Zelf heb ik een verzorgpaard, maar geen eigen. De stallen zijn dus bedoeld om te verhuren. Omdat ik het best lastig vind om in te schatten wat de gemiddelde huurder aan eisen heeft zou ik graag tips van Bokt hebben.
We beschikken over ongeveer 1,5 hectare grasweide. Deze willen we zo houden en in twee delen opdelen.
Daarnaast hebben we een overkapping van 20x5 meter, deze is aan drie kanten dicht en schermt goed af van de wind (dit is de achterkant van een loods/schuur) in deze overkapping willen we betonplaten neerleggen en hier willen we 5 stallen neerzetten.
Naast de stallen in de overkapping willen we sowieso kijken voor:
- een zandpaddock
- een viertal stallen met ieder een eigen uitloop, die tijdens het weideseizoen open staat naar een van de weidedelen
Ik ben dus vooral heel erg benieuwd naar jullie eisen aan een stal. Een rijbak zou ten koste gaan van weide. Bovendien weten we niet of we deze zomaar mogen aanleggen.
Qua dienstverlening is het echt een doe het zelf opzet. Ik ben niet te beroerd om eens bij te springen met voeren, maar mijn schoonouders hebben niks met paarden en willen buiten het bouwen en eventueel eens wat onderhoud geen werk hebben aan de stalling.