Wat kan ik doen om een nieuwe pensionklant te vinden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vilheide

Wat kan ik doen om een nieuwe pensionklant te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 15:01

Sinds vorige maand zijn mijn dochter en ik druk bezig om 1 of 2 nieuwe pensionklanten te vinden.
Inmiddels zijn er 3 mensen geweest om te kijken maar alle keren is het uitgelopen op niets.
Iedereen vind dat we op een bijna ideale plek zitten maar toch zijn de reacties minimaal.
Er staan advertenties op Bokt, MP en diverse Facebookpagina's.
Ik snap dat mensen in deze tijd iets zoeken binnen een bepaald budget.
Maar volgens mij vragen we een redelijke prijs voor wat we bieden.

Iemand enig idee wat we verder nog zouden kunnen doen??

sanne1992

Re: Wat kan ik doen om een nieuwe pensionklant te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:05

Wat mij als eerste tegen staat, was dat je al ijslanders of een ander klein robuust ras noemt. Heeft dit een bepaalde reden? Denk dat als je dat weg laat je veel meer reacties gaat krijgen.

Zou het dan gewoon laten bij dat ze 24/7 buiten staan. Dan trek je mensen aan die dat ook willen. Nu alleen mensen die een IJslander hebben of een ander klein robuust ras, en daar zijn er denk ik niet zoveel van.

Waarom geen grote paarden? Nu woon ik bijv. te ver uit de buurt, maar met mijn tinker van 1.66m. klinkt het als een perfecte plek.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:06

Je vraagt om robuuste ponies, waarom als ik vragen mag? Ik zou dan dus met mijn luxe welsh van 1.38m niet welkom zijn? Daarmee verklein je je markt heel erg. Verder zou je nog de afmetingen van de paddock kunnen vermelden, en hoeveel paarden er staan.

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:06

Ik denk dat je alvast wat meer foto's kunt plaatsen, de ene foto met de spijlen bv doen mij al schrik krijgen (veiligheid?). Ik zou als klant foto's willen zien ook van de bak en weide, stallen etc.

Wanneer mensen die komen kijken, maar toch afhaken, kan je steeds vragen naar de reden ook, en tijdens de afspraak kan je eens vragen wat ze ervan denken, of ze ergens twijfels over hebben en dergelijke.

Hopelijk kan je snel klantjes vinden!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:07

Lijkt me toch een prima. Verder kan je er nog bijzetten hoevaak er gevoerd wordt. En misschien wat zonnigere foto's. De stal ziet er namelijk een beetje triest uit op de foto. De stokmaat is ook een struikelpunt denk ik. Zelf ben ik namelijk precies op zoek naar zo'n stal, maar mijn paard is 1,65. (Wel andere omgeving) Verder is het vooral afwachten denk ik tot er iemand komt.
Laatst bijgewerkt door Kidde op 11-12-14 15:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Ik denk dat inderdaad de stokmaat een drempel is. :j
Wij zochten ook een andere stal, maar hebben beide grotere paarden.
De meeste volwassenen rijden op grote pony's/paarden dan jouw maximum.

Anoniem

Ik zie ook een modder bak, denk dat dat mensen ook tegen staat?
*is echt een tip, niet banketstaaf bedoeld

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 15:08

sanne1992 schreef:
Wat mij als eerste tegen staat, was dat je al ijslanders of een ander klein robuust ras noemt. Heeft dit een bepaalde reden? Denk dat als je dat weg laat je veel meer reacties gaat krijgen.

Zou het dan gewoon laten bij dat ze 24/7 buiten staan. Dan trek je mensen aan die dat ook willen. Nu alleen mensen die een IJslander hebben of een ander klein robuust ras, en daar zijn er denk ik niet zoveel van.

Waarom geen grote paarden? Nu woon ik bijv. te ver uit de buurt, maar met mijn tinker van 1.66m. klinkt het als een perfecte plek.

Wij vinden onze plek niet geschikt voor grote paarden vandaar dat we dit in de advertentie vermelden.
En een robuust ras kan van alles zijn.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:09

waarom beperken tot ijslanders of robuuste pony's vraag ik me af? Dit scheelt denk ik aardig in het animo. Is de schuilstal zo laag dat je de stokmaat onder de 1.40 wilt houden of kun je daar ook flexibeler in zijn misschien? Misschien kun je het gras en bladeren uit de bak halen en de hoefslag eruit harken?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:10

Mmm lijkt inderdaad een fijn plekje, ik denk dat het zit in je advertentietekst.

Ik zou het zo doen:
Fijn plekje aangeboden voor pony tot 1.45m

Wij bieden:
-
-
-

Daar voor vragen wij:
- 175 euro per maand en 1 dag per week uitmesten

Ik denk dat het makkelijker leest op die manier.

Succes met zoeken!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:11

Ik zou dan het robuust weg halen, maar gewoon stokmaat tot 1.40m.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:13

vilheide schreef:
sanne1992 schreef:

Wij vinden onze plek niet geschikt voor grote paarden vandaar dat we dit in de advertentie vermelden.
En een robuust ras kan van alles zijn.

