[VSW] hoeveel kost jou stalling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Denisemw

[VSW] hoeveel kost jou stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 12:04

hey,

zelf heb ik geen paard, maar ik heb wel wat vragen..
wij hebben bij ons op stal een kleine buitenbak, een grote paddock, maar je kan er nooit in omdat de tinkers daar in staan, je hebt 2 x per dag hooi, 2/3 x per dag bix, 3 kleine pakken stro mag je maximaal per dag. ook kan je vaak de bak niet in omdat er lessen zijn. de mensen op deze stal staan voor 275,- per maand.

hoeveel betalen jullie per maand? en wat hebben jullie dan allemaal?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:12

Dat vind ik nogal wat per maand.
Ik betaal als m in paard 3 word 200 euro en daar zit bij.
Een buitenbak van 30 bij 50.
Een kleine binnenbak van 15 bij 30.
Een warm water spoelplaats.
ruime box van 3 bij 3.
Vlas of stro.
Uitmesten.
Binnen en buiten zetten.
2 zadel/poetsplaatsen.
Eigen zadelkamer die op slot kan.
4 maal daags kuil of hooi.
2 maal daags biks.
Trailerplaats.
Les gaat voor vrijrijden maar we zijn kleinschalig en dus is er altijd ruimte om voor je zelf te rijden.
Bij de 200 euro zit ook eens in de 6 weken hoefsmid bij (ijzers betaal je zelf)
Jaarlijkse enting en wormen.
Dus behoorlijk goedkoop
Laatst bijgewerkt door meisje2000 op 11-01-15 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Denisemw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 12:13

meisje2000 schreef:
Dat vind ik nogal wat per maand.
Ik betaal als m in paard 3 word 200 euro en daar zit bij.
Een buitenband van 30 bij 50.
Een kleine binnenbad van 15 bij 30.
Een warm water spoelplaats.
ruime box van 3 bij 3.
Vlas of stro.
Uitmesten.
Binnen en buiten zetten.
2 zadel/poetslappen.
Eigen zadels die op slot kan.
4 maal daags kuil of hooi.
2 maal daags biks.
Trailerplaats.
Les gaat voor vrijheden maar we zijn kleinschalig en dus is er altijd ruimte om voor je zelf te rijden.
Bij de 200 euro zit ook eens in de 6 weken hoefsmid bij (ijzers betaal je zelf)
Jaarlijkse enting en wormen.
Dus behoorlijk goedkoop

jeetje.. dat is echt veel meer! bedankt!

meisje2000

Re: [VSW] hoeveel kost jou stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:14

Wij zitten in Friesland en daar is het over het algemeen redelijk goedkoop

cntesfaye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:17

Op mijn vorige stal was de vraagprijs in principe €200,00 per maand, maar er werd zo weinig gevoerd en bodembedekking beschikbaar gesteld via de prijs, dat ik dat vaak zelf nog bij moest betalen, waardoor ik meestal uit kwam op €240,00 per maand. Daar had ze een stal van drie bij drie, twee keer daags hooi en drie keer daags brok. Er was een buitenbak, die helaas vrijwel nooit beschikbaar was in verband met lessen, maar goed en een paddock waar ze overdag in stond met mooi weer.

Nu staan we op een stal waar ik €200,00 betaal. Dit is inclusief voer, bodembedekking, uitmesten, binnen- en buiten zetten, eventuele dekens verwisselen, een zadelkast, een kantine met een wc en een mogelijkheid tot water verwarmen en dergelijke. Ze staan overdag in de paddock en er is een buitenbak. Zomers hebben ze weidegang.

Denisemw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 12:17

meisje2000 schreef:
Wij zitten in Friesland en daar is het over het algemeen redelijk goedkoop

hoeveel heb je? en hoeveel betaal je?

