Op dit moment staan ze er nog zo bij:
Van links naar rechts: Suzie, Larissa en ergens verstopt shetlander lotje, Isabel en Gold.

En nu natuurlijk juist andersom

Er wordt op dit moment hard gewerkt aan hun nieuwe onderkomen. Dat wordt een stal van 11 x 9 meter met uitloop naar buiten. Achterop het erf staat een oude varkensschuur waar inmiddels al een jaar varkens meer in staan. Mijn vriend is nu begonnen de achterste afdeling te strippen en bewoonbaar te maken voor de paarden. Dit heeft natuurlijk altijd meer voeten in aarde als je van te voren bedenkt. Maar het begint al aardig vorm te krijgen.
Hier heb ik een foto gemaakt vanuit een nog bestaande afdeling (deze is exact hetzelfde als de andere afdelingen). Je kijkt hier van achter de afdeling naar de centrale gang. Onder deze schuur dit geen mestput. Hier waren de hokken voor de varkens 50 cm hoger op de vloer gemetseld. Zo heb je dus een opstaande put gecreëerd. Dat is nu alleen maar makkelijker.

Dit is de centrale gang. Hieraan zitten 5 afdelingen. De laatste afdeling wordt omgebouwd tot paardenstal.

En zo ziet het er nu uit. De putten zijn eruit. Alleen liggen de meeste betonnennbalken er nog. Loodzwaar zijn die, maar we kunnen er met de trekker in. Zo kunnen ze er heel uit. (Het is nog wel heeel stoffig op dit moment)

We hebben de muur naar de centrale gang eruit gehaald zodat de paarden hierdoor naar buiten kunnen. Er zit is al een gat in de buitenmuur geslepen, alleen hier heb ik nog geen foto's van.

Aan het eind van de centrale gang zat de cv installatie op de stal op tempratuur te houden voor de varkens. De cv gaat eruit, maar we laten dat muurtje mooi zitten. Daar komt een zadelkamertje. Deur ervoor, kast erin, beugels aan muur en alles is mooi opgeborgen!

Ik heb nog geen foto van de bak gemaakt. Nu is dat nog een grote modderpoel. Je zakt tot je enkels in de blub.. Als het straks is afgedroogd komt er drainage in en zand. Foto's volgen.
En als dit dan allemaal klaar is (wat nog wel even zal duren

Ik denk dat de paardjes het heerlijk vinden. De paarden kunnen lekker zelf kiezen of ze naar binnen of naar buiten willen.
En wij vinden het natuurlijk ook heerlijk