ratten op stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

danamuts

ratten op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 23:25

Hoi allemaal,

wij hebben al een tijdje ontzettend last van ratten (nee, het zijn echt geen muizen) in de stal.
We hebben al maanden gif in verschillende lokdozen staan, deze worden iedere week gecontroleerd en aangevuld. Ze zijn nooit leeg, maar we zien wel dat er van gegeten wordt. De laatste week hebben we er pas 3 gevangen. Helaas zijn het wel zwarte -O-

Heeft er iemand nog tips hoe we snel van deze plaag af kunnen komen? we hebben honden en katten rond lopen, die overal kunnen komen, dus schoteltjes met gif is geen optie.

Ik merk wel dat ondanks dat de lokdozen in de loop staan, de ratten er liever overheen lopen. Klemmen lopen ze ook langsaf.

Rentokil is ook al geweest, maar gezien het kostenplaatje (met 3 nullen voor de komma) is dit toch wel echt een laatste optie.

bij deze nog even een foto van onze (overleden) vriend

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door danamuts op 14-01-15 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Re: ratten op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:26

Mag ik je van harte aanbevelen een ander bedrijf dan R.entokil in de arm te nemen?
Wij hadden last van muizen en zouden er "gegarandeerd" vanaf komen.
Neuh. Nooit. Barslechte service.
Ander bedrijf in de arm genomen en weg waren de muisjes.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 23:28

heb je dan ook een naam van een ander bedrijf? ik ben er zelf niet zo in thuis nl.
Aangezien jij goede ervaringen had?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:30

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 23:35

Chiave schreef:
danamuts schreef:
heb je dan ook een naam van een ander bedrijf? ik ben er zelf niet zo in thuis nl.
Aangezien jij goede ervaringen had?

http://www.ongediertebestrijdingjonker.nl/ ! :)

bedankt, ga ze morgen meteen bellen voor info, weet alleen niet of ze ook bij eindhoven komen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:37

Zwarte ratten sturen hun jongen vooruit om het gif te proeven, de kans dat je een volwassen rat vergiftigd is vrij klein.
Klemmen hebben eigenlijk alleen zin op vluchtroutes en na 1 gevangen te hebben zit er een doodsgeur aan.
Het schijnt te helpen als je die met een brander schoon brand.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 23:56

nou peerke, ik geloof dat ik de volwassenen ook al over de stal heb zien rennen. Weet alleen niet wie er nu het hardste schrok. Zijn echt grote joekels. Heb met 1 klem, nu de 2e rat al gevangen, Scheelt dat het kunstof is misschien? hoopte er 1 levend te kunnen vangen, maar door zo'n kooi lopen ze gewoon heen (aan de keutels te zien). Dan wilde ik eens kijken of het een fabel of een feit is dat wanneer je een rat levend verbrand, ze de rest verjagen met de geur en krijs!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:58

danamuts schreef:
nou peerke, ik geloof dat ik de volwassenen ook al over de stal heb zien rennen. Weet alleen niet wie er nu het hardste schrok. Zijn echt grote joekels. Heb met 1 klem, nu de 2e rat al gevangen, Scheelt dat het kunstof is misschien? hoopte er 1 levend te kunnen vangen, maar door zo'n kooi lopen ze gewoon heen (aan de keutels te zien). Dan wilde ik eens kijken of het een fabel of een feit is dat wanneer je een rat levend verbrand, ze de rest verjagen met de geur en krijs!

Dat wordt een lekker luguber klusje. Mij niet gezien. :')

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:02

Verbranden schijnt inderdaad te branden, maar ik zou het niet kunnen :')

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:02

Ratten houden absoluut niet van fretten en marterachtigen, maar of je die wel op stal rond wil hebben lopen is ook maar die vraag :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:05

Brrrr levend verbranden, dan ben ik weg haha!
Ik zou kijken naar een goede bestrijder inderdaad, en dan hopen dat ze echt weg zijn..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:05

danamuts schreef:

Grapje zeker toch? Je gaat toch geen levende dieren in de fik steken?

