Muizen op stal kan dat kwaad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Muizen op stal kan dat kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 10:36

Komt ze weer met een muizentopic :')

Nee hoor valt wel mee.

Ik heb muizen bij de paarden. Nu vind ik dat niet perse erg, zodra ze me zien zijn ze weg en ik heb niks van waarde daar liggen dus met slopen komen ze niet ver.

Maarrr wel een houten schuilstal. Is het echt heel erg als ze daaraan knagen? En ziektes? Kunnen mijn paarden ziek worden? Ze zitten namelijk ook bij de paarden in stal.
Als het schadelijk is ga ik ze weg halen, maar zo niet laat ik ze daar gewoon warm wonen. Zolang ze niet in mn huis zitten vind ik het allang prima *\o/*

oh en wat ook apart is, ik zag een hele roze muis! Het was geen baby.

kohtje

Re: Muizen op stal kan dat kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:39

Ik zou ze toch weg zien te krijgen. Ze lopen over je hooi en stro en plassen overal op.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:39

Roze muis? Geen tamme rat die is losgelaten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:41

Het is niet zo dat er 1 muis is.....voor je het weet heb je een hele plaag.
Daarbij knagen ze alles kapot ( dus ook paardendekens etc)
En kan je alles wat eetbaar is in goed afgesloten tonnen gaan doen

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:42

Roze muis kan ook een ziekte onder de muizen zijn... schurft of iets dergelijke laat ook de vacht los bij muizen en is besmettelijk onder elkaar, of t over kan slaan op je paarden weet ik niet precies. Ligt ook aan de soort als het schurft is.

Ik zou er zeker wel wat aan doen, wat kohtje ook zegt ze plassen en poepen over al, knagen aan alles, pakken straks je voer en alles wat eetbaar en lekker is voor ze. Dat kan uitlopen op een hele plaag als je er niks aan doet...

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 10:43

@stalnollie nee echt een klein roze muisje. Foutje van moeder natuur? :')

Bix ligt daar niet. Bix en meusli heb ik thuis liggen en neem altijd een bakje mee. Er ligt alleen hooi en een kruiwagen en spullen om uit te mesten, en een halstertje en wat poets spullen. En uhmm ja nog wel een regendeken.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 10:44

Mioux schreef:
Roze muis kan ook een ziekte onder de muizen zijn... schurft of iets dergelijke laat ook de vacht los bij muizen en is besmettelijk onder elkaar, of t over kan slaan op je paarden weet ik niet precies. Ligt ook aan de soort als het schurft is.

Ik zou er zeker wel wat aan doen, wat kohtje ook zegt ze plassen en poepen over al, knagen aan alles, pakken straks je voer en alles wat eetbaar en lekker is voor ze. Dat kan uitlopen op een hele plaag als je er niks aan doet...

Ooh dat wist ik niet :oo

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:44

Ik denk niet dat een paar muizen heel je schuilstal zullen wegknagen :')

Ze brengen ziektes mee, en de ontlasting komt vaak in het paardenvoer of in de voerbakken van de paarden terecht.
Nu het er nog maar 1 is, of een paar kun je ze makkelijk bestrijden voordat ze wel aan je duurdere spullen gaan knagen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:46

Ik zou ze toch bestrijden, want ze fokken nogal goed he :=
En ze vreten alles wat ze maar kunnen eten of proberen het...
Kun je er geen kat laten lopen misschien?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 10:47

Ineke2 nee een kat kan niet. Het is gewoon een weiland met stal en een hokje voor spullen in the middle of nowwhere. Van mezelf. Ik sta niet op een pensionstal.

Maar beter weghalen dus...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:49

Ja weghalen op zeker.
Je moet alleen wel oppassen met wat dan. Gif strooien kan, maar dan moeten de paarden er absoluut niet bij kunnen komen. Zelfde geld voor muizenvallen

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 10:51

Ineke2 schreef:
Ja weghalen op zeker.
Je moet alleen wel oppassen met wat dan. Gif strooien kan, maar dan moeten de paarden er absoluut niet bij kunnen komen. Zelfde geld voor muizenvallen

Ja inderdaad ja... Ik kan dat alleen in mn spullen hokje doen dan.. Daar kunnen ze niet in. De paarden dus :p

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 10:54

Peerke_ schreef:
Ik denk niet dat een paar muizen heel je schuilstal zullen wegknagen :')

Ze brengen ziektes mee, en de ontlasting komt vaak in het paardenvoer of in de voerbakken van de paarden terecht.
Nu het er nog maar 1 is, of een paar kun je ze makkelijk bestrijden voordat ze wel aan je duurdere spullen gaan knagen.