Dat kan, maar dan zou ik in ieder geval de grootte van +/- 1.40/1.45 ook weg halen. Wat Merel_Brit zegt, die zal bijv. al niet direct ingaan op je adv. denk ik. Mensen met een shetlander bijv. ook niet want die zijn een stuk kleiner.

Zou er van maken: geschikt voor schofthoogte tot 1.45M. Doordat je al vernoemd hebt dat ze altijd 24/7 buiten staan met schuilstal, zomers weide en in de winter op gras. Hoef je het robuust ras gedeelte niet te vernoemen. Je bereikt hier wat meer mensen mee, namelijk de mensen met een pony tot 1.45M die hun paard het hele jaar door 24/7 buiten willen hebben

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:14

Als je echt liefst IJslanders hebt... heb je dan al op een IJslander forum oid geadverteerd?
Als je geen echte eisen aan ras hebt zou ik het eruit halen en als stokmaat wel belangrijk is deze wel zo ruim mogelijk zetten.

Zou foto's met paard in weide/bak etc. wel aantrekkelijker vinden (dan kan je ook beter de grote inschatten) En wat meer regels tussen je tekst het is nu beetje van de hak op de tak ipv een te volgen verhaaltje, niet erg maar dan liever onder elkaar de losse info dan in alinea.

Er staat dat de prijs all-in is... maar dat is dus met zelf één dag mesten.

De advertentie klinkt een beetje dat je als eigenaar en pony echt precies in het huidige schema/systeem moet vallen... en dat kan natuurlijk ook wel maar dan zijn er gewoon minder mensen die daar naar zoeken.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:18

Je maakt je doelgroep inderdaad wel erg klein. En die verklein je nog meer doordat mensen zich niet aangesproken kunnen voelen terwijl ze wel tot jouw doelgroep behoren (bijv met robuust). Geef in je advertentie duidelijker aan wat je aanbiedt en laat de potentiele klant bepalen of de stalling geschikt is voor hun pony.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:26

Ik zie dat de advertentie is aangepast, maar nu mis goede foto's van de accommodatie. Dus foto's van de stallen, weide en rijbaan.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 15:31

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:36

Lijkt mij hartstikke goed zo. Even de foto's updaten en de klanten stromen binnen (hoop ik :))

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:11

Ziet er goed uit nu, ik krijg nu al een veel beter beeld van wat jullie te bieden hebben!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:14

Om eerlijk te zijn zou ik met hetgeen je aanbiedt niet ook nog eens 1 x per week willen staan mesten. :) No offence.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:22

Ik vind het persoonlijk teveel tekst..

Daarbij hebben niet veel mensen alleen maar een pony.. Een pony is vaak voor erbij..
Voor de kinderen, voor het mennen, gezelschap voor het rijpaard enz.

Hierdoor verklein je je doelgroep enorm.

Begrijp me niet verkeerd, de inhoud van de advertentie zou mij an sich wel aanspreken.. Maar ook ik ben iemand die alleen een pony erbij heeft voor gezelschap/recreatie.. En dan zou ik toch een stalling zoeken waar al mn paarden terecht zouden kunnen..

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:25

Ik zou als pensionklant ook de afmetingen van de rijbak willen weten.

@ Ayasha dat is natuurlijk voor ieder persoonlijk

Maar het 1x in de week meedraaien van het mestrooster is misschien nog wat vaag.
Wat bedoel je hier mee? Dat de pensionklant alle stallen moet mesten 1x in de week?
Of alleen haar/zijn eigen stal? Of meehelpen met het mestvrij maken van de wei/paddock.

Ik zou dit gegeven gewoon helemaal weghalen.
Bij de punten wat incl is, staat mesten inderdaad niet aangegeven.
Het feit dat je verwacht dat iemand zelf mest (of gedeeltelijk) is dan al duidelijk i.m.o.
Wanneer iemand daadwerkelijk interesse heeft kan je dat rooster altijd nog aankaarten.

@ nine, ik denk dat er genoeg mensen zijn met alleen een pony?
volwassenen die zelf niet lang zijn of alleen een pony voor de kinderen inderdaad.
Wil niet meteen zeggen dat pappa/mamma zelf ook een paard hebben. Of dat mensen met 1 pony meerdere pony's/paarden hebben.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:27

Je kan natuurlijk nooit iedereen tevreden houden, bij ons op stal heeft iedereen maar 1 pony/paard. Is het niet meer zo dat je een pony erbij hebt, als je kinderen hebt of ze aan huis hebt staan.

Ik denk dat je hartstikke goed alles verwoord hebt. Wat je aanbiedt vindt ik dan ook zeker niet gek voor het geld wat je ervoor vraagt. en wat is 1x in de week mesten nou dan.

Maar dit is nu wat offtopic.

Zoals ik al zei, wat nieuwe foto's erbij die een wat beter indruk geven. Stallen, paddock, rijbaan, weide van verschillende hoeken. Zo krijg je een mooi overzicht van de ruimte.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 16:32

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:37

Ziet er allemaal prima uit in mij ogen!
Mooi prijsje ook.

Zou alleen het mesten ook gewoon zelf doen, krijg je ook geen gedoe en scheve gezichten over hoeveelheden ;)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:51

heb alleen je nieuwste advertentie bekeken, maar ziet er goed uit hoor. Ik zou direct contact met je opnemen als ik een stal zocht!