Met "enkel de zomerperiode" bedoel ik dat het paard max. zo'n 6 maanden de wei op mag, de zogenaamde droge periode.
Met heel het jaar door bedoel ik ook echt heel het jaar door: zon, sneeuw, wind, regen. Ik ga er hier vanuit dat er een schuilstal ter vrije beschikking staat.
De "lege opties" heb ik er tussen gestoken om het een beetje overzichtelijk te houden, die duiden we dus niet aan haha.
Uitleg over gegeven antwoorden mag uiteraard altijd, graag zelfs.
Mijn paard bijvoorbeeld staat heel het jaar door, 24/7 buiten met schuilstal, alleen op haar weide maar met gezelschap daar rond en in de stal met tussenwand op rughoogte. Ze staat sinds een jaar alleen op haar weide, nadat ze een jaar in de kudde geleefd heeft, en daar niet zo lief was haha. Ik zag haar alleen zetten eerst zo niet zitten, maar ze is sindsdien echt volledig tot rust gekomen, en heeft genoeg aan af en toe een snuffel over de draad en even rugkrabben in de stal. Even de shetjes erbij verdraagt ze nog net, maar met paarden bij haar doe je haar geen plezier. Slapen doet ze de ene keer aan de ene draad met de paarden, de andere keer aan de andere draad met de shetjes en de ezel. Haal de draad weg en ze vreet ze op