Ik zal al eerst zeggen sorry voor de lange tekst, want dat gaat het zeker worden..
Ik zal me even kort voorstellen;
Ik ben Nanouk, 16 jaar en woon sinds anderhalf jaar in de hoofdstad van Uruguay, Montevideo, voor he werk van mij vader. Ik heb het hier helemaal naar mijn zin. Mijn paardenwereld is hier helemaal opengebloeid en eveneens mijn levensdroom is hier ook uitgekomen. Een eigen paard!!
Ik reed eerst op manegepaarden, op een grote stalling 5 minuutjes van mijn huis, maar alsnel zij mijn lerares dat we een (verzorg)paard voor me moesten zoeken.
Die heb ik gevonden, en het was het paard van een andere leraar.
Daar heb ik een soort van 'contractje' mee opgesteld. Ik betaalde stallingskosten en deed alles wat ik maar wilde met haar, maar ze stond wel evengoed nogsteeds te koop.
Mijn wereld storte in toen ik, na enkele succesvolle maanden, te horen kreeg dat ze je wilden kopen.
Wat moest ik doen? We hadden zo een sterke band opgebouwd en we leerden veel van elkaar.
Je gaf me terug vertrouwen en ik ga je eindelijk wat aandacht.
Op 7 september, mijn verjaardag, ontving ik een foto van mijn vader en ''zijn'' paard.
HIJ HAD HAAR GEKOCHT!
Dit had ik nieteens durven dromen!

Ze is nu officel van MIJ, sinds eind november.
Ik zeg nog vaak tegen mezelf ' sta er eens bij stil, je hebt een eigen paard, na 8 jaren zeuren!'.
Ik had het niet beter kunnen treffen. Het is een merrie, genaamd Ambar van 5-6 jaar. Ondanks haar jonge leeftijd heeft ze echt een gouden karakter. Ik heb een hele streke band met haar en bevind me ook dagelijks bij haar. Nu blijf ik niet voor altijd in Uruguay wonen, en zal ik over ongeveer 2-3 (maximum) jaar terugaan naar belgië (?)
Natuurlijk is dit nog ver weg, maar ik denk er wel erg veel aan...
Paard meenemen...
Twijfels... Is dit niet erg zielig? Ze is van nature al een heethoofd en misschien krijg ik wel een heel ander, gechoqueerd paard terug? Kan ik dat haar wel aan doen? En dan nog financieel.. 1 box kist 21000 euro. Het is een box voor 3 dus als je het geluk hebt 2 andere paarden te vinden is het 6000 euro, nogsteeds heel erg veel en dan moet je nog het geluk hebben andere paarden te vinden.
Papa zegt; kun je haar niet beter verkopen en een ander paard in belgie kopen? Aangezien ze zelf 8000 dollar was (waarvoor je in belgie al zeer goede paarden voor kan vinden) en de transportkosten 6000, wat maakt dat je een toppaard kan kopen...
Maar ik wil mijn allereerste paardje voor altijd houden. Alleen moet ik even niet egoïstisch zijn en aan haar denken. Traumatiseert dit een paard? Is het een enorme overgang voor een paard van warm klimaat ( nooit vorst ) naar - zoveel? Ook moe ik al beginnen sparen wil ik haar meenemen, en dat wil ik, maar toch zegt houdt iets me tegen?
Ik weet dat ik niet echt een vraag heb gesteld, maar wat zouden jullie doen in deze situatie?
Het is niet het allermooiste paardje, maar ik heb nog nooit zoveel vertrouwen gehad in een ander paard, en ik ben helemaal verliefd op d'r...