Leaseprijs voor mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Behappy123

Leaseprijs voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 16:57

Hai hai,

Ik zit een beetje in de war, vandaar deze topic.
Ik weet niet wat voor prijs ik moet vragen om mijn paard te laten leasen.
Hier wat informatie.
Het paard zelf is super lief, bokt en steigert nooit. Springen kan hij tot 1.10m. Dressuur doet hij ook heel goed. Kortom, een bomproof paard.
De stalling kost €330,- in de maand.
Je hebt er alles!
3 binnenbakken (waarvan een bak 20 m bij 60 m speciaal voor de pensionklanten zijn, dus kunnen ze daar vrijrijden, springen, longeren, ponyvoetbal en noem maar op!), 1 buitenbak, meer dan genoeg weilanden, paddock, bosrijk, longeercirkel.
De leasers zelf,
Ze mogen alles met hem doen, ook in de lessen rijden, op wedstrijd gaan en ze hoeven NIET de stallen uit te mesten.
Het geval nu zijn 2 dames die zo goed bevriend zijn en om de beurt rijden, hier zijn geen problemen bij.
Nu krijgt hij dus die dag 2x zoveel beweging.
Ze willen 2 dagen in de week komen,
Wat is een nette prijs hiervoor per maand.

Even voor de duidelijkheid: Ze leasen samen, ze kennen elkaar al zo lang en hebben dezelfde niveau etc.

P_TriesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:00

Ik denk dat je je stal-prijs door 7 dagen moet delen.

330 : 7 = 94.28 Dus ik vind 95 euro per maand netjes. of je rond het af naar 100.
Voor 2 dagen.

Wel vind ik dat dit dan 'hun' dagen zijn. Dus de dames die willen leasen hebben die dagen dan ook de volledige tijd van en voor het paard. Niet te delen met jou als eigenaresse.
Laatst bijgewerkt door P_Tries op 08-12-14 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:01

Ezziehh schreef:

Wat bedoel je hiermee?

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:04

P_Tries schreef:
Ik denk dat je je stal-prijs door 7 dagen moet delen.

330 : 7 = 94.28 Dus ik vind 95 euro per maand netjes. of je rond het af naar 100.
Voor 2 dagen.

Wel vind ik dat dit dan 'hun' dagen zijn. Dus de dames die willen leasen hebben die dagen dan ook de volledige tijd van en voor het paard. Niet te delen met jou als eigenaresse.

Ja de dagen zijn ook van hun :D!

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:04

meart schreef:
Ezziehh schreef:

Wat bedoel je hiermee?

Omdat het 2 personen zijn die hem op één dag leasen

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:05

Ik persoonlijk vind dat leasen geen geld moet kosten... Ik bedoel je bent geholpen doordat iemand je paard voor je kunt doen. Nu heb je wel een hele mooie stal en mogen ze er alles mee doen dus dat veranderd de boel wel een beetje. Maar k denk dat 100 euro wel veel is....

Peppertree

Re: Leaseprijs voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:06

100 euro is een prima bedrag. Ik zou mijn paard alleen niet aan twee personen verleasen, dat lijkt me echt niet zo aardig voor je paard.

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:07

Debby614 schreef:
Ik persoonlijk vind dat leasen geen geld moet kosten... Ik bedoel je bent geholpen doordat iemand je paard voor je kunt doen. Nu heb je wel een hele mooie stal en mogen ze er alles mee doen dus dat veranderd de boel wel een beetje. Maar k denk dat 100 euro wel veel is....

Dat respecteer ik! Maar toch moet ik er wel wat voor vragen, omdat inderdaad een super-de-luxe stal is en ook de kosten zijn er hoog van.

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:07

Peppertree schreef:
100 euro is een prima bedrag. Ik zou mijn paard alleen niet aan twee personen verleasen, dat lijkt me echt niet zo aardig voor je paard.

Jaa daar dacht ik ook aan :(.
Maar ik ben heel slecht in 'nee' zeggen..

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:09

Ik zou dat niet doen...maar dat is meer om wat als er wat met je paard gebeurd? Wie spreek je dan aan? of als er iets is? En 2x op dezelfde dag zou ik het nut niet van in zien. Maar dat was je vraag niet.

Nette prijs hoeveel keer per week komen ze? Want dat telt ook mee vind ik.
Ik zou zeggen. Deel je stallingprijs 330 euro door 31 dagen (maand, dat je op dag bedrag uit komt) = afgerond omhoog 11 euro per dag uit komen. Ze rijden bijvoorbeeld 2 dagen per week dat is 10 dagen in de maand kom je op 110 euro uit? En zo kan je per dag dat ze meer rijden meer vragen? En rijden ze minder minder? Dat lijkt me een redelijk bedrag. Een manegeles kost meer en doen ze dan vaak maar 1x per week.

