Welke prijs voor stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinexx

Welke prijs voor stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 19:00

Wij verhuren enkele stallen en vragen hier €225 volpension voor een paard. Maar iedereen dat reageert vind dit te veel. Daarom wil ik hier eens vragen wat jullie een juiste prijs zouden vinden.

Wij verhuren de stallen enkel volpension. Dus onderhoudsmengeling of krachtvoer, hooi, stro,... is allemaal inbegrepen. Krijgen 2x per dag mengeling en 2x per dag hooi ('s morgens op de weide en 's avonds op stal). Paarden staan dagelijks op de weide (in de winter op paddocks). Ze worden om 6u 's morgens al buitengezet en om 20u terug binnengezet. Wij hebben ook een ruime buitenpiste ter beschikking en springmateriaal. Een solarium hebben wij wel niet (misschien binnen enkele jaren).

De meeste stallingen hier in de buurt vragen €325 voor een paard. En de verschillen met onze stal is dan dat ze een binnenpiste en soms een solarium hebben. Maar geen dagelijkse weidegang (op sommige plekken zelfs helemaal geen) of je moet je paard zelf buitenzetten (en dat is meestal dan ook niet veel langer dan 1u dat ze op een 'mini'weide mogen.

Persoonlijk vind ik €225 niet veel voor een stal waar je zelf niets moet doen. Wat is jullie mening?

Quanneh

Re: Welke prijs voor stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:01

Ik vind deze prijs zeker niet duur, maar het ligt waarschijnlijk in welke regio je zit.
(Hebben jullie trouwens wel een bak?)

ichelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:03

ik betaal 200eu p/m,
mijn paard staat 24/7 buiten met een grote inloopstal, en krijgt onbeperkt ruwvoer.
maar er moet wel, samen met de anderen, elke dag gemest worden.

dus voor een volpensioen vind ik 225 een redelijke prijs ja. :)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:04

Krijgen ze tijdens de paddock periode extra hooi? Wat is de kwaliteit van de rijbak?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:05

Het ligt er een beetje aan hoeveel hooi je voert, als de porties zo groot zijn dat er 24 uur rond hooi beschikbaar is dan vind ik het een goede prijs.
Voer je kleinere porties dan zou je vaker moeten verstrekken.

De prijs ligt natuurlijk ook wel aan je regio en aan de kwaliteit van je bakbodem, is die altijd te rijden?

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:05

Welke regio zit je? Hoe groot zijn je stallen? Welke bodem ligt er in de rijbak? Altijd rijdbaar?
Op zich vind ik het zelfs weinig haha. Maar ik betaal er graag voor om mijn paard zoveel mogelijk in de wei te hebben met een lekker stalletje voor snachts..

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:06

ik vind het helemaal niet veel, wij betalen 125 kaal in de maand.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:08

Gezien je geen binnenbaan hebt vind ik het veel, en hele dag paddock met dit weer worden mijn paarden niet blij van...
Maar goed dat terzijde, neem aan dat je wel minimaal 2 keer buiten hooi geeft als ze zo lang buiten staan?

Voor deze regio zou het dus ietwat aan de hoge kant zijn gezien je geen binnenhal hebt.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:08

Ik had mn paard op een stal staan waar de stal voor me gemest werd, er werd gevoerd, maakte gebruik van hun voer, had een buitenbak met drainage en goede verlichting en springmateriaal, 8 uur per dag op het weiland, een longeercirkel, wasplaats, beveiligde zadelkamer en goed verzekerd en een kantine.
Eigenlijk alles erop en eraan dus behalve een binnenbak en solarium.

Ik betaalde €180,00 in de maand.

Kon ook met eigen voer die kant op. dan voerden hun wel maar moest ik zelf brokken regelen dan betaalde ik €130,00 in de maand.

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:10

Ik zit in de buurt van Helmond en betaal 170 inclusief alles. Op stal hebben we ook een kleine binnenbak (20x20)
In de buurt zitten er nog twee, bij de een betaal je 185 en bij de ander 210.

Is denk ik heel regio gebonden.

Tinexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 19:15

@QuanneH: De prijs van stallingen in de regio staat erbij :) €325 of zelfs hoger.
Bak = piste veronderstel ik? (Ben van België) staat er ook bij :)

@ichelles: begrijp je laaste zin niet goed :o (komt misschien doordat ik van België ben). Vind je dit te veel?

@Wesco & tiwi1969: in de winter geven wij altijd extra hooi. Onze piste is altijd berijdbaar enkel als het. Extreem geregend heeft is er 1 hoek waar een beetje water instaat.

