Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
meisje2000 schreef:Dat vind ik nogal wat per maand.
Ik betaal als m in paard 3 word 200 euro en daar zit bij.
Een buitenband van 30 bij 50.
Een kleine binnenbad van 15 bij 30.
Een warm water spoelplaats.
ruime box van 3 bij 3.
Vlas of stro.
Uitmesten.
Binnen en buiten zetten.
2 zadel/poetslappen.
Eigen zadels die op slot kan.
4 maal daags kuil of hooi.
2 maal daags biks.
Trailerplaats.
Les gaat voor vrijheden maar we zijn kleinschalig en dus is er altijd ruimte om voor je zelf te rijden.
Bij de 200 euro zit ook eens in de 6 weken hoefsmid bij (ijzers betaal je zelf)
Jaarlijkse enting en wormen.
Dus behoorlijk goedkoop
cntesfaye schreef:Op mijn vorige stal was de vraagprijs in principe €200,00 per maand, maar er werd zo weinig gevoerd en bodembedekking beschikbaar gesteld via de prijs, dat ik dat vaak zelf nog bij moest betalen, waardoor ik meestal uit kwam op €240,00 per maand. Daar had ze een stal van drie bij drie, twee keer daags hooi en drie keer daags brok. Er was een buitenbak, die helaas vrijwel nooit beschikbaar was in verband met lessen, maar goed en een paddock waar ze overdag in stond met mooi weer.
Nu staan we op een stal waar ik €200,00 betaal. Dit is inclusief voer, bodembedekking, uitmesten, binnen- en buiten zetten, eventuele dekens verwisselen, een zadelkast, een kantine met een wc en een mogelijkheid tot water verwarmen en dergelijke. Ze staan overdag in de paddock en er is een buitenbak. Zomers hebben ze weidegang.

KoudbloedKim schreef:Wij betalen 150 euro per maand.
De paarden staan 24/7 buiten, krijgen onbeperkt ruwvoer in slowfeeders, er is een zeer goede buitenbak en een kleine binnenbak en we zitten vlakbij het strand!
Echt een superplekje.
meisje2000 schreef:Ik heb een paard en betaal 200 euro als hij 3 jaar word. Hijst nu bij hun in de opfok en betaal ik 100 maar daar komen de hoefsmid en degelijk dan nog bij. Of bedoelde je dat niet
kips schreef:helaas heb ik mijn paardje moeten verkopen maar ga wel weer opzoek straks... maar op de stal waar ik sta en straks weer betaal ik €150,- daar zit dan voeren en naar binnen en buiten zit er bij in.. verder een binnenbak een buitenbak wel zelf uitmesten.. solarium en wasplaats met warm water en de beide bakken zijn altijd beschikbaar.
dingogirl schreef:Voor dat wat je krijgt vind ik het bedrag belachelijk hoog.
ik zou graag zien dat paarden min. 3 keer per dag hooi kregen. Liefst de hele dag naar buiten kunnen. Als dat niet kan dan nog zeker een uurtje of 6.
en natuurlijk mag je voor dat geld verwachten dat je in de rijbak kan rijden wanneer dat voor jou uitkomt.
ik heb een stuk wei gehuurd dus ik doe en verzorg mijn paarden zoals ik dat wil en het beste vind.
ik heb 1 winter mijn paard in pension gehad om door te kunnen rijden en dat was voor 225 per maand.
hiervoor kregen ze onbeperkt hooi en 2 keer per dag krachtvoer.
stallen van 3 x 4m die echt super dik opgestrooid waren met stro. Iedere dag schoongemaakt. Er was een binnenbak met eb en vloed bodem waar je altijd kon rijden. En een grote 30 x 60 buitenbak.
ook konden alle paarden de hele dag buiten in eigen weides. Event. met 2 of 3 andere indien gewenst.
en dan nog vind ik het veel geld als je dat iedere maand zou moeten uitgeven voor stalling. Komt de smid, veearts, spullen en andere uitgaven er nog bij.
gelukkig heb ik mijn eigen plek!
Renee_S schreef:Bij ons liggen de prijzen ver uit een. Op een grote manege betaal je hier 340 voor een paard. Heb je wel alles. 3 binnenbakken, binnen longeerbak, 5 buitenbakken, prachtige uitrijmogelijkheden, stapmodel, veel paddocks, veel weidegang, 2 spuitplaatsen, 2 grote kantines, noem maar op. Super goede sfeer, maar dus wel een manege dus s avonds altijd erg druk.
Aan de andere kant van het drop staat ook een mooie pensionstal. 1 binnen en 1 buitenbak, geweldige uitrijmogelijkheden, verder alles heel simpel maar prima. Bij deze betaal je slechts 190.
Ik weet niks van stallen zonder binnenbak. Dit is voor mij dan ook wel een must om het hele jaar door te kunnen rijden. Ik zou dan ook nooit ergens staan waar dit niet aanwezig is. Ook vind ik uitrijmogelijkheden erg belangrijk, dus dit zou ook zeker meespelen in de prijs. Ook weidegang, volpension, noem maar op maakt de prijs allemaal hoger.
Ineke2 schreef:Nou die stal waar jij komt zou ik zo te lezen absoluut niet gaan staan.
Ik sta in zuid holland voor 140 euro per maand. Daar zit hooi en bix bij in. Vlas moet je apart kopen voor 4,5 euro per pak. In een volledig schone stal gaan er 3 pakken in en dan ongeveer 1 pak per week dus het word niet heel duur.
Uitmesten moet je zelf doen. Heb een grote kast voor mijn spullen.
In de winter krijgen ze 4x per dag hooi en 2x bix.
Wij hebben een eb en vloed buitenbak, een paddock en veel weiland. In de zomer dag en nacht in de wei als je dat wil. In de winter overdags buiten in de paddock of een ( kleiner) stuk wei.