Ze hoeven maar één draagbalk door :=

Haha grapje dat zal niet lukken. Daar zitten aluminium strips op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:56

Ik dacht dat alle stallen muizen hadden. :+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 10:58

KoudbloedKim schreef:
Ik dacht dat alle stallen muizen hadden. :+

Op mijn vorige stal heb ik nooit geen muizen gezien hoor. Daar liep een hele dikke rooie kater :+ plus de katten van de buren soms.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:01

TS je hebt ook speciale ''dozen'' waar je het gif in doet waar de paarden absoluut niet bij kunnen. Wij hebben zelf speciaal gif van de ongedierteverdelger (geloof ik) die zorgt volgens mij voor een iets vreedzamere dood dan de andere (goedkopere) gifsoorten (die geven geloof ik ook buikpijn?).

Zo'n soort doos bedoel ik:

Afbeelding

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 11:04

Maartje1990 schreef:
TS je hebt ook speciale ''dozen'' waar je het gif in doet waar de paarden absoluut niet bij kunnen. Wij hebben zelf speciaal gif van de ongedierteverdelger (geloof ik) die zorgt volgens mij voor een iets vreedzamere dood dan de andere (goedkopere) gifsoorten (die geven geloof ik ook buikpijn?).

Zo'n soort doos bedoel ik:

[ Afbeelding ]

Oh bedankt voor de tip! Die kan ik wel in het hokje leggen. Ik heb mijn balen hooi buiten de stal liggen maar gif durf ik niet goed daarin te doen. Er hoeft maar 1 korrel uit te vallen en in een paardenmond.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:07

Als de paarden die omdraaien kan er al wat uit komen vallen, dus dat ze er absoluut niet bij kunnen is onzin! Pas er maar mee op want een dode muis is ook giftig als deze van de korrels gegeten heeft.

Ik zou toch uit het asiel een boerderijkat nemen. Die zijn niet gewend aan mensen en blij met een bakje voer. Je zegt toch altijd heen te gaan om te voeren :j
Kat blij, jij blij.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:08

Dan moet je ook inderdaad wel elke dag komen voor het voer en water ;) En een droog plekje tot de beschikking van de kat is wel nodig. Maar anders is dat wel een idee, alleen TS zegt dat het haar erf niet is, dan mag je dit dus niet zomaar doen.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 11:09

branka16 schreef:
Als de paarden die omdraaien kan er al wat uit komen vallen, dus dat ze er absoluut niet bij kunnen is onzin! Pas er maar mee op want een dode muis is ook giftig als deze van de korrels gegeten heeft.

Ik zou toch uit het asiel een boerderijkat nemen. Die zijn niet gewend aan mensen en blij met een bakje voer. Je zegt toch altijd heen te gaan om te voeren :j
Kat blij, jij blij.

Ja maar ik denk dat je het niet goed voor je ziet.

Het is een 70 km weg met daaraan weilanden. En mijn paarden staan op 1 van die weilanden met een schuilstal. Erachter een snelweg. Het is echt heel basic en ik heb echt niks te bieden aan een kat daar.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:09

Wij hebben van die groene blokjes met een gaatje erin m'n vader doet die altijd d.m.v. een ijzerdraadje door het gaatje ook vastmaken in de doos, geen korrels, dus dat kan er echt niet uitvallen of ergens opvallen oid.

Deze: Afbeelding

edit: Over dode muizen zou ik me voor paarden niet zo'n zorgen maken, laatste keer dat ik checkte waren paarden geen vleeseters :D

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:15

zolang je muizen ziet, heb je iig geen ratten!
Je moet in ieder geval je voer goed opbergen dat ze er niet bij kunnen, dat is vrij lastig, want ze knagen op den duur overal door heen. ook je dekjes etc zijn niet veilig, ze maken overal nesten in.
Verder planten ze zich natuurlijk snel voort en als je er een paar ziet, zijn er altijd nog veel meer.
Je kan met vallen gaan werken, een stalkat nemen of met gif gaan werken, maar dan moet je echt goed opletten dat er geen andere dieren of kinderen bij kunnen.

Dat je niets te bieden hebt voor een kat daar ben ik het neiot mee eens hoor! Lijkt me juist fantastisch voor een buiten kat :Y) ! Maar als je er geen zin in hebt ook prima hoor O:)
Laatst bijgewerkt door jorretje op 15-01-15 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:15

Ik heb die van mij nog nooit een muis zien eten hoor!

Wij hebben ze ook gehad, maar gelukkig hebben wij echt een roofkat en binnen no-time geen muis meer te bekennen!

Voor de ratten hebben wij iemand laten komen, die vind ik nog 100000x viezer..

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:16

Geen vleeseters maar ligt er een dode muis en ze trappen er op, t hoeft nooit direct te gaan.
Wat betreft de kat, die is blij met een plekje in het hooi en een bakje voer. Maar is natuurlijk aan jullie.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 11:18

Een kat is geen optie. Te drukke weg erlangs, en te basic. Die kat hoeft maar 1 keer de weg op te lopen op het verkeerde moment :=

Voer heb ik daar niet. De bix en meusli ligt thuis en neem ik altijd mee in een bakje.

Het enige wat de muizen hebben is hooi, en dekens die er liggen. En borstels :+ en paardenpoep :~

Maar ik maak me meer druk om t feit dat mijn paarden ziek van ze zouden kunnen worden.