Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
P_Tries schreef:Ik denk dat je je stal-prijs door 7 dagen moet delen.
330 : 7 = 94.28 Dus ik vind 95 euro per maand netjes. of je rond het af naar 100.
Voor 2 dagen.
Wel vind ik dat dit dan 'hun' dagen zijn. Dus de dames die willen leasen hebben die dagen dan ook de volledige tijd van en voor het paard. Niet te delen met jou als eigenaresse.
Debby614 schreef:Ik persoonlijk vind dat leasen geen geld moet kosten... Ik bedoel je bent geholpen doordat iemand je paard voor je kunt doen. Nu heb je wel een hele mooie stal en mogen ze er alles mee doen dus dat veranderd de boel wel een beetje. Maar k denk dat 100 euro wel veel is....
Peppertree schreef:100 euro is een prima bedrag. Ik zou mijn paard alleen niet aan twee personen verleasen, dat lijkt me echt niet zo aardig voor je paard.
Ezziehh schreef:Peppertree schreef:100 euro is een prima bedrag. Ik zou mijn paard alleen niet aan twee personen verleasen, dat lijkt me echt niet zo aardig voor je paard.
Jaa daar dacht ik ook aan.
Maar ik ben heel slecht in 'nee' zeggen..
C_arola schreef:Peppertree schreef:100 euro is een prima bedrag. Ik zou mijn paard alleen niet aan twee personen verleasen, dat lijkt me echt niet zo aardig voor je paard.
Dit is erg afhankelijk van het paard. Het ene paard maakt het niks uit hoeveel personen hem berijden, het andere paard is gevoelig en wil maar 1 vast persoon hebben.
Wel zou ik inderdaad kijken hoe het wettelijk aansprakelijk gaat, jij als eigenaar bent namelijk aansprakelijk wanneer er schade wordt aangericht bij deze personen door jouw paard. Een overeenkomst lijkt me daarin belangrijk.
Daarnaast de vraag, waarom 2 keer op dezelfde dag rijden? Is dit omdat zij het leuk vinden?
liedje89 schreef:Opzich vind ik 100,- (dan dus 50,- p. p.) euro wel een net bedrag om 2 dagen in de week te rijden. Je moet alleen natuurlijk niet je paard verleasen omdat je geen nee kan zeggen, als je het niet ziet zitten moet je het niet doen krijg je alleen maar problemen van.
Overgens vind ik 2 personen die op een dag rijden voor een beetje paard niet zo'n probleem als het paard in een goede conditie is en niet heel eenkennig is kan een paard dat echt prima hebben. Ik reed met een van mijn bijrijpaarden ook wel eens op dezelfde dag als de eigenaar was ie lekker warm
Ptje007 schreef:Ze mogen er zelfs mee op wedstrijd enzo, en wat een accomodatie![]()
100 lijkt mij daarom zeker doenbaar, maar over meteen 2 personen tegelijk laten leasen daar moet je dan eens over nadenken... En eenmaal dat ze leasen, moet je wel sterk in schoenen staan hoor! (ALS er iets zou mislopen).