Denisemw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 12:18

cntesfaye schreef:
Op mijn vorige stal was de vraagprijs in principe €200,00 per maand, maar er werd zo weinig gevoerd en bodembedekking beschikbaar gesteld via de prijs, dat ik dat vaak zelf nog bij moest betalen, waardoor ik meestal uit kwam op €240,00 per maand. Daar had ze een stal van drie bij drie, twee keer daags hooi en drie keer daags brok. Er was een buitenbak, die helaas vrijwel nooit beschikbaar was in verband met lessen, maar goed en een paddock waar ze overdag in stond met mooi weer.

Nu staan we op een stal waar ik €200,00 betaal. Dit is inclusief voer, bodembedekking, uitmesten, binnen- en buiten zetten, eventuele dekens verwisselen, een zadelkast, een kantine met een wc en een mogelijkheid tot water verwarmen en dergelijke. Ze staan overdag in de paddock en er is een buitenbak. Zomers hebben ze weidegang.

Dat vind ik alsnog meer dan bij ons! wel fijn voor je dat je nu beter staat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:18

Wij betalen 150 euro per maand.
De paarden staan 24/7 buiten, krijgen onbeperkt ruwvoer in slowfeeders, er is een zeer goede buitenbak en een kleine binnenbak en we zitten vlakbij het strand!
Echt een superplekje. :)

De sfeer is er trouwens ook heel fijn; geen geroddel, geen arrogantie, erg kleinschallig, gewoon heel gezellig. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-15 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Denisemw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 12:19

KoudbloedKim schreef:
Wij betalen 150 euro per maand.
De paarden staan 24/7 buiten, krijgen onbeperkt ruwvoer in slowfeeders, er is een zeer goede buitenbak en een kleine binnenbak en we zitten vlakbij het strand!
Echt een superplekje. :)

Wauw! dat lijkt me echt super! al helemaal dat je dicht bij het strand bent!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:19

Ik heb een paard en betaal 200 euro als hij 3 jaar word. Hijst nu bij hun in de opfok en betaal ik 100 maar daar komen de hoefsmid en degelijk dan nog bij. Of bedoelde je dat niet

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:20

helaas heb ik mijn paardje moeten verkopen maar ga wel weer opzoek straks... maar op de stal waar ik sta en straks weer betaal ik €150,- daar zit dan voeren en naar binnen en buiten zit er bij in.. verder een binnenbak een buitenbak wel zelf uitmesten.. solarium en wasplaats met warm water en de beide bakken zijn altijd beschikbaar.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:20

Voor dat wat je krijgt vind ik het bedrag belachelijk hoog.
ik zou graag zien dat paarden min. 3 keer per dag hooi kregen. Liefst de hele dag naar buiten kunnen. Als dat niet kan dan nog zeker een uurtje of 6.
en natuurlijk mag je voor dat geld verwachten dat je in de rijbak kan rijden wanneer dat voor jou uitkomt.

ik heb een stuk wei gehuurd dus ik doe en verzorg mijn paarden zoals ik dat wil en het beste vind.
ik heb 1 winter mijn paard in pension gehad om door te kunnen rijden en dat was voor 225 per maand.
hiervoor kregen ze onbeperkt hooi en 2 keer per dag krachtvoer.
stallen van 3 x 4m die echt super dik opgestrooid waren met stro. Iedere dag schoongemaakt. Er was een binnenbak met eb en vloed bodem waar je altijd kon rijden. En een grote 30 x 60 buitenbak.
ook konden alle paarden de hele dag buiten in eigen weides. Event. met 2 of 3 andere indien gewenst.

en dan nog vind ik het veel geld als je dat iedere maand zou moeten uitgeven voor stalling. Komt de smid, veearts, spullen en andere uitgaven er nog bij.
gelukkig heb ik mijn eigen plek!

