Ik ben nu al een half jaar zelfstandig in de paardenwereld. En zou super graag een pensionstalling beginnen met mijn vriend. Daarom zijn we al op zoek naar een huisje met wat grond, waar we onze eigen stalling kunnen bouwen. Ik ben bezig met een bouwplan, maar er komt zo veel bij kijken waar je rekening mee kunt houden nog! Daarom hier alles even op een rijtje,
De Stal

Links de voorkant de 2 witte stukken worden hooi & stro opslag. Dit is 3m op 3,5m. Ik zou geen hooizolder willen ivm, stof en weinig licht in de stallen. En die voorkant schuifdeuren steken dat je met de tractor gemakkelijk de pakken in de schuur kunt steken zonder moeilijk te doen. We zouden ook voordroog silo pakken gebruiken en deze kunnen buiten blijven. juist pak wat we opvoeren kunnen we binnen zetten.
De stallen 3m op 3,5m lijkt mij groot genoeg. In de geburen waar ik nu zit zie ik stallen van 3m op 2,5m voor pony's, en paarden 3m op 3m. Zou in een U profiel metselen en achterkant een luik ook doorzichtig met trailer voor het licht. Voor kant een stalwand profiel. Ook wil ik graag ijzeren voerbakken, plastic lijkt mij ze sneller kapot bijten. En automatische drinksbakken (eveneens geisoleerde leidingen dat de winter het niet bevriest) En dan in een hoek een slofeeder maken voor het hooi of een groot hooi net of hooiruif jullie mening?
De 2 witte plekken in het midden zou was/poetsplaats zijn overkant zadelkamer. Was/poetsplaats is voor 1 paard bedoelt dat je goed de ruimte hebt om te wassen. de overkant zadelkamer zou voor de pensionklanten zijn (10man) met van de grond tot boven houten kasten die we zelf maken. Nu zou er geen plek zijn voor mijn eigen spullen.. (nog oplossing zoeken)
Van achtere het grijze gedeelde zou garage worden van mijn vriend en afgesloten worden van de stalling ivm stof. Maar het stuk grond + huis dat we nu op het oog hebben zou garage aan het huis kunnen gebouwd worden. En de stal opzicht daar de trailer + tractor in zetten bijvoorbeeld..
Nu heb ik nog geen voederhok voor de brokken de opslag. Of opslag voor mijn kruiwagen + mestvork ect.
Hebben jullie nog ideeen waar je tegen aan loopt op je eigen stal wat ik kan gebruiken voor mijn nieuwe stal?
(& sorry voor het slecht geschreven tekst ik heb dyslexie)