@Sjira: ben van België, in de kempen. Onze stallen zijn op enkele centimeters na 3m op 3m.
De piste is gewoon zand maar altijd berijdbaar.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:15

janneke_S schreef:
Ik zit in de buurt van Helmond en betaal 170 inclusief alles. Op stal hebben we ook een kleine binnenbak (20x20)
In de buurt zitten er nog twee, bij de een betaal je 185 en bij de ander 210.

Is denk ik heel regio gebonden.

mag ik vragen welke stallen jij het over hebt? ben ook opzoek in deze regio

Tinexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 19:19

Voor ik het vergeet: er is ook de mogelijkheid om je paarden alleen of samen met 1 of 2 andere paarden te zetten.

Tinexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 19:23

CM_ schreef:
en hele dag paddock met dit weer worden mijn paarden niet blij van...

Als de eigenaar het liever heeft mogen ze binnen blijven. Daar doen wij niet moeilijk over.
Met slecht weer (veel regen of als het vriest) blijven ze wel binnen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:06

Wat jij bied zoek ik juist! Behalve dan misschien dat ik het liefst ook heb dat ze in de paddock ook met een slowfeeder toegang hebben tot hooi. Maar voor die prijs, echt top! Helaas zit je ver uit de buurt.

Tinexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 21:13

@ ineke2: helaas :)

Van dat hooi zijn dingen die eventueel bij ons besproken kunnen worden. Maar wij hebben nooit geen klanten gehad dat dit nodig vonden (op sommige paddocks staat nog wel wat gras), dus deden wij dit niet. Maar het lijkt alsof tegenwoordig iedereen hier in België een binnenpiste wilt hebben..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:19

Voor bij ons in de regio (Rotterdam) zou dat goedkoop zijn.. Maar ik heb geen idee hoe dat bij jou in België zit.

ichelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:23

Tinexx schreef:
@ichelles: begrijp je laaste zin niet goed :o (komt misschien doordat ik van België ben). Vind je dit te veel? .

redelijk als in positief haha :),
een goede prijs dus.

Tinexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 21:24

De meeste stallen (met binnenpiste zonder weidegang) zijn rond de €325. Ik weet hier bij ons in de buurt eigenlijk geen enkele onder de €300 zijn.
Voor een paard natuurlijk, de bedragen voor een pony zijn uiteraard lager.

Tinexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 21:25

ichelles schreef:
Tinexx schreef:
@ichelles: begrijp je laaste zin niet goed :o (komt misschien doordat ik van België ben). Vind je dit te veel? .

redelijk als in positief haha :),
een goede prijs dus.

Ahja oké :) kon er niet goed uit uitmaken of het te veel of te weinig was :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:30

Misschien adverteren met woorden als ideaal voor de recreatieruiter?
Die kijken wat minder naar een binnenbak misschien. Natuurlijk is een binnenbak lekker, maar voor mij niet het belangrijkste, omdat ik het niet zo erg vind om met slecht weer een keer niet te rijden of wat anders te doen.
Wel wil ik dan een goede buitenbak hebben die ook met veel regen nog te rijden is ( eventueel na een paar uurtjes droog weer zodat het water weg kan zakken)
Vorst is uiteraard wat lastiger... Maar als je de bak optijd sleept dan kan het meestal nog redelijk.

Tinexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 21:44

Er is 1 hoek waar water instaat als het hard geregend heeft. Maar dit trekt redelijk snel weg. Maar de piste is ruim genoeg dus je kan de hoek vermijden en nog steeds plek genoeg hebben :) Een sleep en een kleine tractor (grote tractoren hebben we ook wel maar is niet handig voor de piste te onderhouden) hebben we een tijd geleden ook gekocht. We waren toch bezig met 'verbouwen' (nieuwe daken op de gebouwen, nieuwe grotere piste met gloednieuwe omheining), dus hebben we maar iets meer geld uitgegeven en dat ineens bijgekocht :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:01

Nou klinkt zeker wel of je het goed voor elkaar hebt verder.
Flink adverteren dan maar. Misschien ook nog bij de plaatselijke supermarkten? Je weet maar nooit.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:05

In omgeving Overijssel vind ik het zonder binnenpiste wel aan de prijs...
Wat ik eerder aangaf ik stond in markelo voor 180 all in...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:20

Voor de randstad zou ik zeggen goedkoop al vind ik het hooi vrij weinig.