Hek van weiland weer open...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Hek van weiland weer open...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 09:31

Dit is al de 3e keer dat het gebeurd. Denk dat er iemand rond loopt in het drop die zich waarschijnlijk heel grappig vind door het hek van het weiland open te zetten >;) We hebben een hek en daar voor zit nog een stroomdraadje zodat de grote pony niet gaat schuren aan het hek. De shetlander kan gewoon makkelijk onder het draadje door als het open staat. Zo vonden we gisteren de shetlander bijna bij de buren in de tuin. Gelukkig stond ze braaf in de berm te grazen en was ze makkelijk te pakken. En toen zagen we dat het hek open stond. Maar welke idioot doet nou het hek open?! _-:( Het scheelt dat de andere pony er niet uit gaat door het stroom draadje. Maar wat nou als de pony naar de weg was toe gelopen?!

1e keer dachten wel al van nou dan moet wel heel dom van ons zelf geweest zijn. Verzorg de paarden samen met mijn oma. Ik laat nooit het hek open maar tja het kan wel eens zo zijn dat je zo erg met je hoofd ergens anders bij zet dat je vergeet de haak er op te zetten. (Pony was er niet uit gelopen) Of het nou mijn schuld was of die van oma deed het er niet toe gewoon beter opletten. Dus extra gaan controleren of het hek wel dicht zat. Nou oma vergeet het stroomdraadje nog wel eens maar het hek doet ze altijd dicht. Toen vertelde oma dat het hek weer een keer open stond met de vraag of ik hem open had laten staan. Nou ik weet zeker dat ik het hek goed dicht heb gedaan. Gelukkig was de pony er weer niet uit gelopen. En gisteren avond was het weer raak en dit keer liep de pony wel buiten het hek! Ik weet ZEKER dat ik het hek heb gesloten want ik was met mijn nichtjes de paarden voeren. Mijn jongste nichtje deed het hek dicht en ik heb toen nog gecontroleerd of hij wel echt dicht zat. We gaan er nu nog een draadje bij onderspannen zo dat de shetlander er ook niet uit kan.

Moest echt even mijn frustratie kwijt. Wat nou als de pony wel de straat op rent! Nu maar hopen dat het dan bij het hek blijft en dat ze dan ook van de stroomdraadjes af blijven.

Kirsha

Re: Hek van weiland weer open...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:33

Kan er geen slot op het hek?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:33

Slot op het hek?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:34

Zou inderdaad eens kijken of je er geen slot om kan maken. Je wil ze natuurlijk niet op straat vinden.
Wel erg dat mensen nergens met hun poten van af kunnen blijven.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:36

Ik zou inderdaad een slotje op het hek maken zodat het niet "zomaar" open gedaan kan worden. Kan meestal gemakkelijk met een fietsketting. Daarbij zou je voor een cijferslot kunnen kiezen, dan zit je niet met "sleutel vergeten".

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:37

Kan er inderdaad geen slot op?

Al verbaasde ik mij zelf gister er ook over dat ons hek ineens open stond. Dit is achter in de tuin, dus dan lopen ze in onze gewone tuin. Ik wist zeker dat ik 'm dicht had gedaan. 1 pony stond namelijk op stal en de ander op de paddock. Dit is zo'n metalen hek met handvat om open te maken, je zou zeggen dat dat niet zomaar open kan. Gaat ook nog eens richting de paarden toe open.
Voor de nacht had ik de pony's andersom gezet en vanmorgen was ie weer open!

Het stormt hier wel enorm, dus misschien heeft het daar mee te maken.
Nu is alles wel op slot gezet.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 09:39

Slot vind mijn oma een beetje overdreven. Dan moeten we ook nog een sleutel mee nemen naar het hek om het weiland los te maken. Maar als het nog een keer gebeurd denk ik wel dat mijn oma er over na wil denken. Voorlopig komt er nog een draadje bij hopen dat dat genoeg is.

Ik stelde al voor om stroom op het hek te zetten (ijzeren hek) maar daar was oma het ook niet mee eens :+ Stel je vergeet een keer stroom er af halen dan krijg je toch een flinke oplawaaier!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:41

Misschien ook een lager stroomdraadje spannen, zodat de shet er ook niet uit kan.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:41

Daarom hebben wij een hangslot om het hek. Hier eentje die het hek zelf wel kan open maken, maar ook uit voorzorg voor grappenmakers of buurmeisjes.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 09:44

Zal het oma nog een keer voorstellen om toch een slot te nemen en dan inderdaad met cijfertjes. De andere pony is ook wel erg slim met hekken maar door dat dat bovenste draadje er hangt kan ze niet bij de hendel van het hek. Het hek klemt ook nog dus het is niet eens heel makkelijk open te maken.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:45

Gydja schreef:
Ik stelde al voor om stroom op het hek te zetten (ijzeren hek) maar daar was oma het ook niet mee eens :+ Stel je vergeet een keer stroom er af halen dan krijg je toch een flinke oplawaaier!