Hoe doe je dat met alles rondom je paard? Smid en dierenarts. OF als dierenarts nodig is door toe doen van je leasers? En wie is de hoofd aanspraak? Want als er problemen ontstaan tussen 1 of 2 of ze wijzen naar elkaar hoe er met je spullen wordt omgegaan enz? HOe dan? Ook al kennen ze elkaar goed...ik zou niet aan 2 doen op 1 dag! Dan heeft je paard er niets aan kan je beter zeggen andere dag en dan samen laten komen maar 1 rijden steeds.

En advies..zet al je afspraken op contract en laat ze tekenen. Wat doe je als het paard blessure heeft en ze niet kunnen rijden enz...denk er goed over na;)
Laatst bijgewerkt door Almighty op 08-12-14 17:15, in het totaal 3 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:09

Leasen vind ik wat anders dan een bijrijdpaard. Bij dat laatste vind ik ook dat je er geen geld voor moet vragen omdat je elkaar een dienst bewijst maar bij leasen is dat anders.
Dan heb je dat de leaser het paard als van zichzelf mag beschouwen en zijn die dagen van hun. Persoonlijk vind ik 100,- een net bedrag voor 2 dagen in de week.

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:11

[quote="Kostolany"]Ik zou dat niet doen...maar dat is meer om wat als er wat met je paard gebeurd? Wie spreek je dan aan? of als er iets is? En 2x op dezelfde dag zou ik het nut niet van in zien. Maar dat was je vraag niet.

Nette prijs hoeveel keer per week komen ze? Want dat telt ook mee vind ik.
Ik zou zeggen. Deel je stallingprijs 330 euro door 31 dagen (maand, dat je op dag bedrag uit komt) = afgerond omhoog 11 euro per dag uit komen. Ze rijden bijvoorbeeld 2 dagen per week dat is 10 dagen in de maand kom je op 110 euro uit? En zo kan je per dag dat ze meer rijden meer vragen? Dat lijkt me een redelijk bedrag. Een manegeles kost meer.

En advies..zet al je afspraken op contract en laat ze tekenen. Wat doe je als het paard blessure heeft en ze niet kunnen rijden enz...denk er goed over na;)[/quote

Super bedankt voor je hulp!
Ja een contract is zeker een goed idee!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:11

Enerzijds ben ik het met debby613 eens. Jij hebt een paard gekocht, stalling uitgekozen en het altijd betaald, waarom zou je nu ineens geld gaan vragen aan iemand anders terwijl ze jou een dienst verlenen.

Anderzijds betaal ik zelf ook voor mijn leasepaard. Ik mag gaan wanneer ik wil en het is op eigen terrein van de eigenaresse. mag dure zadels, hoofdstellen, etc etc gebruiken en ik ben er echt ontzettend blij mee! Ik betaal er dan ook graag voor en vind het niet meer dan logisch. Al is dit wel maar 60 euro p maand. Dit bedrag vind ik redelijk, het is immers haar eigen bak die ze zelf onderhoudt, haar eigen stallen die ze helemaal zelf uitmest. En natuurlijk is er sprake van afschrijving over het paard, de locatie, het tuig etc. Als je het heel zakelijk bekijkt allemaal ;)

Kortom, ik vind het zelf als bijrijder zijnde niet meer dan logisch om te betalen! Als het je gaat om een financiële kwestie om het paard op deze manier te kunnen houden dan zou ik zeggen: redelijk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:12

Peppertree schreef:

Dit is erg afhankelijk van het paard. Het ene paard maakt het niks uit hoeveel personen hem berijden, het andere paard is gevoelig en wil maar 1 vast persoon hebben.

Wel zou ik inderdaad kijken hoe het wettelijk aansprakelijk gaat, jij als eigenaar bent namelijk aansprakelijk wanneer er schade wordt aangericht bij deze personen door jouw paard. Een overeenkomst lijkt me daarin belangrijk.
Daarnaast de vraag, waarom 2 keer op dezelfde dag rijden? Is dit omdat zij het leuk vinden?

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:13

Ezziehh schreef:
Peppertree schreef:

Jaa daar dacht ik ook aan :(.
Maar ik ben heel slecht in 'nee' zeggen..

TS, naar mijn gevoel praat je een beetje met de mensen mee.
Want ik heb het idee dat je probeert iedereen hier te vriend te houden, maar je moet kijken naar wat het beste bij jou past..

Als je een paard te lease aanbied betekent dit tegen een bijdragen van de leaser,anders bood je hem wel aan als verzorgpony.

Twee meiden kunnen prima je pony verzorgen, maar maak goede afspraken met ze. Het is niet fair als ze allebei ander half uur flink gaan trainen. maar allebei een half uurtje kan prima :)

Maar kijk goed naar wat je zelf wilt... en wat je van ze verwacht..en bespreek dit met ze

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:15

C_arola schreef:
Peppertree schreef:

Dit is erg afhankelijk van het paard. Het ene paard maakt het niks uit hoeveel personen hem berijden, het andere paard is gevoelig en wil maar 1 vast persoon hebben.

