Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartje1990 schreef:Omdat er eerder met achterbenen wordt geslagen dan met de voorbenen
Maartje1990 schreef:Ik geloof niet dat een paard voor medische redenen ijzers nodig hebben. Maar als het maar tijdelijk zou zijn, zou ik het wellicht 1 malig door de vingers zien.
Maartje1990 schreef:Ik geloof niet dat een paard voor medische redenen ijzers nodig hebben. Maar als het maar tijdelijk zou zijn, zou ik het wellicht 1 malig door de vingers zien.
M_D_H schreef:Maartje1990 schreef:Ik geloof niet dat een paard voor medische redenen ijzers nodig hebben. Maar als het maar tijdelijk zou zijn, zou ik het wellicht 1 malig door de vingers zien.
Wauw wat kortzichtig
Natuurlijk kan jij dat verbieden...
Maar ik vraag mij af of het wel realistisch is... Wat doe je met klanten die al jaren staan waarvan de paarden gewoon ijzers nodig blijken te hebben... medische ijzers zijn vaak voor het leven... moeten die dan een ander plekje zoeken?
ik persoonlijk zou niet willen staan bij iemand die zo kortzichtig denkt... maar dat ben ik.
Misschien dat je de nh mensen hier wel mee bereikt. Maar als die uiteindelijk op ijzers moeten vanwege medische problemen raak je die weer als klant kwijt.
Overigens, mijn paard slaat net zo vaak met de voor als met de achterbenen... en dat doet hij best vaak
Hij staat gewoon rondom op ijzers en zijn vriendje ook... Ik weet wel waarvoor wij vaker de da hebben moeten bellen... vanwege de bijwonden niet vanwege de ijzers. Als paarden samen staan gebeuren er soms niet zulke leuke dingen... daar deal je mee als eigenaar... maar om dan iets te gaan verbieden terwijl ze met iets anders nog grotere verwondingen kunnen maken... nee dat is echt kortzichtig...
Maar goed, ijzers verbieden is natuurlijk makkelijk, zeker als je er geen voorstander van bent... maar je kunt moeilijk tanden verbieden
Maartje1990 schreef:Waar lees je dat er geen schuilstal zou zijn?
Verder ben ik ook sowieso vrij natuurlijk ingesteld. Maar als andere bit en dekens etc willen gebruiken, mij een zorgenige reden dat ik met de ijzers een probleem heb is vanwege de verwondingen die andere paarden (waaronder de mijne) kunnen oplopen.
Ik weet dat er een stal in zuid Limburg is die alleen pension paarden accepteert die bitloos en ijzerloos bereden worden. Maar dat zou van mij dus niet hoeven. Alleen de achterijzers dus ivm veiligheid voor andere paarden