elke dag :D
In deze regio zijn prijzen van rond de 300,- heel normaal. Dus als de stal me zou bevallen zou ik dat er voor over hebben. Maar in Drenthe of Friesland lijkt me dat veel te duur. Je vergelijkt natuurlijk met de overige stallen in de regio.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:45

Stal 1; rond de 250 euro.
Stal 2; geen optie ivm weinig buiten.
Stal 3; rond de 200 euro.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:48

Stal 1 max 190.
Stal 2 max 220, maar zou nooit deze kiezen ivm amper buiten.
Stal 3 max 175.

Dit voor Friesland :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:51

Stal 1: 200 euro per maand (uitgaande van locatie Overijssel)
Maar vind zonder uitrijmogelijkheden wel een minpunt

Stal 2: ga ik niet eens staan, 1x mesten en de rest opstrooien, te weinig buiten, weinig sociaal contact
Vermoed qua prijs rond de 300 euro in deze regio, ivm uitrijmogelijkheden en binnenbak

Stal 3: 200 euro gelijk aan stal 1
Vind alleen het uitmesten te weinig, ik ben van het principe: elke dag drollen wippen!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:56

Optie 1: € 190
Optie 2: € 210 (al zou ik hier niet voor kiezen, door de stal/weide voorziening)
Optie 3: € 190

Ik zou voor optie 3 gaan.

In alle 3 de gevallen is brok op mij niet van toepassing. En bij alle 3 hetzelfde.
Ook een kantine hoef ik niet, WC vindt ik wel belangrijk, maar ook dit is bij alle 3 hetzelfde.

Elke dag stal mesten vindt ik onzin. Vindt dat 3x per week mesten en 4x opstrooien voldoende. Dit is 1 van de redenen dat ik voor optie 3 ga.

Stallen zijn alle 3 even groot. Buitenluik is leuk, maar geen must. Tralies aan de zijkanten vindt ik belangrijker. Helemaal met een goede weidegang is buitenluik niet nodig.

Bij stal 1 gaan ze 's nachts naar binnen. Aan de ene kant natuurlijk goed voor de veiligheid als dit nodig is. Maar zou niet mijn keuze zijn.

Qua uitrijmogelijkheden is 3 gewoon ideaal. Ook daarbij valt 1 af, en dus ook daarom zou ik voor optie 3 gaan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 13:57

Wauw, wat een verschillen al zeg :D

Eigenlijk is hier 3 maal in de week uitmesten en de rest strooien heel erg veel!
De meeste stallen hanteren (op stro) maar eens in de week mesten, en de rest van de week opstrooien.
Vandaar dat ik die er op die manier heb bij gezet.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:57

Ik zou voor geen 1 van de drie betalen omdat ik op geen 1 van de drie zou willen staan :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 13:59

Yontheke schreef:
Ik zou voor geen 1 van de drie betalen omdat ik op geen 1 van de drie zou willen staan :)

Dat kan, dat is ieder zijn mening.
Het is maar niet wat jij als ruiter/paardenhouder voorop stelt.

Mensen die voor 24/7 kiezen is ook begrijpelijk. Deze heb ik er express niet bij gezet, omdat dit nog erg weinig aanwezig is.
Het komt steeds meer.

Vandaar deze 3 opties.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:07

Stal 1 tussen de 240 en 300
Stal 2 tussen 200 en 240 maar zal zelf deze nooit kiezen
Stal 3 tussen de 230 en 260

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:10

Stal 1: 250 (als binnen zetten ook bij de prijs zit inbegrepen, anders 220) mijn keuze, in mijn ogen het paardvriendelijkst en voor de ruiter ook prima.

Stal 2: 275 niet mijn keuze ivm te weinig naar buiten.

Stal 3: 230 niet mijn keuze ivm buitenbak, staat niet bij "zeer goede" of iets dergelijks en mijn ervaring is dat zo een bak in de herfst/winter vaker niet dan wel goed te rijden is. Het op een stal met zon bak gestaan en erachter gekomen dat ik alleen buitenrijden niet leuk vind.

Al zou er een 24/7 buiten optie bijstaan, zou ik daar niet snel voor kiezen. Aantal zomers terug geprobeerd, paard werd er niet happy van, vindt niet haar rust.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:10

Marijkjuh schreef:
Stal 1 lijkt mij sowieso het meest paardvriendelijk. Daar zou ik €185 in de maand max voor willen betalen. Ik woon overigens in de kop van Noord-Holland.

Stal 2 zou voor mij nooit een optie zijn, aangezien de paarden amper buiten komen. Daarnaast vind ik 2 a 3 keer per dag ruwvoer erg weinig, zeker maar 2 keer vind ik echt onacceptabel.

Stal 3 vind ik ook niet aanlokkelijk klinken, 3 dagen per week mesten is echt te weinig. Daar zou ik ook niet meer dan €185 in de maand voor willen betalen.