Wel zou ik inderdaad kijken hoe het wettelijk aansprakelijk gaat, jij als eigenaar bent namelijk aansprakelijk wanneer er schade wordt aangericht bij deze personen door jouw paard. Een overeenkomst lijkt me daarin belangrijk.
Daarnaast de vraag, waarom 2 keer op dezelfde dag rijden? Is dit omdat zij het leuk vinden?

Waarom het 2x is, is omdat ze het inderdaad leuk en gezellig met elkaar vinden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:17

Opzich vind ik 100,- (dan dus 50,- p. p.) euro wel een net bedrag om 2 dagen in de week te rijden. Je moet alleen natuurlijk niet je paard verleasen omdat je geen nee kan zeggen, als je het niet ziet zitten moet je het niet doen krijg je alleen maar problemen van.

Overgens vind ik 2 personen die op een dag rijden voor een beetje paard niet zo'n probleem als het paard in een goede conditie is en niet heel eenkennig is kan een paard dat echt prima hebben. Ik reed met een van mijn bijrijpaarden ook wel eens op dezelfde dag als de eigenaar was ie lekker warm :D

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:18

.[/quote]

TS, naar mijn gevoel praat je een beetje met de mensen mee.
Want ik heb het idee dat je probeert iedereen hier te vriend te houden, maar je moet kijken naar wat het beste bij jou past..

Als je een paard te lease aanbied betekent dit tegen een bijdragen van de leaser,anders bood je hem wel aan als verzorgpony.

Twee meiden kunnen prima je pony verzorgen, maar maak goede afspraken met ze. Het is niet fair als ze allebei ander half uur flink gaan trainen. maar allebei een half uurtje kan prima :)

Maar kijk goed naar wat je zelf wilt... en wat je van ze verwacht..en bespreek dit met ze[/quote]
Super bedankt! Zal ik doen.
Ze rijden meestal in totaal 80 minuten.
Dus 1 uur en 20 min bij elkaar.

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:19

Ze mogen er zelfs mee op wedstrijd enzo, en wat een accomodatie :wow:
100 lijkt mij daarom zeker doenbaar, maar over meteen 2 personen tegelijk laten leasen daar moet je dan eens over nadenken... En eenmaal dat ze leasen, moet je wel sterk in schoenen staan hoor! (ALS er iets zou mislopen :) ).

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:20

liedje89 schreef:
Opzich vind ik 100,- (dan dus 50,- p. p.) euro wel een net bedrag om 2 dagen in de week te rijden. Je moet alleen natuurlijk niet je paard verleasen omdat je geen nee kan zeggen, als je het niet ziet zitten moet je het niet doen krijg je alleen maar problemen van.

Overgens vind ik 2 personen die op een dag rijden voor een beetje paard niet zo'n probleem als het paard in een goede conditie is en niet heel eenkennig is kan een paard dat echt prima hebben. Ik reed met een van mijn bijrijpaarden ook wel eens op dezelfde dag als de eigenaar was ie lekker warm :D

Hij is zeker niet eenkinnig, maar ik zelf vind het wel prettiger als hij 1 vast persoon heeft, zo hoef ik zelf ook niet met 2 tegelijk te praten.

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:21

Ptje007 schreef:
Ze mogen er zelfs mee op wedstrijd enzo, en wat een accomodatie :wow:
100 lijkt mij daarom zeker doenbaar, maar over meteen 2 personen tegelijk laten leasen daar moet je dan eens over nadenken... En eenmaal dat ze leasen, moet je wel sterk in schoenen staan hoor! (ALS er iets zou mislopen :) ).

Ja dat ik sterk in mij schoenen moet staan heb ik wel vaker gehoord haha. Klopt ook helemaal. Ja ze hebben er inderdaad een geniale accommodatie. En vind zelf inderdaad Ook dat er veel aangeboden wordt.

Pauww

Re: Leaseprijs voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:23

En als je goede regels stelt (schrijf ze op of email ze!) dan kan je daar altijd naar terug grijpen als je je niet zeker voelt. Maar dat is allemaal maar alsalsals... :)

Behappy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:27

Ptje007 schreef:
En als je goede regels stelt (schrijf ze op of email ze!) dan kan je daar altijd naar terug grijpen als je je niet zeker voelt. Maar dat is allemaal maar alsalsals... :)

Super bedankt, echt mega lief!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:30

2x op een dag lopen kan een paard prima hebben als jij dat als eigenaar ook oke vind. Wel zou ik heel goed duidelijke afspraken maken en die op papier zetten zodat daar in elk geval geen misverstanden over ontstaan.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:31

Persoonlijk vind ik betalen voor een bijrijdpaard niet helemaal eerlijk, de bijrijdster levert de eigenaar ook een dienst. Nou moet ik wel zeggen dat als de bijrijdsters niet hoeven uit te mesten, ik het een beetje een ander verhaal vind. Bedragen a 100 euro vind ik wel erg veel van het goede. Ik zou een bedrag van 30 a 40 euro per persoon per maand redelijker vinden.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt! Is het trouwens niet een optie om de meiden op verschillende dagen te laten komen?

*Typfoutje
Laatst bijgewerkt door Remark op 08-12-14 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt