H2GO waterzak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sanne1992

H2GO waterzak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 16:37

Hi,

Ik zit erover na te denken om de H2GO waterzak aan te schaffen van 80 ltr.

Mijn paard staat samen met nog 1 gelukkig nog steeds 24/7 buiten. Nu is gister de waterleiding een beetje dichtgevroren, gelukkig weer los kunnen krijgen en er zat nog voldoende water in de bakken.

Het is echter 300m. lopen, en om nu met emmers te sjouwen wordt me wat.

Nu lijkt mij de H2GO waterzak een ideale oplossing, wat is jullie ervaring met deze waterzak?
oa, levensduur, gebruikvriendelijk, is het makkelijk te vervoeren in een kruiwagen over zand en klei?

Brand maar los met jullie ervaring.

sorry als het verkeerd staat

Sure_lee

Re: H2GO waterzak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:39

Ik heb er nu bijna 2 jaar 1 in gebruik. Ik vind het ideaal. Je moet wel een beetje met een kruiwagen om kunnen gaan want water klotst heel erg. Zeker als je over ongelijke ondergrond gaat. Maar om dat op te lossen zou je hem in een kruiwagen met 2 wielen kunnen leggen.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 16:45

Dank je, dat wordt even uitvogelen dan. Kruiwagen met 2 wielen hebben we helaas niet.

glijdt de zak niet uit de kruiwagen, en gaat het vullen en legen snel?

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:47

Ik vind 'm ideaal! Gebruik hem ook altijd in de winter :j

Vullen gaat zo snel als dat je kraan is, legen gaat ook redelijk snel. Er zit een antislipmatje bij die je in de kruiwagen kunt leggen zodat de zak er goed in blijft liggen, dat werkt heel goed. (Okee niet altijd, maar dat ligt dan vaak niet aan de zak :+)

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:48

Ik vind die zak ideaal! Wij gebruiken er ook 1 op stal voor de koude periodes.
Het vullen gaat makkelijk, gewoon de zak in de kruiwagen leggen en dan de slang erin hangen.
Het legen vind ik ook erg makkelijk gaan. Scheelt een hoop emmers sjouwen!

WendyLotte

Zo'n elastisch spin kopen voor achter op de fiets. Zak in de kruiwagen, spin erover heen, vullen en boven de waterbak kan je de zak zo leeg schenken. De zak valt niet in de bak door de spin. Werk ideaal. Bij mij ging hij 2 winters mee, maar dat is het meer dan waard !

Kan trouwens ook met stro touwtjes. Ene kant vast maken aan de "leidsels", kruisen boven de zak, en dan weer vast maken aan dat ding waar het kruiwagenwiel in rond draait. Werkt ook prima !
Je hoeft zelf bijna geen water meer aan te raken, erg fijn als het vriest !!
Laatst bijgewerkt door WendyLotte op 03-12-14 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

PH_Jump

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:49

Ik heb een rubberen mat onder de zak liggen. Er zit trouwens ook een antislipmatje bij de zak. Hier gaat de zak ongeveer 1,5 tot 2 jaar mee. Mijn kruiwagen heeft ook maar 1 wiel, gaat prima zolang band goed hard is opgepompt.

Ik heb geen waterleiding in de wei dus ik gebruik de zak intensief.

Voor dat geld kun je je geen buil vallen toch?

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:52

Helemaal mee eens !!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:52

Ik heb de zak ook, ik ben er tevreden mee. Behalve als je door een ongelijke ondergrond je kruiwagen laat kiepelen en de zak eruit valt, dan is ie te zwaar om er terug in te tillen :D

Wij hebben 'm al een paar jaar, werkt prima. Het vullen en legen moet je even handigheid in krijgen maar werkt dan ook goed. Wij hebben zo'n anti-slip matje erbij zodat het niet uit de kruiwagen glijdt.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:53

Ik vond hem ideaal, wij gebruikten hem erg veel, voor zowel de schapen als de paarden. Als je altijd even de kruiwagen controleert voor je de zak erin gooit kan hij best een paar jaar mee gaan. Hier was het antislipmatje voldoende om hem in de krui te houden.

Het lopen en legen went heel snel en daarna is hij ideaal.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:54

Het vullen gaat idd net zo snel als je kraan aankan. Ik zet hem meestal niet helemaal open zodat ik ondertussen de hooinetten of kliko's kan vullen met hooi. Het legen gaat wel heel snel.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 16:55

Alleen maar positief dus, dat is fijn.
Ga deze dan vanavond maar direct halen, zal jullie laten weten hoe het ging :)

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:58

Ook ik ben er goed over te spreken, Ik vul het water nu om de dag bij op 3 paarden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:08

Ik ben ook positief! De levensduur is wat wisselend, maar lang genoeg om hem toch weer aan te schaffen.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:12

Ik gebruik hem ook dagelijks het hele jaar door. Ben er erg blij mee. Ik doe ongeveer 1,5 jaar met een zak. Zie ik ze in de aanbieding koop ik er meteen 2. Ik zou niet meer zonder kunnen.met het leeg gieten hou ik vaak 1 hoek vast om te voorkomen dat die eruit glijd.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:12

Hier ook een positieve oud-gebruiker :)

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:36

wij werken ook dagelijks met de waterzak.
De levensduur valt iets tegen maar dat komt door onze veulens.
de zak heeft echt problemen met paardetanden, en gaat ook langzaam lekken op de hoeken.
Als je "ver" moet lopen met de kruiwagen zorg dan voor een kwalitatief goed wiel.
onze goedkope kruiwagenwiel - antilek (lees: de lagers) was niet bestand tegen het zware dagelijks gebruik. ik weet geen betere oplossing voor het vervoeren van water, de zak voldoet daarin heel goed.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:38

Super super blij mee en gebruik m het hele jaar door! de hoeken lekken nu een klein beetje maar dat komt omdat het veulen erin beet, op een volle zak water merk je het verlies uit dat gaatje niet echt op.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:43

Ik vind her ook een aanrader. Nu aan de tweede zak bezig en beide hadden snel last van lekkage. Echter, de gaatjes zijn zo klein dat het niet echt eruit stroomt dus nog geen reden om hem al weer te vernieuwen (de eerste klapte op den duur wel echt open). De eerste ging ongeveer een jaar mee.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:37

Tip als er gaatje inzit. Een rondje van ducktape knippen en erop plakken. Werkt perfect!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 09:59

Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb deze dus gisteren gekocht, en gelijk in gebruik genomen.

Het vullen vindt ik nog wat ingewikkeld, uiteindelijk de waterslang gebruikt die langs de 1e landjes liggen. Volgende keer even een koppelstuk meenemen voor de kraan.

Daarnaast was ik heel erg blij dat mijn vader mee was, ik kreeg met geen mogelijkheid die rot dop los.

En paps liep heel lief met de kruiwagen, nadeel we moeten over een stukje mul zand. En dit was toch echt wel even zwaar duwen.

Het legen ging boven verwachting heel makkelijk. De anti-slip mat zorgt er goed voor dat de zak ook in de kruiwagen blijft liggen. Paardlief vond het in ieder geval reuze interessant (oud wijf is het soms).

Komende dagen is het weer dooi, dus dan werkt de automatische drinkbak weer. Kunnen wij even uit vogelen wat het makkelijkste is qua vullen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:04

Gewone tuinslang erin stoppen, heb je wel een koppelstuk nodig. Eventueel zou je met een gieter de zak kunnen vullen nog. Dan heb je geen slang nodig. Is wat meer werk maar gaat ook goed.

Ik ben er al jaren blij mee, er kunnen precies twee speciekuipen mee gevuld worden genoeg voor normaal ruim een dag drinken in de winter.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:05

Ik kan niet zonder. Ik vind het echt ideaal. Het is alsnog even sjouwen met je kruiwagen, maar het scheelt een hoop in kwantiteit qua gesjouw.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:12

Wij gebruiken deze zakken al jaren op stal, echt ideaal.
Worden dagelijks flink gebruikt. Gemiddeld doen we 1 jaar met een zak.