Denisemw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 12:21

meisje2000 schreef:
Ik heb een paard en betaal 200 euro als hij 3 jaar word. Hijst nu bij hun in de opfok en betaal ik 100 maar daar komen de hoefsmid en degelijk dan nog bij. Of bedoelde je dat niet

Vind ik ook leuk om te weten v:)maar ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie betalen en wat jullie dan hebben. want volgens mij is dat van onze stal veels te weinig dat je hebt.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:21

Bij ons liggen de prijzen ver uit een. Op een grote manege betaal je hier 340 voor een paard. Heb je wel alles. 3 binnenbakken, binnen longeerbak, 5 buitenbakken, prachtige uitrijmogelijkheden, stapmodel, veel paddocks, veel weidegang, 2 spuitplaatsen, 2 grote kantines, noem maar op. Super goede sfeer, maar dus wel een manege dus s avonds altijd erg druk.
Aan de andere kant van het drop staat ook een mooie pensionstal. 1 binnen en 1 buitenbak, geweldige uitrijmogelijkheden, verder alles heel simpel maar prima. Bij deze betaal je slechts 190.
Ik weet niks van stallen zonder binnenbak. Dit is voor mij dan ook wel een must om het hele jaar door te kunnen rijden. Ik zou dan ook nooit ergens staan waar dit niet aanwezig is. Ook vind ik uitrijmogelijkheden erg belangrijk, dus dit zou ook zeker meespelen in de prijs. Ook weidegang, volpension, noem maar op maakt de prijs allemaal hoger.

Denisemw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 12:22

kips schreef:
helaas heb ik mijn paardje moeten verkopen maar ga wel weer opzoek straks... maar op de stal waar ik sta en straks weer betaal ik €150,- daar zit dan voeren en naar binnen en buiten zit er bij in.. verder een binnenbak een buitenbak wel zelf uitmesten.. solarium en wasplaats met warm water en de beide bakken zijn altijd beschikbaar.

Hey,
wat leuk dat je weer op zoek gaat naar een paardje!
dan heb je alsnog best veel voor die prijs vind ik

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:23

75,- per maand, mijn pony staat op een boerderij en het is inclusief stro en muesli enzo, hij word ook buiten gezet maar soms doe ik dat ook zelf. We kunnen bij de buren in de rijbak rijden of in het weiland. :)

Denisemw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 12:24

dingogirl schreef:
Voor dat wat je krijgt vind ik het bedrag belachelijk hoog.
ik zou graag zien dat paarden min. 3 keer per dag hooi kregen. Liefst de hele dag naar buiten kunnen. Als dat niet kan dan nog zeker een uurtje of 6.
en natuurlijk mag je voor dat geld verwachten dat je in de rijbak kan rijden wanneer dat voor jou uitkomt.

ik heb een stuk wei gehuurd dus ik doe en verzorg mijn paarden zoals ik dat wil en het beste vind.
ik heb 1 winter mijn paard in pension gehad om door te kunnen rijden en dat was voor 225 per maand.
hiervoor kregen ze onbeperkt hooi en 2 keer per dag krachtvoer.
stallen van 3 x 4m die echt super dik opgestrooid waren met stro. Iedere dag schoongemaakt. Er was een binnenbak met eb en vloed bodem waar je altijd kon rijden. En een grote 30 x 60 buitenbak.
ook konden alle paarden de hele dag buiten in eigen weides. Event. met 2 of 3 andere indien gewenst.

en dan nog vind ik het veel geld als je dat iedere maand zou moeten uitgeven voor stalling. Komt de smid, veearts, spullen en andere uitgaven er nog bij.
gelukkig heb ik mijn eigen plek!

hey,

wauw jij hebt h et goed voor elkaar! echt heerlijk lijkt mij

Denisemw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 12:25

Renee_S schreef:
Bij ons liggen de prijzen ver uit een. Op een grote manege betaal je hier 340 voor een paard. Heb je wel alles. 3 binnenbakken, binnen longeerbak, 5 buitenbakken, prachtige uitrijmogelijkheden, stapmodel, veel paddocks, veel weidegang, 2 spuitplaatsen, 2 grote kantines, noem maar op. Super goede sfeer, maar dus wel een manege dus s avonds altijd erg druk.
Aan de andere kant van het drop staat ook een mooie pensionstal. 1 binnen en 1 buitenbak, geweldige uitrijmogelijkheden, verder alles heel simpel maar prima. Bij deze betaal je slechts 190.
Ik weet niks van stallen zonder binnenbak. Dit is voor mij dan ook wel een must om het hele jaar door te kunnen rijden. Ik zou dan ook nooit ergens staan waar dit niet aanwezig is. Ook vind ik uitrijmogelijkheden erg belangrijk, dus dit zou ook zeker meespelen in de prijs. Ook weidegang, volpension, noem maar op maakt de prijs allemaal hoger.