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:06

Peerke_ schreef:
Verbranden schijnt inderdaad te branden, maar ik zou het niet kunnen :')

denk dat ik het minder erg vind om mijn vrienden te voorzien van een benzine douche, dan dat ik ze met een gebroken nek uit een klem moet vissen (die ik net een paar dagen NIET gecontroleerd had).

tis allebei niks, maar ik wil er nu toch wel echt vanaf...
Zeker nu ik ze ook zie rennen. Lijkt me wel dat ze dan of vertraagd zijn door evt gif (paard slaat ze nl ook dood) of dat ze echt geen eten meer kunnen vinden zodat ze zichtbaarder worden.
Eigenlijk dus allebei een goed teken.

Iemand nog een idee hoe je kunt zien hoe groot de familie onruststoker is?

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:07

_Milo schreef:
Ratten houden absoluut niet van fretten en marterachtigen, maar of je die wel op stal rond wil hebben lopen is ook maar die vraag :D

ik heb inderdaad aan een fret zitten denken, omdat we het vermoeden hebben dat ze in de spouwmuur zitten, waar ze maar aan 2 kanten uit kunnen. Dan zou je met een fret kunnen werken.

Ook schieten ze een loze pijp naar de grondwaterput in... wie weet kan ik daar nog iets mee....

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:08

Vjestagirl schreef:
danamuts schreef:

dieren? ongedierte is het voor mij... en dood gaan ze toch..
Mocht het werken dan heb ik er 1 vermoord en ben ik van z'n familie af.. met gif en klemmen vang ik er veel meer... dus wat is er dan zieliger?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:08

Het is dat een paard zorg en aandacht nodig heeft, anders was ik niet meer ten tonele verschenen op stal met die beesten. Jakkes wat vind ik dat eng.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:09

:brr:
Vjestagirl schreef:
danamuts schreef:

nou inderdaad! dat is echt walgelijk..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:11

danamuts schreef:
Vjestagirl schreef:

dieren? ongedierte is het voor mij... en dood gaan ze toch..
Mocht het werken dan heb ik er 1 vermoord en ben ik van z'n familie af.. met gif en klemmen vang ik er veel meer... dus wat is er dan zieliger?

Ik kan hier echt niet bij met mijn hoofd. Ipv ze op een humane manier te vermoorden (*klap nek gebroken*) ga je een dier levend laten branden? Ongedierte zijn ook dieren, of je ze nou leuk vindt of niet.

Je gaat toch geen beest bewust minuten lang helse pijnen laten lijden? Opzettelijk? Door jou veroorzaakt?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:13

Walgelijk inderdaad...hoe haal je het in je hoofd!
Dat is pure dierenmishandeling |o

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:17

En waarom niet vjestagirl? Ik zoe het probleem niet. Je hebt pas echt een probleem als je hele famielies hebt. Ze vermeerderen zo ontzettend snel. Dat gaat niet per 1 jong per nest. Het is gewoon vervelend en smerig die beesten om je tenen. En ja ik heb dr ervaring mee!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:18

Dat het vervelend is, klopt... Maar het kan wel op een iets humanere manier?

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:20

een voordeel, ze kunnen door die kooi heen rennen, dus levend krijg ik ze toch niet gevangen.... Dus die vlieger gaat niet op.
Klemmen gaat vooralsnog heel goed, alleen de grote vraag is en blijft, hoeveel zitten er (en misschien wel belangrijker, hoeveel komen er nog)

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:20

Tuurlijk mogelijkheden zat. Ts wil dit proberen, maar het gaat haar niet voor lang helpen. Ze hebben immers hun nest er al gebouwd. Ongedierte bestrijding zou een betere optie zijn. Dat werkt effectief

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:20

odilia1 schreef:
En waarom niet vjestagirl? Ik zoe het probleem niet. Je hebt pas echt een probleem als je hele famielies hebt. Ze vermeerderen zo ontzettend snel. Dat gaat niet per 1 jong per nest. Het is gewoon vervelend en smerig die beesten om je tenen. En ja ik heb dr ervaring mee!

Dan bestrijd je dat op een humane manier. Hoe kun je in vredesnaam zeggen dat je van dieren houdt als ze bereid bent ze zo te laten lijden?

Eerlijk? Ik ben van mening dat als je het probleem hier niet in ziet, je geen dieren zou moeten mogen houden. En dat is niet persoonlijk naar wie dan ook hier, maar naar een algemeen gedachtegoed. Als je zo makkelijk denkt over dierenmishandeling dan zou je geen dieren moeten mogen hebben.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:21

Wij hebben ook ratten, maar geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om me te verlagen tot zulke middeleeuwse praktijken...