14-jarige ruin, schimmel, vader Aktion, 1.70, klassiek gebouwd.
Z2 dressuur met 18 winstpunten.
Ideaal leerpaard, alle knopjes zitten erop.
Rontgenologisch goedgekeurd, geen handelaren, €2500,- (
)Ik zat eergister achter de pc op mn werk/stage/whatever, met degene waar dat spulletje van is (samen met haar man dan), ze is zelf veelvuldig Z2 dressuur, en omdat ik daar nogal eens ben met mn pony heb ik les van dr, ook met paarden van hun (jong spul en een keer met een Friese hengst die Z mag lopen). Is echt ontzettend leerzaam, zei heeft er in een paar lessen door kunnen krijgen wat mn vorige instr. al 4 jaar probeerde, maar het kwartje viel blijkbaar niet aan mijn kant (okee, en die instr. us véél minder 'goed')
Nouja, ik ben 18 en heb in februari '03 een 5-jarige E-pony gekocht, zelf doorgereden, is nu B-klaar. Moet haar dus bij de paarden starten, en dat gaat ook gebeuren in 2004. Zit alleen heel erg met vervoer enzo, kan wel meerijden met een stalgenoot maar van haar kan je totaal niet op aan. Eigenlijk komt het erop neer dat ik dus maar wat doe. Ik betaal alles zelf en red t best, mn pony komt totaal nix tekort maar ik doe geen gekke dingen.
Goed. We kwamen die ruin dus tegen, het eerste wat ze zegt is iets in de trant van '2500???? Goedkoop!, oliebol, géén handelaren (zijn ze dus wel)', en toen 'Wil je een paard kopen? Zitten alle knopjes op! Kun je ontzettend veel van leren!!' Ze was helemaal enthousiast, en dat is ze niet zo gauw. Ik mompelde iets in de geest van 'Hmm, heb een pony'.
Vertel ik het verhaal aan mn pa, zegt ie 'nou, dan koop je m toch?'. Dus ik zeg dat ik daar geen geld voor heb, zegt ie dat ik wel wat mag lenen (das echt héél frappant, we hebben nou niet bepaald geld over enzo en je moest eens weten wat een trukendoos ik open moest halen toen ik eldien wilde kopen á €1000,-.) Vervolgens zegt ie: 'hmm, komt ook nog dubbel onderhoud bij'. Ik: 'dat kan dus niet, heb ik geen geld voor. en eldina verkopen wil ik niet en die levert toch niet zoveel op (tis een goeie pony maar nog (!!) nix als eerste pony voor een 12-jarige)
Dus...
Z-paard of maffe pony? Wat zou jij doen? (dat paard is al 14!)