Ik ga met deze mee, maar dan wel bij stal 1 200 max ipv 185.
Stal 2 zou ik niks voor over hebben; nauwelijks buiten, te weinig ruwvoer en dan ook nog eens maar 1 keer per week mesten? bah wat zal het daar stinken zeg
En bij stal 3 vind ook ik dat er wel erg weinig gemest wordt...en dan ook nog eens maar 4 keer opstrooien; staat je paard de halve week in de stront en zeik tijdens de uren dat hij/zij op stal staat. Het is dat die stal nog mooie uitrijmogelijkheden heeft en veel weidegang, anders zou ik er max 140 voor over hebben.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:26

1: €300
2: geen optie
3: €250 hangt wel af van wat de uren buiten zijn

beauty_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:04

bij ons in belgie zou ..
stal 1 265 euro zijn
stal 2 250 zijn
stal 3 230-240

zo ongeveer bij ons , de stal waar ik nu sta is 230.. wordt echt niet veel gemest miscchien maar 1 keer per week :o en anders worden de schavelingen er over gelegt..
komen amper buiten en krijgen 2 x daags voordroog en krachtvoer

nu ga ik naar een stal waar het 265 is 2 x daags kracht en voordroog elke dag buiten en elke dag stapmolen :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:13

Stal 1: 300
Stal 2: geen cent, absoluut geen optie zo'n stal
Stal 3: 275
Ik zou kiezen voor stal 1, veel naar buiten, sociaal contact, alles wordt gedaan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 16:25

xxCYNNxx schreef:
Marijkjuh schreef:

Ik ga met deze mee, maar dan wel bij stal 1 200 max ipv 185.
Stal 2 zou ik niks voor over hebben; nauwelijks buiten, te weinig ruwvoer en dan ook nog eens maar 1 keer per week mesten? bah wat zal het daar stinken zeg
En bij stal 3 vind ook ik dat er wel erg weinig gemest wordt...en dan ook nog eens maar 4 keer opstrooien; staat je paard de halve week in de stront en zeik tijdens de uren dat hij/zij op stal staat. Het is dat die stal nog mooie uitrijmogelijkheden heeft en veel weidegang, anders zou ik er max 140 voor over hebben.

Op de dagen van het mesten zit er ook gewoon opstrooien bij in hoor.
Dus eigenlijk 7 dagen.
Maar daarvan wordt er om de dag uitgemest.
Eigenlijk had ik dat zo moeten formuleren.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 16:30

Om het nog even duidelijker te maken.

Het gaat met alle gevallen om een goede buitenbak, die zowel in de zomer als in de winter te rijden is.

Bij het buiten zetten, worden de paardn óók weer voor je naar binnen gezet.

Bij alle stallen is het of mesten EN strooien, ook bij 2 als bij 3.
De dagen dat er niet gemest wordt, wordt er ook gestrooid, geld voor zowel 2 als bij 3.

Ik zie nu, dat ik dingen niet 100% duidelijk geformuleerd heb.

Mijn excuses hiervoor.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:40

Geen een, ik wil een doe het zelf stal waar mijn paarden 24/7 7 dagen in de week buiten kunnen. ook in de winter.

Van de 3 opties is optie 1 nog de beste. Meer dan 150 zou ik daar echter niet voor over hebben wegens naar mijn smaak toch te beperkt buiten komen. En ik zou zélf willen voeren en binnen en buiten zetten.

Ik sta trouwens al perfect naar mijn wensen. En met name naar de wensen van mijn paarden! Met 2 paarden en voor véél minder p.p. hier in Noord Drenthe, vrijwel t.o.v. eigen huis.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 08-05-15 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:46

Ik woon regio Twente, hier zou ik voor stal 1 max 220 betalen, stal 2 idd geen optie al kreeg ik geld toe, stal 3 200.
In de randstad tot 50 euro meer denk ik.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:02

Ik wil een paddockparadise. Zonder krachtvoer. Met buitenbak. Met inloopstal , zodat paard kan kiezen of het wil schuilen voor wat dan ook. Anders is het geen paddock paradise.
Als ik er één in de buurt spot, verhuis ik hem direct. Helaas...er is er geen een.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:40

En toch zou mijn keuze naar stal 3 gaan, als die in de winter wel een paddock kunnen aanbieden, ik geniet zooooo van een binnenbak, mijn paard haat regen, gaat bij het minste drupje in de schuilstal staan.
Maar dan zou ik toch in de winter een paddock willen, voor mijn paard is 4u weidegang per dag echt wel genoeg, die spendeert nu ook 20u per dag in haar schuilstal.

Hoe doen jullie dat toch met onbeperkt ruwvoer, als ik dat hier zou aanbieden kan ik ze rollen, nu krijgen ze 2 x per dag een grote hoeveelheid hooi in de slowfeeder, en staan ze echt wel te dik. Dus voor mij is 3 x per dag ruwvoer meer als genoeg.

Qua prijs hier in het Antwerpse:
Stal 1: 280€
Stal 2: 350€
Stal 3: 280€