Die fout maak je daarna nooit weer :=

Ik kan wel begrijpen dat ze het overdreven vindt hoor, maar voor mij zou de veiligheid van de pony's voorgaan. Ik zou het inderdaad toch nog eens voorleggen, voor hetzelfde keer gaat het de volgende keer goed mis en dan sla je jezelf voor je hoofd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:48

Stroom op het hek hoef je waarschijnlijk maar een week te doen.. :D Als er een persoon is die dat hek open maakt dan probeert hij het niet nog een keer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:49

Ik zou ook kiezen voor een ketting met cijferslot. :j

Het hek van mijn paarden is ook eens met opzet opengezet (doorgeknipt) met als gevolg dat beide paarden zijn aangereden en 1 daarvan is overleden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:54

Behoorlijk gevaarlijk en niet prettig, is het misschien een mogelijkheid een ketting (kun je van de rol kopen bij gamma ofzo) met een slot op de poort te maken.
Zodat niemand anders de poort kan openen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:55

Waarom vindt oma het lastig om een slot op de poort te doen en om eventueel een sleutel mee te nemen :?
Weet niet wat lastiger is, pony van de weg plukken of een slot.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:56

Het gaat natuurlijk niet alleen om oma. Begrijp dat zij dat niet prettig vind maar de veiligheid van de pony's en andere weggebruikers zijn er natuurlijk ook nog.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 10:10

Als het aan mij lag dan had ik er een slot op gedaan en inderdaad voor een week stoom op het hek! Maar oma iets aanpraten is heel moeilijk. Als het nou allemaal binnen een week gebeurde maar dit is verspreid over een maand misschien wel 2 maand. Dan heeft zei zo iets van dit zal toch niet nog een keer gebeuren. Wat dus wel zo is...

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:13

Kan het hek niet opengewaaid zijn door de storm?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 10:20

janouk schreef:
Kan het hek niet opengewaaid zijn door de storm?

Hij was vannacht niet open maar gisteren avond ;) En hij kan echt niet open waaien. Daarnaast klemt hij ook nog. Ik zal wel kijken of ik even een foto kan maken dan kunnen jullie een beeld krijgen hoe het hek er uit ziet. Word wel vanavond.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:49

Ik zou ook zweren dat mijn hek niet kan open waaien door de storm
maar ik denk dat het toch wel gebeurd is.. Zou anders iemand 2 keer achter elkaar in onze tuin geweest zijn..

Ik heb zo'n soortgelijk hek met deur , foto van internet
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:20

Zeker als het al door zoiets onbenulligs als de wind al open kan gaan, zou ik rap zorgen voor een betere sluiting voordat er ongelukken gebeuren!

Niks aan het toeval overlaten...het leven van je pony is te kostbaar om er een dergelijke gok mee te wagen, toch?

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:23

Ik zou ook niet twijfelen en simpelweg een cijferslot rond het hek doen. Je wil toch niet meemaken dat je pony de weg oploopt en daar een ongeval veroorzaakt!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 11:30

Wind kan het bij mij zeker niet gedaan hebben. Al gaat het paard er tegen aan staan beuken dan krijgt hij nog nog niet voor elkaar om hem kapot te krijgen. Dan zou hij het hek met paal en al uit de grond moeten trekken. En de wind is lang zo sterk niet. Het lijkt me sterk dat de wind onder de hendel komt (die klemt) en de hendel een eind om hoog zwaait >;) Nee de wind is 100% zeker uitgesloten.

Ik snap alleen niet dat er van die idoten zijn die het weiland open doen 8)7

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:35

En ik snap niet dat er van die eigenwijze oma's zijn die daar dan niks tegen ondernemen 8)7 ;)

Gewoon een ketting erom, niet afwachten tot het misloopt...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:47

Blijkbaar moet er voor je oma eerst iets gebeuren voor ze wat gaat ondernemen.
En je kunt je heel boos maken over de idioten die dit misschien doen (wat ook idioot is natuurlijk)
maar ik zou juist gaan voorkomen dat het kan gebeuren.