Hey,
ik vind eigenlijk die stal voor 340 nog best goedkoop, voor zoveel mogenlijkheden!
en die tweede vind ik ook echt goed, je hebt nog meer dan ons, en je betaalt bijna 100 minder. echt fijn!

Denisemw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 12:26

Ilona_Mambo schreef:
75,- per maand, mijn pony staat op een boerderij en het is inclusief stro en muesli enzo, hij word ook buiten gezet maar soms doe ik dat ook zelf. We kunnen bij de buren in de rijbak rijden of in het weiland. :)

Dat lijkt mij echt gezellig! bij een boer!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:49

Nou die stal waar jij komt zou ik zo te lezen absoluut niet gaan staan.

Ik sta in zuid holland voor 140 euro per maand. Daar zit hooi en bix bij in. Vlas moet je apart kopen voor 4,5 euro per pak. In een volledig schone stal gaan er 3 pakken in en dan ongeveer 1 pak per week dus het word niet heel duur.
Uitmesten moet je zelf doen. Heb een grote kast voor mijn spullen.

In de winter krijgen ze 4x per dag hooi en 2x bix.

Wij hebben een eb en vloed buitenbak, een paddock en veel weiland. In de zomer dag en nacht in de wei als je dat wil. In de winter overdags buiten in de paddock of een ( kleiner) stuk wei.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:54

Ik betaal 160 voor een paard en een shet samen. Hier voor heb ik stalling weidegang buitenbak van 50 bij 20 opbergplaats voor de spullen. Het is een doe het zelf stal dus vlas brok en hooi komen er nog apart bij.

coldsummers

Re: [VSW] hoeveel kost jou stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:57

€ 195,-

's zomers:
24/7 weidegang
Hooi

's winters:
1 buiten
2 dagen binnen
2x per dag hooi
eventueel niks of slobber

weidegang
twee paddocks
longeerring
buitenbak met verlichting
1 poetsplaats binnen
buiten poetsplaatsen
uitmesten
kastjes
zadelkamer
afspuitplaatsen, warm en koud
parkeergelegenheid
achter zit een bos, kan je zo 1 uur in rijden
strand op 20-30 minuten afstand (te paard)

Denisemw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 12:58

Ineke2 schreef:
Nou die stal waar jij komt zou ik zo te lezen absoluut niet gaan staan.

Ik sta in zuid holland voor 140 euro per maand. Daar zit hooi en bix bij in. Vlas moet je apart kopen voor 4,5 euro per pak. In een volledig schone stal gaan er 3 pakken in en dan ongeveer 1 pak per week dus het word niet heel duur.
Uitmesten moet je zelf doen. Heb een grote kast voor mijn spullen.

In de winter krijgen ze 4x per dag hooi en 2x bix.

Wij hebben een eb en vloed buitenbak, een paddock en veel weiland. In de zomer dag en nacht in de wei als je dat wil. In de winter overdags buiten in de paddock of een ( kleiner) stuk wei.

Hey,

dan sta je echt super goed! die van ons is in wijngaarden / sliedrecht. waar sta jij?

Denisemw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 12:58

Essxan schreef:
Ik betaal 160 voor een paard en een shet samen. Hier voor heb ik stalling weidegang buitenbak van 50 bij 20 opbergplaats voor de spullen. Het is een doe het zelf stal dus vlas brok en hooi komen er nog apart bij.

Hey, dat vind ik alsnog een goede prijs!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:59

350 per jaar.

24/7 buiten
Hooi
Buitenbak
Paddock
Brokken
2 stallen
Eigen stukje in schuur
Wel 's avonds zelf voeren en wei dicht doen.

Maar hij staat bij mijn verzorgpaard :+.